Pagina 1 van 7
loopt erg slecht afstellen?
Geplaatst: 28 jan 2008, 18:32
door appiefs1
hallo,
ik ben nieuw hier op het forum dus stel ik eerst even voor, ik ben albert 't hart ik kom uit lemele en heb vorige week
en 2ru gekocht:D, ben er erg blij mee maar ik vind toch dat die niet goed loopt.
hij trekt voor geen kant en pas echt in hoge toeren trekt die wel goed.
maar als hij in de 4 komt dan zakt die helemaal terug?
gisteren halde ik mijn kop er af en meten ik ook nog eens 43mm, 60cc dus.
setup:
60cc fs1
16mm mikuni?
org snelle uitlaat.
weet zo niet welke sproeier er in moet maar welke raden jullie mijn aan?
alvast bedankt
mvg albert
Geplaatst: 28 jan 2008, 18:34
door Tombo
Zoek eerst de maat eens op van je huidige sproeier. Zo kunnen we weinig.
En wat is je vertanding?
Als hij verder gewoon goed op het gas reageert en niet verzuipt of stottert, dan kan de afstelling gewoon goed zijn. Terugvallen in de 4 kan komen door een te zware vertanding. Trekken alleen in hoge toeren komt waarschijnlijk omdat er een FS1 cilinder op zit, en die staan daar nou eenmaal om bekend (als je net een verkeerde hebt..)
Geplaatst: 28 jan 2008, 18:44
door YamaSam
check je tijdstip van de ontsteking ook maar,
staat die eerder 1.9 dan 1.7, dan wordt dat hoogtoerige karakter nog benadrukt
en welkom btw!
Geplaatst: 28 jan 2008, 19:48
door appiefs1
ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.
vertanding is 16 voor en 44 achter.
en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
Geplaatst: 28 jan 2008, 19:49
door mpro09

probeer maar is een 13 voor dan!
Geplaatst: 28 jan 2008, 19:51
door Tombo
Idd, je tandwiel is wel heel erg groot. Ik zou 13 of 14 voorop leggen.
Geplaatst: 28 jan 2008, 19:56
door YamaSam
appiefs1 schreef:ja ik zou morgen even kijken wat voor sproeier ik heb.
vertanding is 16 voor en 44 achter.
en de compressie hoe zit het daarmee?
bij mij kun je het vliegwiel gewoon met 1 vinger makelijk rond draaien
zou het misschien aan de zuigerveren kunnen liggen?
en de onsteking heb ik proberen te afstellen maar ik weet niet precies hoe het zit met de voorontsteking?
ik ben namelijk gewend om de grondplaat te draaien maar hier moet je iets met de contactpunten doen?
effe lezen dan bij hoe stel ik de ontsteking af zonder speciaal gereedschap,
we leggen uiteraard niet telkens alles uit
16 voor is waarschijnlijk veel te groot voor je blok, als je bij de tuning, onder actuele setup, zo es iedereen overloopt, krijg je wel een beeld van hoe het zit.
en écht veel compressie heeft ie doorgaans gewoonweg niet..
(wat niet wil zeggen dat er bv niet maar één zuigerveer kan inzitten hé)
Geplaatst: 28 jan 2008, 21:49
door appiefs1
danku jongens!
ik ga morgen dan maar even met de tandwielen bezig.
jullie horen het nog wel

Geplaatst: 29 jan 2008, 22:03
door appiefs1
zo heb vandaag ander tandwiel 14 er op gezet.
trekt stuk beter maar toch zakt hij in de 4 wel en beetje terug?
heb vandaag ook even de carb schoon gemaakt en gekeken wat voor sproeier er in zat
150 kort zat er in. zit dat beetje goed ofniet?
en wat is eigenlijk het verschil tussen lange en korte sproeiers?
Geplaatst: 29 jan 2008, 23:59
door mpro09
nog een tandje minder is ook niet slecht hoor, maar met een wat kleinere kop en snelle schijf als ie dat nog niet heeft kun je het ook verhelpen
Geplaatst: 30 jan 2008, 16:56
door appiefs1
oke bedankt, en de sproeier is die ongeveer goed?
merkte trouwens vandaag dat hij in zijn 3d en 4de versnelling ineens heel hoog in toeren gaat
alsof de koppeling ineens doorslipt. dat is dus echt als je al in hogere toeren zit
hoe kan dit?
Geplaatst: 30 jan 2008, 16:59
door Aad
appiefs1 schreef:oke bedankt, en de sproeier is die ongeveer goed?
merkte trouwens vandaag dat hij in zijn 3d en 4de versnelling ineens heel hoog in toeren gaat
alsof de koppeling ineens doorslipt. dat is dus echt als je al in hogere toeren zit
hoe kan dit?
Is dat ook zo als de motor warm is?
Geplaatst: 30 jan 2008, 17:30
door appiefs1
ja als die koud is heeft die het wel veel meer, en warm doet die het ook ja allen stuk minder erg als die koud is
Geplaatst: 30 jan 2008, 19:10
door YamaSam
die 150 kort, is de originele mikunisproeier waarschijnlijk..
das meestal wel een goeie om van te vertrekken

Geplaatst: 30 jan 2008, 20:53
door jeroenvans
14 44 had ik met 50 cc fs1... dus ik zou maar eens met 14 voor beginnen...