Pagina 63 van 100

Geplaatst: 28 mei 2010, 12:00
door NIX
Van indraaien komt ie rijker te staan. Het is een luchtsproeier. Als ie met indraaien slechter gaat lopen, staat ie dus al aan de rijke kant. Hoeft op zich niet slecht te zijn.

Geplaatst: 28 mei 2010, 22:47
door marco
Misschien gaat starten nu ook beter Sjoerd.

Starten met je achterwiel for laif :baas:

Geplaatst: 28 mei 2010, 23:09
door Twowheeler
Starte destijds zo klote door die lekke kop.
Toen we na het eten wegreden starte hij in 1kick.
En vanmiddag ook :D ligt een beetje aan de motor temp.
Maar als hij draait pakt hij goed op enzo, (maar dat zal je ook wel gehoord hebben tijdens dat ritje Marco? 8. )
kopje lekt niets meer en nu loopt hij beter, eerst lekte hij niet meer hoorbaar maar voelde wel de warme lucht tegen me hand worden geblazen aan uitlaat kant. Dass isst vorbei :baas:

Geplaatst: 28 mei 2010, 23:13
door marco
Als je compressie verlies hebt gaat starten moeilijker.

Maar als hij draait pakt hij goed op enzo, (maar dat zal je ook wel gehoord hebben tijdens dat ritje Marco? 8. )


Tijdens het rijden pakt hij ook goed op.

Ik ben er nog steeds van onder de indruk hoe mooi rustig een f5b cilindertje loopt en toch kracht levert.

Ik moest tegenwind in zijn 3 toeren blazen en dan kwam jij rustig in zijn 4 naast me rijden.

Geplaatst: 28 mei 2010, 23:26
door Twowheeler
:baas:

Geplaatst: 30 mei 2010, 09:37
door Jeti
Hoeveel verbruikt een diesel bestelautootje gemiddeld (combo, courier, caddy oid)?
1: ??

Geplaatst: 30 mei 2010, 10:07
door Twowheeler
Licht eraan :P
kan vanaf 1:13 tot 1:20 zijn. (en zelfs meer)
Maar dat ligt aan de moter en wat erin zit :wink:
meestal zijn die dingen vrij licht dus verbruiken ze meestal niet zoveel.
Je kan ook ff bij de websites van die merken zelf kijken :wink:
dan heb je ook een richtlijn.

Onze transporter loopt ongeveer 1:12/13 maar dat is dan ook wel een vrij grote auto :P

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:15
door Jeti
Ja bedoelde dus die kleinere, modellen van tussen 96 en 2002 ofzo.
Ben aan het herberekenen of het wel zo verstandig was om een benzine aan te schaffen. Scheelt wel 120 euro per kwartaal aan wegenbelasting, maar als diesel zoveel zuiniger is, is dat misschien toch goedkoper.
Deze rijdt 1:13. Als diesel dat ook doet, is er niet zoveel verschil. Maar het ligt er ook aan wat het verschil in diesel/benzine prijs gaat doen. Nu is het verschil ongeveer 25 cent, dus best veel.
Vandaar de vraag. Fabrikanten hebben het alleen van de nieuwste modellen op hun site staan.

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:17
door Tombo

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:23
door Twowheeler
Meestal verbruikt een diesel van dezelfde grote als een benzine minder.
Heeft ook vaak minder vermogen maar meer koppel. De meeste echt zuinige auto's zijn diesels (al begint dat te veranderen maar dat zijn hele moderne auto's)
heb je enig idee wat voor merk je wil? Die fort transit compac dingen zijn ook wel goed.
Opel combo's zijn vaak verrot maar wel goedkoop. Met een vw caddy heb je meestal wel wat goeds :wink: is ook veel voor te vinden en te kregen vanwege hun popilairiteit. En vergeet de Fransen niet hè :wink:

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:33
door Tombo
Houd er rekening mee dat de meeste diesel bestelwagens vaak belachelijk veel hebben gelopen, en er zeker niet zuinig mee omgesprongen is

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:36
door Andries
nee niet bepaald
altijd planken met die dingen op de linkerbaan :shock:

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:42
door Jeti
Ik heb nu een courier, bevalt me prima. Had op niet al te lange termijn een andere auto nodig vanwege de afkeur van de Golf. Merk en type maakte me niet uit.
Maar als een diesel hetzelfde verbruikt, is diesel voor mij dus niet voordeliger.
Omslagpunt ligt dan bij 6000 km per kwartaal. Het zal er nu net om hangen of ik dat haal. Straks als ik de bus weer heb, denk ik dat niet meer te halen.

Bedankt voor de info :)

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:52
door NIX
En dat ze soms erg kort gegeared zijn. Een combo draait iets van 4000 tpm bij 120 ofzo. 130 is de max. In elk geval de 2 combo's die ik wel eens gereden heb.

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:57
door koppel
ik rij een opel combo van eind 2001 (model 2002)

totaal geen roest, 120km per uur bij 3000 toeren, volgens vorige eigenaar verbruik 1:18 zonder vracht

nadeel: slechte stoelen en hoge wegenbelasting; 230 euro per kwartaal