Pagina 1 van 2

Weigerende brommer?

Geplaatst: 26 okt 2007, 14:07
door F(S1)rank
Laatst reed ik na een nieuwe zuiger gemonteerd te hebben, weg bij m'n huis. Reed naar een vriend 2km verderop, ging prima, maar toen ik terugreed, reed ie eerst nog maar 20 km/h met lage toeren, en toen 10 km/h, nog lagere toeren, en uiteindelijk kwam ie helemaal niet meer vooruit, stopte uit zichzelf gewoon..

Iemand een idee? Geen compressie? Ontsteking niet goed afgesteld?

Geplaatst: 26 okt 2007, 14:58
door reddevil
warm loper?

Geplaatst: 26 okt 2007, 15:54
door F(S1)rank
Ja het lijkt alsof hij warmloopt :? Maar rij 'm zeker rustig in, niet harder dan 20 km/h..

Geplaatst: 26 okt 2007, 16:14
door reddevil
ja dat deed ik ook maaruh smeer je nog met een pompje?
zo nee: hoeveel smeer je ?! ik met inrijden : 1.30 :o
en als je nog met een pompje rijdt had ik als ik jou was je pompje afgesloten en zelf te gaan mengen.. doe ik ook!
waarschijnlijk is je pompje dan stuk dan.
schroef je cillinderkop er ff af en kijk eens in je cilinder of je krassen ziet!
(en hoe ziet je bougie eruit?)

Geplaatst: 26 okt 2007, 16:55
door Aad
reddevil schreef:ja dat deed ik ook maaruh smeer je nog met een pompje?
zo nee: hoeveel smeer je ?! ik met inrijden : 1.30 :o
en als je nog met een pompje rijdt had ik als ik jou was je pompje afgesloten en zelf te gaan mengen.. doe ik ook!
waarschijnlijk is je pompje dan stuk dan.
schroef je cillinderkop er ff af en kijk eens in je cilinder of je krassen ziet!
(en hoe ziet je bougie eruit?)


Op jouw inrijd-smering rijd ik altijd..!

Geplaatst: 26 okt 2007, 16:58
door F(S1)rank
Nou ik heb er nu gewoon mix ( geen idee welke verhouding dat is ) en een flinke scheut 2takt olie ingedaan, man van yamahafs1.com raadde me dat aan.. Zal het mengsel nog te arm zijn? Zal binnekort als ik weer tijd heb ff kijken naar die cilinderkop en de bougie.. zou goed kunnen dat de bougie ook aan vervanging nodig is.

Geplaatst: 26 okt 2007, 17:00
door mpro09
hmm zker als je aan het inrijden bent kan ik je aanraden zelf te mengen met qualiteit olie

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:51
door Jelle
hoera het is warmloper dag

ik heb ook een warmloper gehad vandaag :( :(

Geplaatst: 26 okt 2007, 18:56
door jonnotje
k*t voor jullie :(

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:05
door YamaSam
F(S1)rank schreef:Nou ik heb er nu gewoon mix ( geen idee welke verhouding dat is ) en een flinke scheut 2takt olie ingedaan, man van yamahafs1.com raadde me dat aan.. Zal het mengsel nog te arm zijn? Zal binnekort als ik weer tijd heb ff kijken naar die cilinderkop en de bougie.. zou goed kunnen dat de bougie ook aan vervanging nodig is.


gevaarlijke praktijken hoor :shock:
(hangt ervan af hoeveel marge je brommer heeft)

! een scheut bij kan dodelijk zijn, omdat je met die olie je mengsel verarmt (olie minder brandbaar)

-controleer ook even de speling tussen de koppen van je segmenten, wanneer deze in de cylinder geplaatst zijn, zonder de piston erin, als bij het uitzetten door de warmte de koppen botsen,
zet het segment zich in de breedte en loopt hij vast..

(met goede olie koelt het dan weer af, en kan je even weer rijden.. blijft wel niet duren,)
(met slechte olie las je segment en wand min of meer aan elkaar..)

ideaal is nét niet toe op bedrijfstemperatuur..

die geschuinde kant onderaan de piston is ook een goede, als je een nieuwe cyl steekt..

->vergeet ook niet dat bij té traag rijden, er dan weer veel minder gekoeld wordt he..
:wink: veel suck6

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:06
door YamaSam
witloof schreef:hoera het is warmloper dag

ik heb ook een warmloper gehad vandaag :( :(


lange rit, andere olie of vuile koelribben :D :?:
vant warme weer zal het niet zijn hé...

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:08
door Jelle
denk eerder gebrek aan olie :oops: :roll:

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:11
door YamaSam
witloof schreef:denk eerder gebrek aan olie :oops: :roll:

:lol: gewoon leeggereden dan zeker? snislimée

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:27
door Jelle
jah idd, maar ik keek 2dagen geleden en er stond nog olie in het kijkglaasje, en tis nu niet dat ik zo veel KM's gereden heb.

mja, typisch


een van de dagen cylinder eraf, en kijken wat de schade is

als ik nieuwe cil moet, ga ik eens een f5b nemen

Geplaatst: 26 okt 2007, 19:31
door edje
dat komt omdat er olie blijft plakken aan het olie glaasje :P

@frank: deed hij nog iets aparts? stotteren? inhouden?