Pagina 7 van 8
Geplaatst: 10 mei 2012, 21:07
door Twowheeler
Welke keerring bedoel je?
Geplaatst: 10 mei 2012, 21:21
door bajaboy
die aan de kant van de koppeling op de krukas gaat die in dat huisje(sorry weet niet hoe men dat noemt)
deze dus (dit is de oude)

Geplaatst: 10 mei 2012, 21:28
door Twowheeler
Dat weet ik niet want ik heb roterend.
Maar denk dat hij gewoon zo veel mogelijk in het midden van het huisje moet zitten. Dan weet je zeker dat het nergens gaat aanlopen

Geplaatst: 10 mei 2012, 21:37
door miran72
bajaboy schreef:die aan de kant van de koppeling op de krukas gaat die in dat huisje(sorry weet niet hoe men dat noemt)
deze dus (dit is de oude)

Das echt een pokkeding. oude wil er niet uit nieuwe wil er niet in.
doet 'm goed schoonmaken als ik de oude keering eruit gepulkt heb, beetje olie op de nieuwe en met een passendse ring de nieuwe erin persen tussen de bankschroef en zorgen dat je nog een reserve hebt.
Keeringhuis heetstoken kan ook maar dan verbrand ik me vingers, heb ik al geprobeerd.
Geplaatst: 10 mei 2012, 22:25
door YamaSam
heetstoken voor het plaatsen van keerringen is geen goed plan, een keerring moet je zo goed mogelijk houden gelijk hij is,
de zitting zéér propermaken in alle geval,
olie zou ik ook afraden, want dat doet de keerring zwellen, zodat ie er eigenlijk nog moeilijker ingaat.
wat je moet doen is die zitting echt maniacaal kuisen, en de keerring in de teflon steken, dat doet de oppervlakte glijden, maar de kern niet zwellen
neem een houten plankje langs weerskanten, en press de hamburger erin met de bankschroef
de japanners kennende, moet je gewoon zien dat de lijnen van de randen (de keerring en de houder) in één lijn liggen..
dan is het goed
de keerring iet of wat warmleggen na de teflon, voor montage help doordat ie iets gemoedelijker wordt door de warmte..
Geplaatst: 10 mei 2012, 22:39
door bajaboy
maar moet je hem nu helemaal door duwen tot het eind?
Geplaatst: 10 mei 2012, 23:00
door fizzie
Een beetje vaseline doet wonderen. Hij mag helemaal tot het einde maar is niet noodzakelijk. Als hij niet tot het einde zit kan er makkelijker olie bij de dichtlip en dat is beter voor de smering. Meestal is een kant een beetje aangeschuint en die kant is dan het beste om in te drukken.
Het is ook aan te raden om eerst de bus in de keerring te monteren en dan pas over de krukas te schuiven. Zo weet je zeker dat de dichtlippen aan beide zijden niet vernacheld zitten.
Geplaatst: 11 mei 2012, 00:55
door YamaSam
je hebt zowat 2mm marge waar je hem steekt,
gewoon vettigmaken en in pleuren,
en dan vooral, RIJDEN!!

Geplaatst: 11 mei 2012, 08:37
door bajaboy
wat gebeurt er als je plaatjes er rechts geheel af liggen en een of anders gek knijpt je koppeling in grrrrr?
hij staat weer in elkaar maar voelt zo leeg (ja er zit geen olie in ) plaatjes zie je wel bewegen.
Geplaatst: 11 mei 2012, 09:50
door YamaSam
worm draait, stift, kogeltje en paddestoelstift schuiven wat op, that's it
Geplaatst: 11 mei 2012, 10:00
door bajaboy
dankje sam .
Geplaatst: 11 mei 2012, 10:24
door YamaSam
wel goed kijken dat aan de linkerkant de kogel niet uit de worm gevallen is
(wil er wel es uitvallen als er geen tegendruk is)
Geplaatst: 11 mei 2012, 10:28
door Tombo
Als je goed het koppelingsheveltje goed geklinkt hebt, valt het kogeltje er niet uit
Geplaatst: 11 mei 2012, 11:04
door bajaboy
geklinkt??
Geplaatst: 11 mei 2012, 11:09
door YamaSam
Tombo schreef:Als je goed het koppelingsheveltje goed geklinkt hebt, valt het kogeltje er niet uit
ga ik helaas tegenspreken..
als je dat 'goed' klinkt, moet je de kern eerst verbreden in het gat, dat ie goed spant op de rechte kanten,
dat kan je enkel doe door in get gat een punt of een doorslag, of een dopje van 6 in te steken en erop te kloppen.
Daardoor verbreed je de doorgang van het kogeltje juist..
armpje zit muurvast dan,
ga je erop hameren, dan klop je de boel gewoon plat en klemt ie de kogel goed, maar de arm niet
