Pagina 1 van 1
trillen
Geplaatst: 06 okt 2007, 14:29
door reddevil
heej
sinds ik een extra tussenplaat heb monteerd trilt mijn brommer opeens VEEL meer!?
iemand ervaring of iemand die weet hoe ik dat ken stoppen?

Geplaatst: 06 okt 2007, 17:46
door edje
ik denk dat je iets fout gemonteerd hebt. normaal gezien zou de koppeling ook met een extra plaat in balans moeten zijn. niet toevallig een van de veren vergeten te monteren? of op de krukas of koppeling (as) lopen te hengsten met een hamer?
Geplaatst: 06 okt 2007, 18:35
door jonnotje
nope. ik was er bij toen we het hadden gemonteert, en bij mij is het ook zo,s sins ik die extra plaat hbe trilt me brommer veel meer.... maar geen rare trillingen, gewoon trillingen van... euh hoe zeg je dat...

gewoon de motor.... alsof hij eerst wel gedempt was en nu niet meer
ik ga binnekort nieuwe platen erin zetten, dan die extra plaat er uit en dan DT 80cc veren erin denk ik....

Geplaatst: 07 okt 2007, 12:29
door reddevil
is het normaal dat je de achterkant van je koppelings huis kan heen en weer bewegen.. (niet op en neer maar heen en weer..)
Geplaatst: 07 okt 2007, 12:44
door Freddy
ja
Geplaatst: 07 okt 2007, 16:45
door jeroenvans
@freddy: volgens mijn sluetelguide de haynes manual mag dat
niet
@redevil, hij mag helemaal nergen heen kunnen!

alleen draaien mag hij,,,
als je hem in de richting van de as kan bewegen heb je de moer niet strak genoeg zitten(of je bent een ring vergeten).
en als hij op een andere manier kan bewegen is een van je lagers niet goed meer....
of het bronzen glijlager in je kopelingshuis,
of het (normale)kogelager op je versnellingsbakas....
ook kan de bus tussn je as en koppelingshuis versleten zijn...
als je koppelingshuis kan bewegen anders dan draaien, dan heb je de oorzaak van het trillen gevonden

Geplaatst: 07 okt 2007, 21:30
door reddevil
alle ringen zitten erop die ik eraf had gehaald.. en die moer kan niet strakker

Geplaatst: 07 okt 2007, 21:51
door Freddy
koppelingshuis zit op het tandwiel bevestigd in een rubber ophanging.
dit kun je niet demonteren.dit wordt gedaan om de klappen op te vangen.hierdoor grijpt je koppeling soepeler aan.dus inderdaad kun jeje koppelingshuis t.o.v. het tandwiel iets bewegen.
Geplaatst: 08 okt 2007, 00:09
door jeroenvans
ik zeg ook... draaien mag wel.... de rest niet...