Pagina 1 van 2

50cc/60cc

Geplaatst: 09 jul 2007, 11:31
door jonnotje
ik zat net ff wat dingen op te ruimen, dus ook de oude cilinder van me fs1, ik dacht laat ik eens ff meten hoeveel mm deze nou is ik dacht dat het 50cc was...

was het dus een 60cc :shock:

dat was dus ook de reden dat die kop niet goed paste..!

echt crappy dat die kapot is, de zuiger is in ieder geval niet meer te redden, maar als ik die 60cc nou laat honen? kan dat? :P

Geplaatst: 09 jul 2007, 11:39
door Martijn
Als de krassen niet te diep zijn kan dat :)

Geplaatst: 09 jul 2007, 11:41
door harmen251
ik heb de mijne laten boren tot 43.5mm met een piston van 50cc.nl

Geplaatst: 09 jul 2007, 13:33
door nick_janssen3
heey ik heb een vraagej :P mijn oude cilinder was rond de 43 mm en die is kapotgegaan nu zit er een 50cc op en hij rijdt stukken beter en harder hiervoor was hij soms niet vooruit te branden in zijn 4 mijn eerste was dus een 60cc? f5b stond er op en nu fs1 cilinder is de nieuwe van jmpb. meestal is het toch andersom?trouwens 1 ding is niet zo slim om te doen een stuk van je demper afhalen en dan daarmee rijden dan trekt hij voor geen meter dit had de vorige eigenaaar gedaaan en ik kocht nieuwe immi uitlaat en hij gind als de bliksem (in zijn 1,2,3)

Geplaatst: 09 jul 2007, 13:52
door punkemon
normaal,met een gewoone uitlaat,heeft de demper niet zo veel nut bij de trekkracht denk ik hoor!en dat die 50cc beter loopt als de 60cc,licht ms aan je tandwielverhouding?zou da kunne?

Geplaatst: 09 jul 2007, 13:59
door jonnotje
bij mij was die 60cc ook veel slomer... de 50cc fs1 Cil die er nu op zit is wel sneller

maar waarschijnlijk was die 60cc nie snel doordat de zuiger helemaal kapot was, er zat zelfs een scheur in :shock:

Geplaatst: 09 jul 2007, 14:02
door Tombo
Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)

Geplaatst: 09 jul 2007, 14:07
door nick_janssen3
okey het zou aaan de tandwielverhouding kunnen liggen 14-44
punkemon: normaal,met een gewoone uitlaat,heeft de demper niet zo veel nut bij de trekkracht denk ik hoor!
okey ik heb wat anders ervaard met mijn uitlaat er zat eerst een kleine(bewerkte) denper in en hij trok voor mijn gevoel best lekker, maar die uitlaat gin een beetje roesten dus ik had een nieuwe immi uitlaat gekocht met een hele demper erin en nu rijdt hij als de ......
en de oude uitlaat zat niet dichtgekoold ofzo en was ook 32 mm bocht

Geplaatst: 09 jul 2007, 14:45
door punkemon
heb je ooit geprobeerd zonder demper?normaal schilt dit ook alleen in geluid hoor,niet in power

Geplaatst: 09 jul 2007, 14:49
door nick_janssen3
ik zal he eens sproberen wanneer het weer eens wat lekkerder weer is :P
want ik mis dat wel hoor wat ik een maand geldeden nog lekker s' avonds buiten rondrijden laag zonnetje redelijk warm en dan de wind door je kleren :P
ik zal dan gelijk verslag doen :twisted:

Geplaatst: 10 jul 2007, 19:43
door wiebo
Tombo schreef:Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)

Je bedoelt hopelijk toch: "niet per definitie sneller" ipv "per definitie niet" ,want dat zou betekenen dat een 50cc altijd sneller is!

Geplaatst: 11 jul 2007, 01:41
door harmen251
60cc f5b is trager dan 50cc fs1 maar rijdt wel heerlijk

Geplaatst: 11 jul 2007, 08:34
door Tombo
wiebo schreef:
Tombo schreef:Een 60cc is per definitie niet sneller. Dat is totaal afhankelijk van de poorttiming in de cilinder (als de rest van de setup "er omheen" hetzelfde blijft)

Je bedoelt hopelijk toch: "niet per definitie sneller" ipv "per definitie niet" ,want dat zou betekenen dat een 50cc altijd sneller is!

Ja dat ja :P

Geplaatst: 11 jul 2007, 20:47
door wiebo
harmen251 schreef:60cc f5b is trager dan 50cc fs1 maar rijdt wel heerlijk

Oeps, ik had gemist dat het ging om de vergelijking tussen f5b en fs1.

Geplaatst: 11 jul 2007, 20:48
door wiebo
En wilde eigenlijk vooral Tom een beetje stangen :lol: