Pagina 1 van 1

Lekkage

Geplaatst: 28 okt 2007, 22:38
door occ1s
Naja, zo als sommigen al hebben gelezen.
Stond laatst in dalfsen en zag dat er een hele plas benzine onder mijn brommer lag.
Had mijn benzine kraantje open dat wel, maar was maar 1 minuut weg, omdat ze niet hadden wat ik wou, dus ik was zo weer uit die winkel.
Lekken kan, maar zo hevig?! Nu wou ik hem fixen vandaag, maar nu komt hij lastig op toeren, en blijft ook niet stationair lopen.
Wel had ik het rubbertje eraf, waar je je schroevendraaier in kan steken (bij je carburateur).
Nu lekt hij niet wanneer ik mn brommer net opstart, maar alleen wanneer ik een stuk gereden heb, snap ook niet waarom dit zo is :S.
Naja.. morgen word t dus zowiezo geen brommer, ga maar ff met de bus, maar ik wou wel morgen ff flink aan de slag :).
Toch wil ik wel weten van jullie waar dit aan kan liggen, dan kan ik wat gerichter zoeken. (bijv lek benzinekraante *net nieuw*, of lekke carbu, terwijl ik er nog geen dag een nieuwe pakking tussen heb *vervangen na dat probleem, maar heeft niets geholpen*) wel moet ik zeggen dat mn carburateur een Keihin is, dus geen mikuni, maar heb deze zodanig aangepast, naar mijn wensen, dmv dingen overzetten van een mikuni carburateur :)

Vlotterbak en in de vlotter zat btw geen troep.

Het volgende probleem:
Mijn brommer piept nog steeds, ligt dit aan mn cilinder (heb eens een warmloper gehad, zonder het te fixen, omdat ik het gereedschap nog niet heb, krijg ik ook morgen xD), slim om hem eens te laten honen?

Geplaatst: 28 okt 2007, 23:17
door Jelle
dat piepen komt volgens mij uit je motorblok zelf,

kijk eens of er nog genoeg motorolie inzit, ik had dat namelijk ook, het was zelfs luider dan men motorgeluid..

Geplaatst: 29 okt 2007, 09:08
door Handyman
Dat lekken is bijna 100 % zeker je vlotter of je vlotternaald.
Als je vlotter niet goed vlot sluit die de vlotternaald niet af.
Als je kraantje dan openstaat is dat letterlijk dweilen met de kraan open. :D

De naald ff demonteren en schoonmaken, vlotterbak aan de binnenkant "polijsten".
Kijk vooral even naar de vlotterbakpakking of die goed past.
Als die ook maar iets naar binnen steekt, blijft je vlotter daar achter hangen. :wink:

Geplaatst: 29 okt 2007, 16:24
door occ1s
heb gewoon iets geprobeerd met 2 nieuwe pakkingen, maar, tot mijn spijt zie ik ook dat mn uitlaat benzine spuugt :P

Geplaatst: 29 okt 2007, 17:05
door YamaSam
als twee pakkingen beter waren geweest,
hadden ze dat bij Yamaha al gestoken,

demonteer je vlotternaald (pin uit het buisje halen)
ik ben bijna zeker dat je dat nog niet gedaan hebt,
anders had je je zeker al beklaagd over dat piepkleine halfrond veertje dat erinzit :mrgreen:

je moet'em niet stoppen van overlopen, je moet hem stoppen van VOLlopen!

Geplaatst: 02 nov 2007, 19:47
door ginofs1
een orri pakking is wel 3x dikker dan een immi.
deze immi pakking lekt en zweet snel.
gr gino