Pagina 1 van 2
					
				Verzuipen in 3 en 4e versnelling
				Geplaatst: 09 jul 2007, 14:40
				door miran72
				Denk dat ie verzuipt in 3 en 4e versnelling als ik meer dan half gas geef doet ie bluuuuuh.
De set up is 2f2 cilinder, 16mm Mikuni,  snelle uitlaat, 13-43 tandwielen, bougie b7.
De sproeier staat 65 op. lees wel van lange en korte sproeiers maar bij mij zit der een kleine sproeier op de sproeierhouder geschroefd.
Na een stukje rijden heb ik natuurkijk naar de bougie gekeken en die is pikzwart.
Geen idee ook hoe die luchtstelschroef afgesteld moet worden die staat nu  2 slagen= (360 graden)opengedraaid.
Starten doet ie prima.
Wie denkt dat ie het weet mag het zeggen, ik heb het hele weekend onder die brommer gelegen kreeg het niet voorelkaar.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 jul 2007, 14:42
				door jonnotje
				luchtschroef moet standaart 1.5 slag open staan, daarvandaan kun je hem aan fine-tunen,  540 graden dus  
 
heb je ook een 16 mm spruitstuk?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 jul 2007, 14:48
				door miran72
				een 16 mm spruitstuk zit erop, ik zal ook die luchtschroef wat verder openzetten
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 jul 2007, 16:32
				door jonnotje
				doet hij het al?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 jul 2007, 16:56
				door miran72
				Kan vanavond pas sleutelen en dan moet het nog droog zijn ook
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 10:32
				door miran72
				Die luchtstelscgroef was de boosdoener eerst 540 graden open daarna elke keer 90 graden dichter na een paar testritten stond bijna dicht die luchtschroef en deed ie het het best. doodvallen doet ie niet meer maar halfgas gaat even hard als volgas. sproeier 65 is niet zo groot ik denk dat ik het probeer met een grotere sproeier. Misschien heeft iemand nog een beter technisch voorstel??
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 10:33
				door Niels
				Wat is dat dan voor maat? 65?  
 
Gebruik je wel Mikuni sproeiers?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 10:37
				door jonnotje
				iets van 140 heb je wel nodig met een 16mm denk ik
maar ik had er eerst ook iets van 65 in omdat ik in de war was met gewoone brommers en scooters.. daar is 60 en 70 al best goed voor een snelle brommer
met een fs1 hbe je ongeveer het dubbele nodig 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 10:42
				door miran72
				Is een kehim sproeier of zoiets staat in iedergeval 65 op en past prima in een mikuni
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 13:04
				door punkemon
				en keihin sproeier,heb je em al is naast een mikuni sproeier gehouden?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 13:35
				door YamaSam
				zelfs een te kleine sproeier geeft bij dichte luchtschroef een zwarte vettige bougie,
anderhalve toer open en een korte 150 sproeier  
 
welke bougie heb je steken? b7-8 zou't moeten doen
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 17:19
				door Niels
				jonnotje schreef:met een fs1 hbe je ongeveer het dubbele nodig 
Die sproeiermaten zijn echt niet in verhouding... dat ligt gewoon aan het merk enzo welke maten je kan gebruiken. 
160 bij een FS1 is écht niet het dubbele aan brandstoftovoer vergeleken met een 80 bij een of andere sc$%(@ 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 jul 2007, 18:03
				door jonnotje
				weet ik 

 maar de maten zijn veel groter dan de meeste gebruikelijke sproeier voor scooter bedoelde ik er mee  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jul 2007, 11:00
				door miran72
				Sta ik ergens in de middle of nowhere scheit ie er mee uit gelukkig bougiesleutel bij me. Bougie schoonmaken en lopen natuurlijk maar die bougie had een raar kleurtje was een beetje roodbruin nu ken ik de meeste kleuren wel zwart, bruin, wit koffiebruin maar roodbruin zegt me niets. Heeft iemand een idee wat dat zegt?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 jul 2007, 11:11
				door Waslijn
				Heb ik ook een tijdje gehad en het betekende geloof ik niet veel goeds.. Ik geloof dat er toen een scheur in mn zuiger zat 
