the_destroyers schreef:Ja bedankt nix, e ik kan hem wel ontluchten hoor de schijfreml met jouw uitleg, is de eerste keer perfect gelukt. Maar hoe vul je de leiding dan? Dat is het enige dat ik me nog afvraag.
the_destroyers schreef:Ja bedankt nix, e ik kan hem wel ontluchten hoor de schijfreml met jouw uitleg, is de eerste keer perfect gelukt. Maar hoe vul je de leiding dan? Dat is het enige dat ik me nog afvraag.
Wat bedoel je?
wel, het gaatje in de slang is zeer klein, moet ik gewoon olie er blijven opgieten tot het er vanonder uitkomt?
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit
2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast
3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
the_destroyers schreef:even alles samenvatten wat ik heb gedaan:
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit 2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast 3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
als de zuiger in de meeste achterste stand staat krijg je er bijna geen olie in
even de zuiger met lucht door het gat van de bloed nippel tegen de schijf blazen gaat het stukken beter niet volgas druk op zetten maar met mate
En over die gaten, dat maakt niet uit. In de banjo zit een groef, dus de vloeistof gaat waar ie moet gaan. wat wel een truc is die kan helpen is de pomp ontluchten op de slang. Dus banjobout losdraaien, handle inknijpen tot er vloeistof tussen de overgang uit komt, bout meteen aandraaien, handle loslaten. daarna nog eens ontluchten via de klauw, ervan uitgaande dat je inmiddels de klauw en de slang al vol vloeistof hebt zitten. Als dat niet zo is, dan is dit de laatste keer dat ik in dit topic gekeken heb.
NIX schreef:En over die gaten, dat maakt niet uit. In de banjo zit een groef, dus de vloeistof gaat waar ie moet gaan. wat wel een truc is die kan helpen is de pomp ontluchten op de slang. Dus banjobout losdraaien, handle inknijpen tot er vloeistof tussen de overgang uit komt, bout meteen aandraaien, handle loslaten. daarna nog eens ontluchten via de klauw, ervan uitgaande dat je inmiddels de klauw en de slang al vol vloeistof hebt zitten. Als dat niet zo is, dan is dit de laatste keer dat ik in dit topic gekeken heb.
Ja daar heb ik wel voor gezorgd.
Dan toch effe vragen, is het normaal dat als je je slang afkoppelt en de remhendel een paar keer induwt, dat er dan geen remvloeistof uitkomt (uit de rempomp)?
Ik denk dat het aanvoergaatje van het reservoir naar de cilinder vol prut zit. Dat kan doorgezogen worden als er vooral vloeistof in het systeem zit. Alleen dan wordt er genoeg vacuum veroorzaakt om de prut door het gat te trekken. Als er alleen maar lucht in zit, dan zal die gewoon een beetje samengedrukt worden of iets uitgetrokken. Met vloeistof kan dat niet.
Nog een tip: Haal de pomp van het stuur, maak de banjobout los, vul de cilindder door dat gat, draai de slang er weer op en probeer dan nog eens of er met pompen wat gebeurt.
Als dat niet helpt, zal je je gaatjes voorzichtig moeten gaan doorprikken, wat mogelijk ook betekent dat de zuiger uit de rempomp moet. Ik heb het vaak zat gedaan, maar de meesten krijgen de circlip er niet uit.
NIX schreef:Ik denk dat het aanvoergaatje van het reservoir naar de cilinder vol prut zit. Dat kan doorgezogen worden als er vooral vloeistof in het systeem zit. Alleen dan wordt er genoeg vacuum veroorzaakt om de prut door het gat te trekken. Als er alleen maar lucht in zit, dan zal die gewoon een beetje samengedrukt worden of iets uitgetrokken. Met vloeistof kan dat niet.
Nog een tip: Haal de pomp van het stuur, maak de banjobout los, vul de cilindder door dat gat, draai de slang er weer op en probeer dan nog eens of er met pompen wat gebeurt. Als dat niet helpt, zal je je gaatjes voorzichtig moeten gaan doorprikken, wat mogelijk ook betekent dat de zuiger uit de rempomp moet. Ik heb het vaak zat gedaan, maar de meesten krijgen de circlip er niet uit.
Ja, bedankt, ik ga nu eerst eens alles doen wat jij zegt, hopelijk is dan alles opgelost!
Weet jij toevallig of er ergens op het forum staat hoe je zon rempomp uit elkaar haalt, want met de zoekfunctie vind ik niets.
the_destroyers schreef:even alles samenvatten wat ik heb gedaan:
1) remslang gecontroleerd op verstoppingen: niets, heb er olie door gekregen met een 10CC spuit 2) zuiger effe na gekeken, zit niet vast 3) rempomp gecheckt, lijkt te werken
Nu mijn vraag: De bouten waarmee je de remslang aan de rempomp en de remklauw vastmaakt: daar zitten gaten in. Moet je de moeren zo draaien dat het gat van de moer overeenkomt met het gat in de slang?
als de zuiger in de meeste achterste stand staat krijg je er bijna geen olie in even de zuiger met lucht door het gat van de bloed nippel tegen de schijf blazen gaat het stukken beter niet volgas druk op zetten maar met mate