Pagina 7 van 8

Geplaatst: 12 apr 2013, 10:24
door YamaSam
nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

dit valt van mijn part te overwegen als je niet te gek doet.
De vier originele veren hebben wel wat weinig koers over, hier ga ik rondelletjes tussensteken en kijken wat dat zegt ;)

Geplaatst: 12 apr 2013, 11:37
door the_destroyers
Is dit in een stalen korf? :D

Geplaatst: 12 apr 2013, 11:43
door YamaSam
the_destroyers schreef:Is dit in een stalen korf? :D

neen, staal ziet bruin, aluminium grijs...

spring dit weekeinde anders es binnen, ben ik aan de rooie bezig, kan ik het laten zien ;)





ik heb nog een afgedraaid binnenwerk gevonden, vanavond ook es passen hoe dat zit

Geplaatst: 12 apr 2013, 12:15
door pee67
Sam,
als ik zo naar die foto kijk van de koppelingskorf
lijkt het erop dat de onderplaat (daar waar de koppelingsplaten
op liggen) scheef in de korf ligt, de uitsparing van de koppelingsplaat komt links
onder niet boven de korf uit en die uitsparing rechts steekt er wel iets boven uit.
of zie ik dit verkeerd?

Geplaatst: 12 apr 2013, 13:25
door YamaSam
Straks es controleren, maar ik denk dat het bedrog is door het licht van de gsm

Geplaatst: 12 apr 2013, 21:26
door fizzie
YamaSam schreef:nu ziet het er zo uit:
Afbeelding

dit valt van mijn part te overwegen als je niet te gek doet.
De vier originele veren hebben wel wat weinig koers over, hier ga ik rondelletjes tussensteken en kijken wat dat zegt ;)


De platen kunnen nog iets zakken als je de binnenkorf nog wat afdraaid. Is hij meteen weer mooi vlak en past het verder netjes in de alu mand. :wink:
Met het stalen mandje heb je meer problems deze zijn minder diep.

Geplaatst: 13 apr 2013, 08:30
door Laars
Ik heb wel begrepen dat je bij de stalen korven de koperen ring achter de korf, die tegen het carter aanzit moet verwijderen.
Daardoor valt de as dieper weg en kan de bodemplaat waar de eerste plaat op ligt dieper in de korf zakken.
Evt iets van de bovenkant van de as af slijpen zodat deze gelijk ligt met de stalen korf.

Geplaatst: 13 apr 2013, 20:50
door fizzie
Laars schreef:Ik heb wel begrepen dat je bij de stalen korven de koperen ring achter de korf, die tegen het carter aanzit moet verwijderen.
Daardoor valt de as dieper weg en kan de bodemplaat waar de eerste plaat op ligt dieper in de korf zakken.
Evt iets van de bovenkant van de as af slijpen zodat deze gelijk ligt met de stalen korf.


De bus afslijpen moet wel haaks zijn anders slingert de binnekorf en maakt dan lawaai
Maar dan passen de platen nog steeds niet helemaal in het mandje. Het mandje is lager dan een alu uitvoering.

Geplaatst: 14 apr 2013, 13:22
door Laars
Op mijn vraag over de angst dat de eerste plaat er misschien uit kan schieten hierbij het antwoord


when the clutch arm screw and locknut are adjusted and cable set the plates only need to seperate 0.5mm so i do this when the clutch case is off so i can see the movement ,put it in gear and pull in the clutch and spin the back wheel as a final check that it is working ok with this minimum adjustment ,this way you get the lightest clutch tooas any further than 0.5mm all you are doing is compressing the springs for no reasonand if too far adjusted the springs become coilbound

Met andere woorden
De afstelling van de worm kan het beste gedaan worden met de rechter carterkap eraf zodat je kan zien wat er gebeurt.
Volgens bovenstaande is een halve mm voldoende om te ontkoppelen. Meer is nutteloos en kost alleen maar meer kracht.

Geplaatst: 14 apr 2013, 19:23
door YamaSam
Afbeelding
Ik ben intussen hier aanbeland, dit lijkt me werkbaar.
Hetzelfde werk eigenlijk als met ori platen, er is wel nét iets meer vlees over

Geplaatst: 14 apr 2013, 19:26
door ginofs1
ja zo is het beter :wink:

Geplaatst: 14 apr 2013, 19:37
door the_destroyers
En hoe ben je daar aanbeland? :D

edit: las het al op fb! ;)

Geplaatst: 14 apr 2013, 20:14
door HotWheels
YamaSam schreef:Afbeelding
Ik ben intussen hier aanbeland, dit lijkt me werkbaar.
Hetzelfde werk eigenlijk als met ori platen, er is wel nét iets meer vlees over


Mooi werk Sam, is dit wat ik denk dat het is ?? :wink:

Geplaatst: 14 apr 2013, 20:28
door marco
Is het nog gelukt met de carters uit te wisselen?

Geplaatst: 14 apr 2013, 21:27
door YamaSam
Jep Alain, das wat je denkt dat het is ;-)