Pagina 1 van 2

verstelbare grondplaat

Geplaatst: 24 jan 2008, 10:20
door edje
hey,
ik heb het idee hier al meerder keren voorbij zien komen. ik wil nu zelf ook een verstelbare grondplaat maken, dus zoals kreidler/puch/zundapp en vele anderen :P . het beste is natuurlijk vrezen, maar zijn er ook ander manieren?

gr erwin

Geplaatst: 24 jan 2008, 10:25
door Aad
Paar gaatjes er in boren en dan met een rattestaart zorge dat het een gleuf wordt?

Geplaatst: 24 jan 2008, 10:28
door edje
ja maar ze moeten wel goed lopen anders klopt er nog niks van je tijdstip en lichthoogte :wink:

Geplaatst: 24 jan 2008, 10:35
door mpro09
idd dat moet echt super precies

mischien dat de grondplaat van een andere brommer past maarja dan weet je natuurlijk niet welke

Geplaatst: 24 jan 2008, 10:42
door YamaSam
ik heb een orri plaat vlakgedraaid, een alu ring gedraaid, en daarbovenop een contactpuntplaat van een oude cb op gemonteerd..

werkt pefect! (voor allerhande doelen)
Afbeelding

Geplaatst: 24 jan 2008, 13:13
door Tombo
Als je een freesbank hebt met zo'n ronddraai-inspanding is het binnen 10 seconde gefixed. Zo heb ik mijn binnenrotorgrondplaat ook gemaakt, dat is wat makkelijker afstellen.

Geplaatst: 24 jan 2008, 13:37
door YamaSam
Tombo schreef:Als je een freesbank hebt met zo'n ronddraai-inspanding is het binnen 10 seconde gefixed. Zo heb ik mijn binnenrotorgrondplaat ook gemaakt, dat is wat makkelijker afstellen.

wat is er dan makkelijker af te stellen?
in mijn geval draai ik de plaat tot ze in de buurt staat, met de drie schroeven,
de fijnafstelling met het rechtse plaatje (dinde om het tweede contactpunt te regelen tov. het eerste op de cb)

met een minischroevendraaiertje zit ik naast m'n brommer,
hij draait met m'n eigen rotor,
het stroboscooppistool erop, en kijken waar ie zit tegen welke toeren,
bijregelen met de schroevendraaier terwijl ie draait...

makkelijker kan toch haast niet?

Geplaatst: 24 jan 2008, 13:50
door Tombo
Wat er makkelijker af te stellen is? De positionering van m'n stator/adapterplaat op de fs1 grondplaat ;) De gaten kwamen niet echt 200% exact overeen van de bestaande fs1 grondplaat (waar de ontstekingspoelen mee vast zitten, zie mijn verhaaltje). Dus hebben we er sleufgaten ingefreest ;) Nu is het een kwestie van 1x de adapterplaat + stator goed afstellen op de fs1 grondplaat en dan hoef ik er (in principe) nooit meer naar om te kijken. Alleen de hele fs1 grondplaat + adapterplaat + stator overzetten ;)

Geplaatst: 24 jan 2008, 14:39
door YamaSam
euh... en wat doe je als je bv een tiende meer voorontsteking wil?

Geplaatst: 24 jan 2008, 16:17
door Tombo
Stator verdraaien :) Stator kan nog gewoon op de adapterplaat draaien. Die sleuven in de adapterplaat zijn om de stator goed centrisch te stellen. De sleuven zijn iets groter dan 5mm, iets van 5,5/6mm

Geplaatst: 24 jan 2008, 18:21
door YamaSam
hetzelfde als de mijne dus eigenlijk..

maar zonder de fijnregeling dan :P

Geplaatst: 24 jan 2008, 18:51
door ginofs1
hee sam kan je hem ook stellen met koppel kap er op.
dat is niet verkeert van je, daar moet ik ook maar eens naar kijken.
gr gino

Geplaatst: 24 jan 2008, 19:01
door ginofs1
hier mijn verstelbare (niet zo slim als die van sam)grondplaten.
gr gino

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 24 jan 2008, 19:23
door jonnotje
die binne rotor is wel een mooie ontsteking trouwens gino 8) en wat voor een is dat eigelijk?

Geplaatst: 24 jan 2008, 19:25
door ginofs1
dat is een PVI ontsteking.
gr gino