Pagina 1 van 4

Rotor onsteking

Geplaatst: 13 jan 2008, 17:34
door Hans W
Hallo

Nu wil ik graag op me fs1 een binnenrotor. maar ik weet nog niet welke ik moet kopen.
Een hpi vind ik wat te duur.
Nu heb ik nog keuze uit 2 type`s

Of een uit bamiland : KLIK
of een opscharrelen van een crosmotor (bv: suzuki rm80)

wat zouden jullie doen?
(PS: niet voor dagelijks gebruik)

Geplaatst: 13 jan 2008, 17:37
door Tombo
Van die bamiblokken is voor 4-takt. Ik weet niet of dat veel uitmaakt voor een 2-takt (andere ontstekingscurve mss?).
Opzich is zo'n bamiontsteking niet duur, en je hebt grote kans dat de grondplaat zelf al direct past. Dan is het nog alleen een kwestie van de rotor passend draaien.

Geplaatst: 13 jan 2008, 17:40
door Niels
Volgens mij kan je geen 4takt ontsteking op een 2takt zetten.
Ik heb dat ook al eens gevraagd op het 4taktforum en daar zeiden ze dat.
Ik was het namelijk ook van plan want die dingen kosten echt helemaal niks :P

Geplaatst: 13 jan 2008, 17:42
door harmen251
4takt ontsteekt om de 720 graden, 2takt 360, dus dat zal niet lukken

Geplaatst: 13 jan 2008, 17:46
door Tombo
Volgens mij ontsteekt een honda ontsteking gewoon om de 360 graden, die extra vonk maakt niks uit (die 2e ontsteking gebeurt dan tijdens de uitgaande slag)

Geplaatst: 13 jan 2008, 18:05
door YamaSam
dat denk ik ook..

dat moet bruikbaar zijn, aanpassen zal uiteraard nodigzijn, en de curve is niet de hoofdzaak,
het is de kracht van de vonk, en de exactheid van moment

Geplaatst: 13 jan 2008, 18:19
door Hans W
http://www.zundappteile.de/view/getparts.php#363
3e foto van boven

Er staat geen prijs bij, maar heeft iemand ervaring met deze binnenrotor?

Geplaatst: 13 jan 2008, 18:27
door YamaSam
:lol: :lol: vliegwiel-loos??? dan heb ik hier nog wel iets anders liggen :D

die binnenrotor is anders een ferme schijf! lijkt op motoplat?

Geplaatst: 13 jan 2008, 19:11
door harmen251
Tombo schreef:Volgens mij ontsteekt een honda ontsteking gewoon om de 360 graden, die extra vonk maakt niks uit (die 2e ontsteking gebeurt dan tijdens de uitgaande slag)


das juist, van uitlaat naar inlaat en dan is er toch geen compressie.

Geplaatst: 13 jan 2008, 20:12
door Hans W
YamaSam schreef::lol: :lol: vliegwiel-loos??? dan heb ik hier nog wel iets anders liggen :D

die binnenrotor is anders een ferme schijf! lijkt op motoplat?


haha
als je het vliegwiel vergelijkt met de bougie dop, of de bobine valt het wel mee :wink:

Geplaatst: 13 jan 2008, 21:56
door ginofs1
ja deze kan je gewoon gebruiken.
maar je haalt wel wat draai een meet werk op je hals.
gr gino

Geplaatst: 13 jan 2008, 22:06
door fs-ael
als je het rotortje passend krijgt ben je al een heel eind

Geplaatst: 13 jan 2008, 22:23
door Hans W
een maat van mij heeft hem op z`n puch maxi gemaakt
en hij is in totaal kleiner dan de omtrek van een puch maxi vliegwiel

dus het lijkt me dat hij wel moet passen

maar zal er ook verschil inzitten tussen deze of een hpi?

Geplaatst: 13 jan 2008, 22:40
door ginofs1
elke ontsteking is anders.
het grootse voor deel is
geen vliegwiel en punten.
het heeft alleen echt zin als je meer dan 8000rpm maakt.dan ga je het echt pas goed merken.
vergeet ook niet dat je accu niet meer geladen word.
gr gino

Geplaatst: 13 jan 2008, 23:22
door Hans W
hij is niet voor dagelijks gebruik
het is bedoeld voor race doeleinden