Pagina 1 van 2
					
				autolube 2RU
				Geplaatst: 14 aug 2007, 09:13
				door Simon
				Ik heb een 2RU waarvan het autolube systeem is uitgeschakeld. Het oliepompje bij de carburateur is afgedopt en het oliereservoir ontbreekt. Ik wil alles weer origineel maken en ik zou graag willen weten hoe het er uit ziet en wat bijvoorbeeld de routing van de slang naar het oliepompje is. Heeft iemand hierover documentatie, tekeningen of (liefst) foto's?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 aug 2007, 09:59
				door occ1s
				lol.. denk dat het pompje eruit is gehaald omdat het problemen veroorzaakte... Bij de vorige eigenaar van mijn brommer liep hij met dat ding altijd vast, vandaar dat ik nu brommix tank...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 aug 2007, 10:13
				door Niels
				Bij de parts lists op de homepage staat een parts list van een 5bak uit 1969. Deze had ook autolube.
Het is allemaal van een ander type maar de slangetjes ed. lopen gewoon hetzelfde.  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 aug 2007, 10:26
				door occ1s
				lol.. wie tankt er tegenwoordig nog allebij...?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 aug 2007, 14:13
				door YamaSam
				
  ... maar idd nooit aan de pomp
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 14 aug 2007, 21:43
				door reddevil
				ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden 
 
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 aug 2007, 21:53
				door edje
				reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden 
 en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. 

 
dan mag jij wel een s oppassen 

  dat ie niet vast loopt. kant en klare mengsmering is 1:50, dat is zeker niet te veel voor een fs1. weet je trouwens ook hoeveel dat scheutje is?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 15 aug 2007, 23:11
				door jonnotje
				ja dat wil ik ook wel eens weten, als ik nou geen oliepompje meer wil, kan ik hem dan gewoon afsluiten slangetjes er af, tankje legen... en dan gewoon zelf mengen of brommix tanken? of moet ik me olie pompje er helemaal afhalen? 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 aug 2007, 00:04
				door Niels
				Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).
Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 aug 2007, 00:14
				door edje
				gaskabel kan gewoon zo blijven 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 aug 2007, 19:25
				door Simon
				Niels schreef:Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).
Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.
Het blok loopt echt niet leeg hoor. Achter het wormtandwiel wat je ziet als je het pompje demonteert zit een olie keerring. Onders zou de olie uit je blok ook via het pompje in het carter verdwijnen tijdens de aanzuigslag.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 aug 2007, 19:50
				door Niels
				Jah ok, maar dan steekt die as eruit en draait dat tandwiel voor het oliepompje voor niks mee, dus kan je die er dan ook beter meteen uithalen...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 16 aug 2007, 22:54
				door reddevil
				edje schreef:reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden 
 en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. 

 
dan mag jij wel een s oppassen 

  dat ie niet vast loopt. kant en klare mengsmering is 1:50, dat is zeker niet te veel voor een fs1. weet je trouwens ook hoeveel dat scheutje is?
 
ja ik rijdt 1:40..
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 17 aug 2007, 12:03
				door jonnotje
				dus als ik  alles van mijn oliepomp afsluit, en een normale gaskabel heb kan ik zelf gaan mengen 

  nu rijd ik veelste rijk aan olie namelijk... dat is wel bekend van die orginele pompjes 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 18 aug 2007, 19:34
				door Handyman
				Je kan je pomp ook afstellen, zodat 'ie minder olie geeft.
Ik zweer bij de oliepomp, perfect systeem en superzuinig.