Pagina 1 van 3

Electrisch schema 2RU

Geplaatst: 29 sep 2007, 21:21
door Axel
Afbeelding

wat vraagjes:

1. Dit schema heeft Niels een keer gepost voor een 2RU, heb je er ook iets van een legenda bij?
2. ALs je brommer uitstaat horen je lichten het dan te doen (me pa denkt van wel, ik niet)
3. Als je contact op de eerste stand staat horen de knipperlichten het dan te doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Geplaatst: 29 sep 2007, 21:25
door edje
1. kijk in de faq, onder dit schema staat precies de zelfde maar dan zonder kleur :wink:
2. alle verlichting behalve de koplamp hoort het te doen al je brommer uitstaat
3. ja want dan staat de brommer in het contact, het zit zo

stand 1 contact uit, brommer uit lichten uit
stand 2 contact aan, verlichting uit brommer loopt en knipperlichten doen het
stand 3. contact aan, brommer loopt, verlichting doet het allemaal

:wink:

Geplaatst: 29 sep 2007, 22:05
door Axel
Ok thnx maar eerst zeg je dat al je verlichting behalve koplamp het moet doen als je brommer uitstaat en daarna dat je verlichtong het niet doet als je brom uitstaat? wat is het nou?

Geplaatst: 30 sep 2007, 13:50
door jeroenvans
je koplamp zit niet op je accu de rest wel... dus als je brommer uistaat maar wel op stand 3 dan doen al je lampen het behalve je koplamp... als je hem dan start doet je koplamp het ook.... :wink:

Geplaatst: 30 sep 2007, 14:09
door Axel
Ok bedankt

Geplaatst: 30 sep 2007, 14:21
door Cmon
Dan is het dus normaal dat hoe meer gas je geeft hoe feller de koplamp brand? (dat heb ik namelijk)

Geplaatst: 30 sep 2007, 14:40
door jeroenvans
ja... maar hij mag niet doorbranden als je het gas opentrekt

Geplaatst: 30 sep 2007, 15:40
door Axel
dat heb ik dus wel altijd dat ie doorbrand

Geplaatst: 30 sep 2007, 15:55
door jeroenvans
hoeveel watt is je lamp, hoe hard loopt je fs1 en is je accu nog goed?

Geplaatst: 30 sep 2007, 15:58
door Axel
6 watt dagt ik, 65 km/uur en accu moet ik er nog inzetten maar als de koplamp niet op de accu zit maakt dat tog nie uit?

Geplaatst: 30 sep 2007, 16:02
door jeroenvans
je accuzuigt zoiezo veel spanning weg, dus die moet je eerst maar eens erin zetten.... ik denk dat je het nou over 6 VOLT hebt.... maar hoeveel watt 15\15, 20\20, 25\25 (aantal watt klein licht\aantal watt groot licht)..... roept u maar :wink:

Geplaatst: 30 sep 2007, 16:03
door Axel
ojah 6 volt 15 watt

Geplaatst: 30 sep 2007, 16:06
door jeroenvans
dat is standaart voor een slome fs1, als hij nog steeds doorfikt als je accu erinzit, zou ik voor 20 of 25 watt gaan

Geplaatst: 01 okt 2007, 09:39
door ties1
Even een ander vraagje nog over die verlichting. Ik heb zelf alle bedrading aangelegd in me brommer maar ik heb zeg maar geel en groen vanaf de ontsteking allebei precies hetzelfde aangesloten op de schakelaar en op het contactslot en dan naar het licht. Maar als ik nu zeg maar mijn contact op de eerste stand zet doet mijn grootlicht het wel en als ik hem op de 2e stand zet dan doen mijn groot licht en klein licht het.

Ook als ik mijn brommer uit heb maar op stand 1 of 2 en mijn lichten aandoe brand mijn grootlicht wel.

Heeft iemand tips om dit op te lossen zodat als ik hem op stand 1 heb met mijn lichten uit rijdt ?

Geplaatst: 01 okt 2007, 18:20
door jeroenvans
sluit je contactslot en groot\kleinlicht schakelaar aan volgens het stroomschema en het werkt weer zoals het hoord

groen is nl de voeding van de accu(daar zitten de knippers, achterlampjes en teller verlichting op)
geel is voor de koplamp, die alleen in stand 2 doorgekoppelt moet worden naar blauw(groot\kleinlicht schakelaar) en die geeft groen en geel... die gaan samen met zwart naar de koplamp...

maar met het stroomschema en een multimeter kan je een hoop uitvogelen...