Pagina 7 van 100
Geplaatst: 13 nov 2009, 23:03
door mpro09
Jeti schreef:Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..
Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)
heeft ie nog gereden sinds je hem gekocht heb? olie in blok/reservoir checken, olie leiding controlen op verstoppingen ed, bougies, en olie pompje, voor de rest ff voelen of ie netjes ronddraaid enzo

Geplaatst: 13 nov 2009, 23:07
door Twowheeler
Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.
dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens
maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.
Geplaatst: 14 nov 2009, 09:24
door Jeti
mpro09 schreef:Jeti schreef:Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..
Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)
heeft ie nog gereden sinds je hem gekocht heb? olie in blok/reservoir checken, olie leiding controlen op verstoppingen ed, bougies, en olie pompje, voor de rest ff voelen of ie netjes ronddraaid enzo

Je verhaal deed me meer denken aan mijn motor.. Die is 1x gestart. Maar er is dus sowieso nog steeds iets mis met de bedrading, hij trekt de accu leeg.
Maar was ook meer een algemene vraag.
Geplaatst: 14 nov 2009, 11:03
door Roberto.B
effe een vraag
als je de condensator vervangt moet dat draadje met dat lipje aan de contactpunten vast of kun je die ook aftapen en niet gebruiken???????
Geplaatst: 14 nov 2009, 11:47
door jeroenvans
als hij maar aan de draad van de ontsteking vast zet... je kan hem dus ook in je frame zetten als dat makkelijker is

Geplaatst: 14 nov 2009, 12:24
door Roberto.B
ik heb geen vonk
wat kan het allemaal zijn ??
Geplaatst: 14 nov 2009, 12:37
door jeroenvans
je ontsteking
nee zonder gein...
je contactpunten vies of losgelopen
je condensator kaduuk (dan vonken je contactpunten
kapotte bobine
kapotte bougie/kabel/dop
je contactslot kan rot zijn(of uit staan

)
je kan een kabel breuk in je zwart witte draad hebben
als je een 2ru hebt, kan er een diode in je onstekingsdraad zitten die stuk is...
verzin er zelf nog maar wat bij...
ik kan je vertellen dat een multimeter geen grootste vriend kan zijn met dit probleem
edit: ook al heb je je condensator vervangen, dan kan hij nog steeds stuk zijn... vooral immi's zijn vaak stuk in de verpakking... doormeten dus... check de onstekings faq maar...
Geplaatst: 14 nov 2009, 13:18
door Triforce
Twowheeler schreef:Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.
dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens

maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.
dan zou in elke metalen benzine tank dus fungus corrosie voor komen als dat zo is
je hebt ook een goedje wat je er doorheen kan gooien, maar ik denk echt niet dat benzine water aan trekt

Geplaatst: 14 nov 2009, 14:22
door Roberto.B
jeroenvans schreef:je ontsteking
nee zonder gein...
je contactpunten vies of losgelopen
je condensator kaduuk (dan vonken je contactpunten
kapotte bobine
kapotte bougie/kabel/dop
je contactslot kan rot zijn(of uit staan

)
je kan een kabel breuk in je zwart witte draad hebben
als je een 2ru hebt, kan er een diode in je onstekingsdraad zitten die stuk is...
verzin er zelf nog maar wat bij...
ik kan je vertellen dat een multimeter geen grootste vriend kan zijn met dit probleem

edit: ook al heb je je condensator vervangen, dan kan hij nog steeds stuk zijn... vooral immi's zijn vaak stuk in de verpakking... doormeten dus... check de onstekings faq
maar...
mijn brommer doet het weer hoor ik heb er net nog een stuk op gereden
Geplaatst: 14 nov 2009, 14:42
door jeroenvans
wat was het?
Geplaatst: 14 nov 2009, 14:56
door Roberto.B
jeroenvans schreef:wat was het?
ik weet het niet ik denk de condensator
of dat het draad van de bobine en contact niet goed waren gesoldeerd aan de condensator
ik ga hem morgen of zometeen nog wat afstellen ,.....de carburateur en de contactpunten
Geplaatst: 14 nov 2009, 14:57
door mpro09
Jeti schreef:mpro09 schreef:Jeti schreef:Naar aanleiding van het topic van Mitchel en zijn plasje oude roest (?)..
Wat is verstandig om aan onderhoud te plegen/uit elkaar te halen als een brommer/motor lang stil heeft gestaan voordat je gaat rijden? (om te voorkomen dat je dingen vernaggeld)
heeft ie nog gereden sinds je hem gekocht heb? olie in blok/reservoir checken, olie leiding controlen op verstoppingen ed, bougies, en olie pompje, voor de rest ff voelen of ie netjes ronddraaid enzo

Je verhaal deed me meer denken aan mijn motor.. Die is 1x gestart. Maar er is dus sowieso nog steeds iets mis met de bedrading, hij trekt de accu leeg.
Maar was ook meer een algemene vraag.
dat ligt wsl niet aan de bedrading maar aan de ontsteking, en precieser de koolborstels zullen wel versleten zijn

Geplaatst: 14 nov 2009, 18:27
door Twowheeler
Triforce schreef:Twowheeler schreef:Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.
dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens

maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.
dan zou in elke metalen benzine tank dus fungus corrosie voor komen als dat zo is

je hebt ook een goedje wat je er doorheen kan gooien, maar ik denk echt niet dat benzine water aan trekt

Oké maar laten we zeggen dat de oude benzine met lood beter was voor je tank

Geplaatst: 14 nov 2009, 18:33
door Triforce
Twowheeler schreef:Triforce schreef:Twowheeler schreef:Triforce schreef:Als je een brommer stil zet, doe het met een volle tank, want als je dat niet doet krijg je een verroeste tank van binnen.
dan moet hij ook echt tot het randje gevuld! Moderne benzine trekt juist vocht aan. Check de binnen kant van je tank maar eens

maar waar benzine zit kan geen zuurstof komen, en waar geen zuurstof komt roest het niet.
dan zou in elke metalen benzine tank dus fungus corrosie voor komen als dat zo is

je hebt ook een goedje wat je er doorheen kan gooien, maar ik denk echt niet dat benzine water aan trekt

Oké maar laten we zeggen dat de oude benzine met lood beter was voor je tank

Dat is zowiezo waar

Geplaatst: 14 nov 2009, 19:19
door Tombo
want?