Pagina 1 van 2

Vastgelopen cilinder

Geplaatst: 05 feb 2008, 12:09
door occ1s
Heb thuis nog een vastgelopen cilinder liggen..
Nu is mijn vraag, vallen de (vrij kleine) krasjes weg te schuren?
Doe toch niets met de cilinder, en wil eigenlijk een beetje gaan tunen, maar niet met zon nieuwe cilinder die er nu op zit.
Heb gister een dremel setje (heel uitgebreid) gekocht voor 120 euro (incl dremel :lol: )
Valt hier iets mee te doen, qua 'honen'?

Geplaatst: 05 feb 2008, 14:07
door Tombo
Nee. Als je zelf een beetje wilt honen kan je het beste een 3-klauw hoonapparaatje voor remmen komen bij de automaterialenzaak. Deze heb je in verschillende boringen.
Met alleen een dremel kom je niet ver, alleen de uitlaatpoort kan je dan bijwerken

Geplaatst: 05 feb 2008, 14:54
door occ1s
beter :D!... hoeduur is zon ding?

Geplaatst: 05 feb 2008, 14:58
door Tombo
10/20 euro ofzo

Geplaatst: 05 feb 2008, 15:02
door occ1s
wokay ;) kijk wel ff.. rijd er toevallig langs vandaag...

Geplaatst: 05 feb 2008, 17:01
door YamaSam
zo'n hoontoestelletje heb ik ook liggen,.. werkt best redelijk..

en met goede snijolie gaat' nog redelijk lang mee ook..

met n dremel kan je idd haast niks (treffelijk) doen

Geplaatst: 05 feb 2008, 20:01
door Handyman
Kleine krasjes gewoon met de hand (vingers meer) en een vel schuurpapier 240.

Geplaatst: 05 feb 2008, 20:03
door Triforce
ik pak altijd 600 en met water erbij

Geplaatst: 05 feb 2008, 20:15
door ginofs1
als je er met schuurpapier in gaat zitten schuren komt dat niet meer goed.
je cilinder moet rond zijn, en als je de krassen weg schuurt maak je de ruimte alleen maar groter.
of je moet een zuiger van stopverf hebben.
gr gino

Geplaatst: 06 feb 2008, 06:57
door Niels
ginofs1 schreef:of je moet een zuiger van stopverf hebben.


Heb je die niet dan? :shock:

Geplaatst: 06 feb 2008, 09:57
door YamaSam
draaien en presteren is twee..

rij je vast in de bergen, dan doet ie het plots zonder segmenten ook :)
of de truuk dan een echte aanrader blijkt, valt te betwisten..

zo is het meestal, van verschrikkelijke situatie verbeteren is met 'truuks van kromme Charel' goed mogelijk..


moet je es logisch denken,
bij het inrijden van je cylinder, of piston of segmenten, is het van 'o, o, niet te hard, niet teveel gas, niet dit of dat.. terwijl die segmenten met honderdsten bijslijten om je wand te volgen..
een cylinder met een kras(je) ga je dan effe goedschuren met de hand??

tenzij je wetsteenvingers hebt, komt dat nooit goed.. en je segmenten kunnen het dan gaan oplossen

Geplaatst: 06 feb 2008, 10:07
door occ1s
lijkt me niet al te verstandig nee...
ga zo wel ff langs dabeko dalfsen.. zon autobedrijf.. zal vast wel zo'n cilinder hoon hbben...

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:08
door occ1s
Heb nu zo'n remcylinder hoon..
Maar hoe werkt dit? heb het al geprobeerd, de hoonsporen zien er goed uit.. maar
de diepere krassen krijg ik er niet uit :S..

Wie kan me helpen???

Geplaatst: 06 feb 2008, 13:41
door YamaSam
fijne boorolie crc supercut of zoiets, dan gaan je stenen langer mee,
en langer laten lopen gewoon..

m'n as cylinder had wel een kwartier nodig, voor die proper was

Geplaatst: 06 feb 2008, 16:28
door Tombo
occ1s schreef:Heb nu zo'n remcylinder hoon..
Maar hoe werkt dit? heb het al geprobeerd, de hoonsporen zien er goed uit.. maar
de diepere krassen krijg ik er niet uit :S..

Wie kan me helpen???

Kerel lees eens :P Ik heb gezegt dat je diepe krassen er niet uit krijgt. Je moet het meer zien om warmgelopen cilinders weer op te frissen