Pagina 63 van 100

Geplaatst: 27 aug 2007, 16:32
door Zwepper
zo net mijn 2ru uit elkaar gehaald het is egt een fs1 om te huilen :lol: er zat geen cilinderkop op het blok en zo heeft hij een paar jaar buiten gestaan dus het blok zit vol water maja voor het geld kon ik hem niet laten staan .
en als het goed is heb ik weer een puch maxi verkocht dus heb ik weer geld :D

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:20
door jeroenvans
@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...

Geplaatst: 28 aug 2007, 23:56
door rise and shine
ik heb vandaag eens een motosport uitlaat getest op mn 4takt, maakt veel herrie maar t is wel leuk :lol:

Geplaatst: 29 aug 2007, 08:25
door Niels
Groot gat? :twisted:

Geplaatst: 29 aug 2007, 10:35
door edje
wat heb je eigenlijk alemaal moeten aanpassen aan het frame?

Geplaatst: 03 sep 2007, 17:53
door YamaSam
net eerste werkdag achter de rug, en heel wat te vertellen,

twee weken in zuidfrankrijk gezeten met de Fizzy en m'n lief
(filmpjes volgen)

dan vierklauwens naar Wellen gereden,
aldaar tweemaal rondrit van 45km (filmpjes volgen) en de beurs,
een hele hoop spulletjes gekocht etc..

weer véél opgestoken de laatste weken,
vooral over de expansie,
(mijn collectie expansiepijpen begint er op te trekken)
(polini, en een proma attack gekocht)

maar de hele uitleg komt wel, eerst nog dringendere dingen te doen,
(heb ook de tanktransferts voor de TA125 op de kop getikt!)

helaas op heel wellen geen enkel as3 onderdeel te bespeuren..

Geplaatst: 03 sep 2007, 17:56
door YamaSam
jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...


ook niet altijd helemaal waar he,
als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier,
dan krijg je het befaamde gat in de piston...

(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys) :wink:

Geplaatst: 03 sep 2007, 17:57
door Cmon
Ik heb er het kentekenplaatje erop gezet (scheef maargoed :roll: ), de claxon eraf gehaald want als ik een hoge stoeprand opreed kwam de claxon tegen het voorspatbord... En de brommer schoongemaakt.

Geplaatst: 03 sep 2007, 18:32
door Martijn
Je moet sowieso geen stoepranden op en af ;)

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:00
door Lukas251
ging de claxon niet ondersteboven?
had ik eerst ook toen ik mijn FS1 kocht.
die beschadigde het spatbord, heb ik hem dan even juist gehangen en nu is dit okidoki :D

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:43
door Cmon
Nee ik bedoel opritten met zo'n verlaagde stoeprand die toch nog hoog is :o
En het is idd dat de claxon ondersteboven zit :oops:

Geplaatst: 03 sep 2007, 20:57
door jeroenvans
YamaSam schreef:
jeroenvans schreef:@jnnetje: dat heeft daar niet veel mee te maken... je moet je gewoon goed zetten... misschien net iets anders als standaard(omdat je bij meer toeren eerder moet ontsteken) maar niet veel...


ook niet altijd helemaal waar he,
als je de toeren zodanig opdrijft, én de compressie, én een grote carbu met grote sproeier,
dan krijg je het befaamde gat in de piston...

(al hoef je je hiervoor niet echt zorgen te maken, met de eerder belachelijke compressie van de meeste fizzys) :wink:

ik heb het grote "ik kijk via het bougiegat op mijn krukas" gat al eens gehad hoor... maar dat kwam door een combi van kleine sproeier en te vroege ontsteking...

Geplaatst: 03 sep 2007, 21:08
door YamaSam
cocktail die idd werkt :D

heeft er eigenlijk iemand ergens een grafiek van het verloop van een electronische?
dat zou ik wel es willen zien, er zijn naart schijnt rotax motoren die bij 3.5mm voorontsteking beginnen, en dan naar 15000 en meer toeren,
met een verlating richting de millimeter...

(tschijnt hé :) )

Geplaatst: 03 sep 2007, 21:15
door Tombo
Verschilt dat niet per type onsteking en je toepassing?

Geplaatst: 03 sep 2007, 21:29
door YamaSam
hoogstwaarschijnlijk ja, hoe meer ik van tweetakt begrijp,
hoe meer variabelen erbij komen :P


.. heerlijk toch?

en waar is de tijd dat het nog zo simpel was als een oude man je een cylinder toestopte en zei:
"hier, steek die er maar onder, dan zal 'em wel goe draaien!"
(en nog geloven ook hé :d )