Pagina 1 van 2
Oliepomp + sproeier
Geplaatst: 23 jan 2008, 17:31
door jurriaan
Beste Fs1'ers!
ik heb net een FS1 gekocht, maar daar is het een en ander niet helemaal goed aan.
om eerst maar even met de setup te beginnen:
- 50 cc origineel blok
- 16mm mokini (namaak mikuni) carb.
- standaard uitlaat.
de oliepomp is kapot, en hier heb ik geen enkele ervaring mee. dus zou iemand van jullie mij kunnen vertellen waar het misschien aan zou kunnen liggen (een veel voorkomend probleem ofzo) en dan had ik nog een vraag:
ik heb nu een sproeier 75 erin zitten. die is te groot voor deze setup. ik zit te denken aan een 65 of een 70, wat adviseren jullie? moeten dat dan per se mikuni sproeiers zijn of passen ook bijvoorbeeld sproeiers van Puch/Tomos erin?
alvast bedankt!
Geplaatst: 23 jan 2008, 17:36
door Martijn
eeh
Probeer ten eerste via marktplaats een originele mikuni te vinden.
En ga naar je brom boer en haal daar ori mikuni sproeiers (ik vind de lange het fijnst) die nemen telkens stappen van 10 en dan is 100 klein en 200 of groter erg groot.
Het merendeel van ons rijdt zonder oliepomp en mixt zelf door die brommix in je tank te gooien ( 1 liter olie op 30 liter benzine)
En enkel ori mikuni sproeiers gaan passen en goed werken !
Geplaatst: 23 jan 2008, 17:43
door jurriaan
waarom origneel mikuni, hij rijdt al 2 jaar op deze mokini die het dus kennelijk redelijk/goed doet?
hartelijke groeten,
jurriaan Daams
Geplaatst: 23 jan 2008, 17:46
door YamaSam
zo'n oliepomp kan je van mij gratis krijgen als je wil
als Niels me even geruststelt dat er geen verschillende types gemaakt zijn tenminste

Geplaatst: 23 jan 2008, 17:48
door Martijn
Hehehehehe ! Komt wel goed
En een ori mikuni is veel beter af te stellen, vraag dat maar aan Sam. Hij heeft flink lopen klooien met zijne !
Geplaatst: 23 jan 2008, 17:48
door jurriaan
oh dat zou heel fijn zijn! zal ik even in een pb mn adres enzo doorgeven? hartelijke groeten, Jurriaan Daams
Geplaatst: 23 jan 2008, 18:09
door YamaSam
voila, zo gaat dat...
en wat die carbs betreft.. daar heb ik idd al wat uren m'n hoofd op gebroken..
En het kwaliteitsverschil tussen echte mikuni en al de rest (keihin, mokini, etc etc) is er zeker..
er valt met die andere te rijden hoor, je krijgt hem gewoon nooit écht juist afgesteld..
dat kost je ofwel bougies, ofwel topsnelheid, en zeker wat vermogen
Geplaatst: 23 jan 2008, 18:37
door Handyman
Er zijn twee type's oliepomp Sam....
Maar ze passen allebei !!

Geplaatst: 23 jan 2008, 19:18
door ginofs1
je de ene pompt het er in de ander er uit,.
gr gino
Geplaatst: 23 jan 2008, 19:59
door fs-ael
YamaSam schreef:voila, zo gaat dat...
en wat die carbs betreft.. daar heb ik idd al wat uren m'n hoofd op gebroken..
En het kwaliteitsverschil tussen echte mikuni en al de rest (keihin, mokini, etc etc)
die immi`s waar keihin op staat
zouden dat geen immi`s zijn van een echte keihin?
een echte keihin staat toch ook wel bekend als een top carb
honda gebruikt ze ook orri
Geplaatst: 23 jan 2008, 20:10
door Tombo
Ik denk dat 1 of andere chinees gewoon de naam Keihin heeft gepakt. Keihin zijn idd supergoede carburateurs
Geplaatst: 23 jan 2008, 21:00
door YamaSam
die honda keihins zijn idd top..
maar ik heb nog nooit een échte keihin voor fizz gezien
brakke mikunireplicas zijn er ook à volonté, in allerhande kwaliteiten btw
Geplaatst: 23 jan 2008, 21:19
door jurriaan
ja, ik heb een tijdje een c50 gehad met keihin carb, die deed het geweldig.
maar mokini schijnt nog best redelijke kwaliteit te zijn.
Geplaatst: 24 jan 2008, 13:14
door Tombo
Ik zou gewoon voor een mikuni gaan. Als je zoekt op marktplaats (of op het forum

) heb je ze denk ik wel voor rond de 25 euro ofzo
Geplaatst: 24 jan 2008, 13:33
door YamaSam
Tombo schreef:Ik zou gewoon voor een mikuni gaan. Als je zoekt op marktplaats (of op het forum

) heb je ze denk ik wel voor rond de 25 euro ofzo
als hij content is met wat ie heeft, waarom zou ie dan wisselen??
een 'gewone rijder' kan best zonder de millimetrische exactheid van een originele mik