Pagina 1 van 2

poedercoaten of spuiten

Geplaatst: 07 jan 2008, 17:43
door mpro09
ik ga binnen kort denk ik het frame/achterbrug van me street laten stralen en spuiten/coaten
maar ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik moet doen

gespoten is natuurlijk orgineel
maar gecoat is veel harder en het is wel de bedoeling dat er op gereden word
maar dat het harder is geeft ook weer problemen dacht ik met bouten enzo omdat het heel dik is
en ik dacht dat coaten ook goedkoper was maar da week nie zeker

wie weet wat ik moet doen? :P

Geplaatst: 07 jan 2008, 17:46
door Higherking
mijn frame is ook gecoat heeft de vorige eigenaar gedaan ziet er netjes uit en glimt ook mooi :D

Geplaatst: 07 jan 2008, 17:52
door Aad
Ik neem aan dat ie kleur moet krijgen of gewoon zwart?

Als je zwart doet zou ik gewoon laten powdercoaten.

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:01
door dewaal
ik heb mijn street frame enzo laten poedercoaten bij brassto in dordrecht ziet er echt perfect uit
en ik heb geen problemen gehad met de boutjes en het balhoofd zij plakken dat netjes af

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:08
door Niels
Ik heb mijn 468 laten doen in Soest, leveren perfect werk! Zelfs alle draad (en ook het framenummer) wordt superfijn gestraald zodat dat allemaal roestvrij wordt...
Ziet eruit als lak en ik heb nooit een beter gecoate brommer in het echt gezien :shock:

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:09
door dewaal
moet je is een keer bij mij komen kijken dan :D

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:10
door Niels
Naja, Soest is voor mitchel naast de deur :P Dus hij kan beter daarheen gaan denks :wink:

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:14
door mpro09
hmm denk dat dat da wel een goed idee is :D

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:25
door Tombo
Poedercoaten, dan kan die echt levenslang mee :P en het is zwart, dus als het wat minder is ,zie je het toch niet. Als het zoals een kreidler was (in kleur) zou ik er nog eens over nadenken, maar met zwart, tja, dat wordt altijd wel mooi!

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:27
door Niels
Hier een paar foto's van Straal Totaal in Soest:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coaten brengt echter wel een aardigsprobleem met zicht mee, maar als je een extra draad trekt van de bobine naar de aardaansluiting in je koplamp is dat opgelost :wink:
Kosten voor wat je ziet voor stralen en coaten: €140,- :P

Geplaatst: 07 jan 2008, 18:40
door jerrow
Zandstralen, metaliseren en poederlakken!!!

Voor 125 euro is je kader en achterbrug zo gedaan en dan heb je nog vele vele jaren plezier van je Fizzie!

Voor die prijs kun je gewoon niet zelf verf afdoen en met je spuitbus zitten knoeien.

Als je na het poederlakken eventjes aan je kader komt maak je ook niet zoveel krassen.

GreetzzZ... :D

Geplaatst: 07 jan 2008, 19:12
door YamaSam
tis ni om tegendraads te doen, maar ik krijg de kriebels van poederlakken,
en zweer dus bij de borstel, of spuiten...

uiteraard uitleg:
poederlak is onmenselijk hard en weerbarstig, en kwalitatief hoogstaand..
maarrr, de laag is zo hard, dat ze bij buigen, of een puntimpact breekt,

aangezien de poederlak moet hechten op het metaal, wordt dit mega ontvet..
de barst in de lak komt dan uit op blank metaal ..
als je het dan niet in de gaten hebt, roest je kader onder de lak door (die lak blijft perfect, glimmen en al wat je wil.

ik kom bij m'n werk vaak bv. trappen van vrachtwagens etc tegen, die veelal gepoedercoat zijn, na enkele jaren hard labeur heb je een rotte trap, met gave lak..

een leerkracht materiaalkunde werd bij atlas copco ooit verantwoordelijk gesteld voor het afschilferen van poederlak op een bepaald handvat, van een bepaald model compressor. Hij had namelijk het proces ontworpen, en er kwamen ervan terug die al na een jaar afschilferden. Aangezien hij een ongelooflijk begeesterd man is in zijn vakdomein, pikte die dat niet en ging op zoek naar de oorzaak van het schilferen. Na zwaar onderzoek bleek er tot zijn grote verbazing dierlijk vet in de coating te zitten.. terwijl hun hele fabricageproces normaal gezien steriel verloopt.. Op zoek naar de modellen en periode waarin deze waren gecoat, bleek het om de vakantie te gaan, wanneer er een reserveploeg bezig was.. Na het roosteren van enkele werknemers bleken ze in de bakoven ook enkele kippetjes te hebben geroosterd terwijl de bazen er toch niet waren..

dat is een uitzonderlijke situatie, begrijp ik wel, maar het komt dus zó nauw.. Je legt je lieve schat in de handen van het onbekende (je kan dus ook geluk hebben) en weet pas waar je aan toebent als het te laat is..

poederlak verwijderen gaat ongeveer evengoed als lege zakken rechtzetten

ik hou het bij spuiten, en als je de blinker wil uithangen eerst metalliseren en dan spuiten

amen

:D

Geplaatst: 07 jan 2008, 19:33
door Niels
Als ik eerlijk ben vind ik ook dat je 'm moet laten spuiten... maar dat moet je zelf weten :wink:

Geplaatst: 07 jan 2008, 19:36
door Tombo
Ach met spuiten weet je ook niet wat de spuiter allemaal doet he, voor hetzelfde geld ontvet 'ie het niet goed enzo :P
Ik zou het laten poedercoaten!

Geplaatst: 07 jan 2008, 19:37
door Niels
Als die spuiter z'n werk niet doet dan ga ik terug en dan maak ik van dat frame een leuke beugel die hem precies past... :evil: :P