Pagina 1 van 1
Toerenbereik standaart RD cilinder
Geplaatst: 13 jul 2007, 21:32
door Thomash
Heren (en mogelijke dames natuurlijk),
Ik vind dat mijn yamaha rd erg weinig toeren maakt voor een 2takt machine.
Gemiddeld moet ik overschakelen als hij tussen de 5500 en de 6000 toeren draait.
Het is mij tot nu toe 2 keer gelukt hem naar de 7000 toeren te krijgen (volgens mij in z'n 3 maar weet ik niet zeker

)
Dit is natuurlijk niet veel en volgens mij moet een yamaha toch wel instaat zijn de 10000 toeren aan te tikken?!?
De cilinder die ik er nu op heb is een (naar mijn weten) orginele 49.9 cc Nederlandse cilinder.
Is hier nog meer uit te halen met bv een 18mm carbje of raden jullie mij aan de duitse cilinder die ik heb er op te zetten?
de topsnelheid is op het moment 60 maar met een klein windje tegen al 50/55.
Thomas
Geplaatst: 13 jul 2007, 21:39
door Tombo
Dat je zo weinig toeren maakt ligt puur aan je cilinder

je hebt (naar alle waarschijnlijkheid) nog de langzame originele Hollandse cilinder erop liggen. Dit houdt in dat er een langzame poorttiming in zit (kleine uitlaatpoort en dito spoelpoorten), en dus erg weinig toeren draait.
Voordeel: lange levensduur, weinig benzine verbruik
Nadeel: niet snel
Als ik jou was, zou ik de duitse cilinder erop leggen, ik neem aan dat dit er eentje is van een kleinkraftrad, zo'n snelle duitse bromfiets (85 km/h, net zoals de Kreidler RS laat maar zeggen)
Geplaatst: 13 jul 2007, 21:41
door Thomash
Blij te horen dat het gewoon een super trage cilinder is.. Heb ook wel trage cilindertjes gezien op zundapp en dergelijke alleen die maakte toch nog meer toeren
Hoe kan ik de duitse herkennen? waarschijnlijk meer spoelpoorten van binnen? of ook een opschrift?
Sneller is natuurlijk altijd beter alleen heb geen zin om met 85 door de wijk te gaan met de sterke arm zo actief

Geplaatst: 13 jul 2007, 21:44
door Tombo
Euhm, als je je originele hollandse cilinder demonteerd, en je houdt hem naast de duitse cilinder, dan zit er verschil in poortgrootte. In het voordeel van de duitser dus, die zijn groter

Geplaatst: 13 jul 2007, 21:52
door Thomash
Oke logisch natuurlijk. Ik hoopte eigenlijk op een typenummer oid.
Zou even kijken of ik de duitser neem of de hollandse iets laat aanpassen..
Bedankt voor de info. Een trage cilinder is dus ook echt traag bij yamaha

cilinder
Geplaatst: 22 jul 2007, 00:16
door FS1SE
duitse cilinder het nummer wat er op moet staan is als het goed is 2L4 volgens de boekjes
Geplaatst: 04 aug 2007, 19:43
door Thomash
Ik heb 2 cilinders een 2L4 die op een abnormale manier gehoont is en een 2L7 die wel goed is.
Welke is aan te raden? Ik hoef niet te vliegen maar gewoon rond de 70
Geplaatst: 04 aug 2007, 22:17
door occ1s
wat versta je onder abnormaal

?
Geplaatst: 04 aug 2007, 23:25
door Thomash
Een maat waarvoor ik nog geen passende zuiger heb kunnen vinden !
Geplaatst: 05 aug 2007, 07:45
door Martijn
Dan laat je m iets opboren naar een maat die wel gangbaar is

Geplaatst: 05 aug 2007, 13:47
door occ1s
Idd.. dan heb je een super cilinder xD

zal zeker wel 1 cc schelen met een ori cill.
Geplaatst: 05 aug 2007, 23:05
door Thomash
toemaar !
maar de 2l4 is de "snelle" volgens het boekje horen we net van henk habbing. Kan iemand mij vertellen hoe "snel" de 2l7 zou zijn?
Geplaatst: 06 aug 2007, 07:41
door Martijn
Moet je kijken naar de poorten, volgens mij als die groter zijn is hij sneller, zo niet dan is hij langzamer

Hoe snel kan je eigenlijk niet zeggen. Aangezien dat aan de rest van je setup ligt. En die kan echt heel veel verschillen van een FS1. Bij een fs1 kan ik nog wel een schatting maken. Maar ook niet echt goed, zit dan een marge van 10 km bij

rd cilinder
Geplaatst: 06 aug 2007, 12:17
door FS1SE
een duitse cilinder is niet dierect een snelle heb ik ook niet gezegt het nummer wat er op staat is het model nummer
2l7 weet ik niet waar die wegkomt 2l4 weet ik dat die van duitse rd komen heb er drie gesloopt zaten alle drie 2l4 op en zinds ik een nieuwe parts list heb weet ik ook dat de 2l4 ook op een nl brommer zitten en is weer echt yamaha terwijl alles van nl rd 2l6 is
Geplaatst: 06 aug 2007, 13:09
door Thomash
Oke dan ga ik het gewoon eens proberen
2l4 zit idd nu op m'n brommer