Pagina 7 van 10
Geplaatst: 16 jun 2009, 16:34
door Fyer
niels wat was het nou pijltje naar boven?

Geplaatst: 16 jun 2009, 16:42
door YamaSam

the sky is the limit, voor éxtra prestatie!
en vergeet de 'speedholes' in je tank niet

Geplaatst: 16 jun 2009, 16:53
door drummer
Fyer schreef:niels wat was het nou pijltje naar boven?

funny

Geplaatst: 16 jun 2009, 17:23
door drummer
ff serieus
wat zijn van die typische dingen die altijd fout gaan?
Geplaatst: 16 jun 2009, 19:47
door Niels
Geplaatst: 16 jun 2009, 19:55
door Tombo
"Ja Tom kan je ff langskomen, ik sta op de dijk met een vastleaupert"

Geplaatst: 16 jun 2009, 19:56
door rise and shine
Goedzo knul!
Geplaatst: 16 jun 2009, 21:17
door Niels
In 1843 toen ik nog niets van brommers afwist

Geplaatst: 17 jun 2009, 09:34
door eelco
drummer schreef:ff serieus
wat zijn van die typische dingen die altijd fout gaan?
Pistonpennetje inolieen, doek in je carters proppen, want als je pistonmpenveertje erin valt... Verder gewoon zuigerveren monteren, en gaan. Netjes warm draaien, en rustig rijden.

!
Geplaatst: 17 jun 2009, 23:13
door drummer
alles is gelukt
vandaag al 50km mee gereden (langzaam!) en het voelt en klinkt nog goed!
hij wordt alleen nog wel steeds fucked-up-heet

Geplaatst: 17 jun 2009, 23:15
door rise and shine
drummer schreef:alles is gelukt
vandaag al 50km mee gereden (langzaam!) en het voelt en klinkt nog goed!
hij wordt alleen nog wel steeds fucked-up-heet

Grotere sproeier?
Geplaatst: 17 jun 2009, 23:15
door drummer
zat ik aan te denken ja
eerst maar eens kijken wat er nu in zit..
EDIT
ik vond hem trouwens ook niet zo veel meer power hebben als ik gehoopt had
zie/voel (nog) geen verschil met m'n 50cc
Geplaatst: 18 jun 2009, 13:57
door koppel
zou toch eerst eens analyseren waarom de oude cylinder/zuiger zoveel schade heeft opgelopen.
mechanisch: gebroken zuigerveer/losgelopen zuigerpen borgveertje/naaldlager/te weinig speling zuiger cylinder/slotspeling zuigerveren/ect?
ontsteking: verkeerd tijdstip/te warme bougie?
mengsel: te arm/afstelling carburateur/valse lucht door krukaskeeringen of andere afdichtingen?
overig: te hoge compressie/smering (1:35 is echt voldoende)/losgeraakte kooldeeltjes?
verder zie ik wel een verschil tussen diverse cylinders/zuigers............rij al meer dan 10 jaar met een alu cyl en een asso zuiger...........ziet er nog steeds perfect uit als een spiegel, perfecte pasvorm, geen lekkage verbrandingsgassen onder de zuigerveren en daarom nog steeds veel vermogen, reed laatst nog 76 km per uur met iemand achterop.
heeft nog nooit warmloop neiging gehad, rij hele stukken volgas
op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.
Geplaatst: 18 jun 2009, 21:25
door drummer
Ook goeiemorgen!
Sproeier is een 120
Verder:
16mm mikuni
60cc F5B
ori uitlaat (schuin + dubbele naad)
Welke sproeier moet ik nu proberen?
Geplaatst: 19 jun 2009, 09:29
door Triforce
ik zou beginnen met 150 kort