Pagina 66 van 99

Geplaatst: 22 mar 2009, 21:38
door paull
Louistje schreef:
paull schreef:
Louistje schreef:Dag dag,

Het lijkt mij een stuk gaver om een race stuur op de FS1 te hebben.

Op de site van JMPB.nl zie ik er al een aantal aangeboden.

Is het een moeilijke klus om de bedradig over te zetten?


Welnee gewoon ff de schroefjes van je hendels eraf schroeven aan de onderkant, en de bedrading bijlft er gewoon aan vast zitten. Kwestie van overzetten. 10 min werk! Succes ps. een stokstuur zou super vet staan op je brom


Mooi zo :wink:

Ik zal jmpb.nl zometeen even mailen, ik ben benieuwd of er wel gaten in het stuur zitten.

Ow ja, is het misschien bij zo'n race stuur zo dat hij dan tegen de tank kan aanstoten?
Dat moet ik natuurlijk niet hebben...


Bij joun tank is dat niet het geval, alleen de 2ru modellen hebben dat zoals de mijne, maar ook dit is simpel op te lossen...

Geplaatst: 22 mar 2009, 22:05
door niels16
iemand een idee hoe borgingkje van een nieuwe ketting los kan
raken want ik vertrouw ze niet echt meer straks schiet die er
weer af :roll:

Geplaatst: 22 mar 2009, 22:08
door Fyer
niels16 schreef:iemand een idee hoe borgingkje van een nieuwe ketting los kan
raken want ik vertrouw ze niet echt meer straks schiet die er
weer af :roll:


geo schreef:
Fyer schreef:Gister Was ik dus aan het rijden ik trek net weer op en ik rij net 30 en in eens mijn trekkracht weg, dus ik kijke....
is mijn ketting gebroke :(
ik naar huis gesleept door een maat van me
ik haad dus mijn ketting rand enze eraft is die ook kapot gelsgen door mijn ketting :(
nu dus nieuwe ketting + tand wielen besteld en een kettingrand, en ook nog een contact slot want zoals op eerder foto's is die nie echt super meer.


Mijn setup is:
50 cc
16mm mikuni ( maar een 12 mm inlaat in mijn blok :)
snelle pijp
11/39 vertanding


Ik heb eens hetzelfde voorgehad. Bij herstelling bleek dat boutje waarmee je de kettingrand vastzet iets te lang was, ook het kettingslot was met het sluitgedeelte naar buiten gemonteerd. Zodoende raakte het boutje en het slotje elkaar met de bekende gevolgen.
Dus bij montagen slotje zo monteren dat de sluiting naar je wiel toezit. En boutle van kettingrand zo kort mogelijk houden.
grt
Geo

Geplaatst: 22 mar 2009, 22:10
door Nico378
En met de opening naar achter :P

Geplaatst: 22 mar 2009, 22:17
door niels16
ik vermoedde al dat hij iets raakt maar ik wist niet wat :lol:

Geplaatst: 23 mar 2009, 18:39
door eelco
niels16 schreef:ik vermoedde al dat hij iets raakt maar ik wist niet wat :lol:


Mijn nieuwe kettingliep tegen mijn kettingrand aan :P !

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:29
door Louistje
Dag,

Misschien een hele domme vraag voor sommigen. Maar wat is nou precies een warmloper?

Ik lees er vaak genoeg over, maar weet nog steeds nog niet goed wat het nou is.


Gr. Louis

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:35
door niels16
mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te
veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil,
na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer,
je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op
gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing, :roll: :lol:

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:37
door Axel
Louistje schreef:Dag,

Misschien een hele domme vraag voor sommigen. Maar wat is nou precies een warmloper?

Ik lees er vaak genoeg over, maar weet nog steeds nog niet goed wat het nou is.


Gr. Louis


Een warmloper krijg je wanneer je zuiger en cilinderwand te snel uitzetten en de zuiger dus te krap in de cilinder komt te zitten --> zuiger schuurt tegen de cilinderwand aan, wat tot gevolg kan hebben dat je cilinder en zuiger krassen oplopen.
Dit kan je voorkomen door een goede smering (met een goede olie) de juiste zuigerspeling en niet met een koude motor meteen volgas wegkarren.

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:38
door Dingetje
niels16 schreef:mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te
veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil,
na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer,
je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op
gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing, :roll: :lol:


een paar dingen kloppen niet...
je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit.
een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie
hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet
ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:43
door eelco
Dingetje schreef:
niels16 schreef:mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te
veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil,
na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer,
je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op
gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing, :roll: :lol:


een paar dingen kloppen niet...
je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit.
een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie
hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet
ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper


Ik heb vorige week een warmloper gehad. Ik tankte mengsmering(1:50) Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hij was gewoon perfect afgesteld, dus daar heeft t niet aan gelegen :wink: .

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:47
door Axel
eelco schreef:
Dingetje schreef:
niels16 schreef:mijn ervaring met een warmloper vertelt mij:je zuiger zet door te
veel warmte uit, in de cilinder en kan niet meer bewegen je motor staat dan in een keer stil,
na eventjes wachten en afkoelen doet hij het weer,
je krijgt dit als je veel te lang veel te hard rijd, bij op
gevoerde brommers is dit wel wat meer van toepassing, :roll: :lol:


een paar dingen kloppen niet...
je motor staat niet in een keer stil zoals bij een vastloper, waarbij de zuiger vast in de cilinder zit.
een vastloper kan wel een heel erge warmloper zijn, maar niet per definitie
hoofdoorzaak van een warmloper is een te kleine sproeier waardoor de motor meer warme genereerd en de zuiger dus meer uitzet
ook een fout ontstekingstijdstip kan bijdragen aan een warmloper


Ik heb vorige week een warmloper gehad. Ik tankte mengsmering(1:50) Dat is waarschijnlijk de oorzaak. Hij was gewoon perfect afgesteld, dus daar heeft t niet aan gelegen :wink: .


Er zijn verschillende factoren die meespelen en er zijn ook verschillende oorzaken. Met een perfecte afstelling, maar slechte smering kan je een warmloper krijgen. Met een goede smering, maar een slechte afstelling kan je het ook krijgen.

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:48
door eelco
8) Idd

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:50
door Louistje
Aha! :wink: Bedankt!

Weer wat geleerd :)

Nog een vraag. Het valt mij altijd hoe nat de onderkant van de carburateur soms is.
Is dit normaal?

Hier een foto:

Afbeelding

Geplaatst: 23 mar 2009, 19:51
door lespaultje
Die nattigheid heeft iedereen wel last van denk ik :P gewoon olie wat misschien beetje lekt ? of benzine? en dan allemaal zand erop, wordt een heel zooitje :wink: