Pagina 1 van 3
schijf blok
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:27
door luuk
is het zo dat ik uit een oude schijfblok meer snelheid
uit kan halen dan die van een 2ru
dat heb ik me laten vertellen
is dat wel echt waar¿¿¿¿
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:32
door jonnotje
een 2ru blok is een schijfblok
wat bedoel je, of je met een schijfblok harder kan gaan dan met een membraam blok?
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:33
door Niels
Nee, ik denk dat hij bedoelt de oude "FS1" genummerde schijfblokken in vergelijking met de 2RU blokken.
Ik denk zelf dat daar niks van waar is, want het blijft gewoon hetzelfde blok. De verschillen die er zijn zijn meer in de versteviging van carters en dat soort dingen, maar die maken het niet dat het sneller of minder snel loopt...

Geplaatst: 05 nov 2007, 15:39
door luuk
de echte oude fs1 tjes hadden ook schijfblok
en nu ook de 2ru
dus uit welke van de 2 soorten schijf blokken
kan ik het meeste snelheid uit halen
ze hebben mij vertelt dat je uit een oude schijfblok meer
uit kunt halen
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:41
door YamaSam
ik zou niet durven zeggen welke verschillen er zijn...
kan wel bewijzen dat een 2RU-blok snel te krijgen is

Geplaatst: 05 nov 2007, 15:48
door luuk
ik heb net gezien dat de 2ru 2pk heeft
en de oude schijf en membraam 2.7 pk heeft staat ergens op het forum
als ik het goed heb bij de folders

Geplaatst: 05 nov 2007, 15:50
door jonnotje
waar staat dat ergens, kun je er een link vangeven

Geplaatst: 05 nov 2007, 15:52
door Tombo
Dat zijn krukas PK's en hebben niks met de blokken te maken. Verder zou ik niet inzien waarom een oud type blok per definitie sneller is. Als je ze alle 2 uitrust met exact dezelfde cilinder/carburateur/uitlaat/inlaatschijf dan lopen ze even hard
Geplaatst: 05 nov 2007, 15:58
door YamaSam
misschien wat minder bramen en gietfouten? al vond ik dat bij de 2RU goed meevallen,
is de vorm/diameter van het gat gelijk?
oja, en hoe hard is "harden en harder"?

Geplaatst: 05 nov 2007, 16:06
door Tombo
Ik denk dat het wel mee valt met dat harder lopen

zal wel zo'n fabeltje zijn, net zoals dat vroegah iedereen die een fs1 had 100 of 120 km/h liep
Bij roterende inlaat denken de meeste mensen meteen dat dat automatisch superhard loopt, terwijl dat helemaal niet zo is. Als je vaak ook zegt dat je een fs1 hebt, vragen de meeste mensen meteen van "Ohjah, met roterende inlaat? Die lopen superhard". Terwijl een membraanblok net zo snel gaat (en zelfs fijner rijdt vind ik

)
Geplaatst: 05 nov 2007, 16:15
door YamaSam
ik geef je volledig gelijk... op dat laatste zinnetje na dan natuurlijk
(je kan namelijk niet ontkennen dat een membraan energie nodigheeft om open te gaan (gaat ten koste van je onderdruk bij het aanzuigen, daardoor zijn carbonklepjes al beter) en dat de nauwe doorgang de flow om zeep helpt... Voordeel is wel dat je makkelijker grote carbs kan monteren, omdat je niet gebonden bent aan de schijfgrootte..)
btw, hebben we deze discutie eigenlijk niet al gehad?
nog een bedenking, stel dat je een 180°schijf hebt, dus open vanaf dat er een opwaartse beweging van de piston is, wel die situatie kan je nooit evenaren met een membraan.. de schijf doet de poort open, stipt op het onderste punt als je wil, een membraan moet wachten tot de onderdruk groter is als de atmosferische druk, of de kleppen gaan niet open...
Geplaatst: 05 nov 2007, 16:22
door edje
mischien zit het verschil in de krukassen? dat de ene meer carterdruk geeft

Geplaatst: 05 nov 2007, 16:30
door Tombo
@Sam, ja een schijf gaat "geforceerd" open

een membraan gaat open door de druk in et carter. Het kost energie, dat is waar, maar de inlaat is hierdoor wel "variabel", en voor een straatmachine is dat fijner.
Ik heb met alle 2 de blokken gereden met exact dezelfde setup, en een membraanblok rijdt fijner. Powerband begint vroeger, en eheft meer koppel onderin. Kwa top maakt het niks uit, je komt uiteindelijk toch op het toptoerental
Maar weg aan een beetje offtopic denk ik

Geplaatst: 05 nov 2007, 17:58
door luuk
home algemeen folder van 2ru daar kun je zien dat ie 2pk heeft
staat een streep naar de cil toe daar staat een verhaaltje bij
en dan ga je naar home algemeen
dan fs1 in onderdelen dan klik je motor blok aan en daar staat 2,7 pk bij
Geplaatst: 05 nov 2007, 18:21
door teddys57
Met welke schijfblok heb je gereden Tom met een 2Ru of met een echte FS1 schijfblok want die rijden wel degelijk harder.......dat zal je pa ook nog wel weten dat die membraam FS1 de schijf vroeger niet bij hielden.
Krukas van oud schijfblok is ook anders dan van 2Ru.