Pagina 61 van 100

Geplaatst: 22 aug 2007, 20:10
door Tombo
bromtolfs1 schreef:
Tombo schreef:
Aad schreef:
bromtolfs1 schreef:Met een vriend op de FS1-G 1975 (468) naar Roodeschool gereden om de Aerox weer op te halen. :lol:
Rijdt met 2 personen best nog 70km/h, F5B 50cc, 16mm, 2F2 uitlaat (met 32mm bocht), 14/41 tandwielen.


Is zo'n 2F2 uitlaat sneller als 'n 'snelle' imi pijp?

Nee, officieel niet. Maar ik snap niet dat 'ie een 2F2 uitlaat heeft met een 32mm bocht, want dat hoort helemaal niet te passen :shock:


Wanneer je de restrictie uit de orginele 2F2 uitlaat haalt past hier precies een 32mm bocht in. Monteer ook een 32mm wartel met 32mm pakking en je hebt een snelle orgineel ogende- en stille uitlaat. :idea: Bij m'n eerste testrit heb ik(95kg) er al 82 km/h gereden. Bij de orginele 378 uitlaat kan dit echter niet, op deze uitlaat past maximaal een bocht aan van 28mm.

Kijk dat wist ik niet! Weer wat geleerd.

Geplaatst: 22 aug 2007, 20:14
door Handyman
edje schreef:je met een klein stroompje, een grote stroom aan , zoals een relais. doordat er maar een klein stroompje door de cpunten heen gaat branden ze veel minder in. bovendien kun je ze veel krapper op elkaar zetten zodat ze minder snel gaan zweven (en dus kun je meer toeren draaien). maar het nokje dat op het vliegwiel loopt slijt natuurlijk nog wel gewoon :?


Okiedo dan. 't Is wel ff solderen de hele boel zag ik, niet m'n sterkste punt, maar dat komt wel goed.
Heb je verder nog extra of andere onderdelen nodig, of is het alleen de manier van aansluiten aanpassen ? Mitchel ?
Sam had z'n halve brommer verbouwd destijds..

Geplaatst: 22 aug 2007, 20:30
door mpro09
nee je hoeft niks aan te passen, het is alleen standaard voor 12v maar er zat een lijstje bij met onderdelen die je nodighad om er een 6v van te maken, en dan volgens het boekje inelkaar solderen en aansluiten


alleen moet wel je lichtspoel in een goede staat zijn omdat ie via de accu werkt ik heb voor de zekerheid de ontstekings spoel aan gesloten als licht spoel maar dat was alleen voor de zeker heid

maar hoe kon je er meer toeren uithalen dan?

Geplaatst: 24 aug 2007, 16:22
door Jelle
Frame
T-stuk
Tellerplaat
en die andere boog ( vergat de naam :oops:)


en edit: ook bodemplaat van zadel :D

naar spuiter gedaan

is over een weekje klaar

kan ik verder met men 73 :D

Geplaatst: 24 aug 2007, 17:57
door Axel
Ik me bestelde onderdelen binnegekregen: Knipperlichten voor en achter (kort model), originele tankdop, steprubbers en een 6volt accu. Alles zit erop, alleen moet ik nog ff iemand vinden die de knipperlichten aan kan sluiten want ik heb de ballen verstand van electriciteit :lol:

Geplaatst: 24 aug 2007, 18:17
door Thomash
Gekloot met de afstelling en gereden.

Axel electriciteit is niet moeilijk 't lastigste is dat hij over je kontact moet gaan.

Geplaatst: 24 aug 2007, 18:59
door Axel
Ik heb dus ook een accu en moet ik hem daar op aansluiten?

Geplaatst: 24 aug 2007, 21:13
door Thomash
ja, accu-->schakelaar-->contakt.

of contakt schakelaar die volgorde maakt niet uit

Geplaatst: 25 aug 2007, 00:30
door mpro09
ja maar je hebt ook nog de knipperlicht automaat

Geplaatst: 25 aug 2007, 00:57
door jeroenvans
@ axel als de kabelboom nog heel is, dan zit er achter je accubakkie een knipperrelais (clignoteur) met 2 bruine draden aangesloten en lopen er naar achter en naar voor nog de juiste draden voor de lampjes...

Geplaatst: 25 aug 2007, 11:03
door Axel

Geplaatst: 25 aug 2007, 12:00
door Niels
Dat is een oude type clignoteur. Ik denk dat jij een andere hebt (een vierkante volgens mij)

Geplaatst: 25 aug 2007, 13:54
door Axel
En waar zou die dan moeten zitten want ik kan hem niet vinden :? Maar deze is dus wel echt noodzakelijk om knipperlichten aan te kunnen sluiten? Aan alleen een accu en de schakelaar op me stuur heb ik niet genoeg?

Geplaatst: 25 aug 2007, 14:00
door Tombo
Nee, je lampen moeten wel knipperen ;) daar zorgt de clignoteur voor. Als het goed is zit hij in je frame, volgens mij als je de zijkap eraf haalt, aan de rechterkant.

Maar ontopic:
Brommer gewassen en met belgom gepoetst, voor morgen! Dalijk ff banden opppompen en een stukje rijden :)

Geplaatst: 25 aug 2007, 14:35
door Lukas251
gisteren tank afgehaald en benzine uit gelaten.
vandaag zadel afgehaald, spatborden, zijkapjes, voorlicht, achterlicht, km-teller, contactslot.
kader opschuren en zwart gespoten.
en nu wachten op de grote bestelling :D
tank en zijkapjes worden (als alles goed gaat) ivy green gespoten.
moet ook nog gezandstraalt en uitgedeukt worden.
alles wordt bij een vriend gedaan voor vriendenprijsje :D :twisted: