Cilinderkop en cilinder temperatuur
Geplaatst: 20 apr 2025, 17:51
De 1j5 van stal gehaald, heb deze weggezet na eindeloos veel warmlopers eind zomer vorig jaar. De laatste was met een Z1 cilinder 60cc. Na 10 minuten was het gebeurd. Heb het spulletje eraf gehaald vanmiddag en idd diepe groeven onbruikbaar.
Had nog een F5B liggen denk een imi staat wel tum78 op. Ziet er uit als een Fs1 van binnen, grote uitlaatpoort iig.
Heb voor de zekerheid ook de benzine vernieuwd. rijd ook scooter misschien wel een keertje verkeerde jerrycan gebruikt vorig jaar en gewone benzine er in gegooid, uitgesloten nu.
Starten prima maar hangende vlotter dus benzineballet in de tuin. Rijd ook als een FS1 dus in z'n powerband gaat ie als een speer maar ben natuurlijk als de dood dat alles weer vastloopt. Even minuut of 10 voorzichtig gereden en de thermometer gepakt direct na het uitzetten gemeten . Cilinderkop 125 135 graden graden Cilinder beetje bovenin 145 graden onderin ietsje lager 125 graden.
Nou wil ik natuurlijk weten zijn dit normale bedrijfstemperaturen voor een FS1 blokje ??
Groeten William
Had nog een F5B liggen denk een imi staat wel tum78 op. Ziet er uit als een Fs1 van binnen, grote uitlaatpoort iig.
Heb voor de zekerheid ook de benzine vernieuwd. rijd ook scooter misschien wel een keertje verkeerde jerrycan gebruikt vorig jaar en gewone benzine er in gegooid, uitgesloten nu.
Starten prima maar hangende vlotter dus benzineballet in de tuin. Rijd ook als een FS1 dus in z'n powerband gaat ie als een speer maar ben natuurlijk als de dood dat alles weer vastloopt. Even minuut of 10 voorzichtig gereden en de thermometer gepakt direct na het uitzetten gemeten . Cilinderkop 125 135 graden graden Cilinder beetje bovenin 145 graden onderin ietsje lager 125 graden.
Nou wil ik natuurlijk weten zijn dit normale bedrijfstemperaturen voor een FS1 blokje ??
Groeten William