Pagina 1 van 100
Geplaatst: 06 feb 2008, 08:30
door Tombo
YAMAHAFS1 schreef:ff vraagje heeft iemand hier ook ervaring met een parmakitcylinder op de fs1 en zijn deze ook nog verder te tunen??
ik wil misgien zo n cylinder eronder hangen voor mn zomerproject
Alles is te tunen
Parmakit schijnen goede cilinders te zijn, ze hebben iig een hele grote boring

Geplaatst: 06 feb 2008, 12:55
door Andries
iemand hier ook nog ervaring met een cylinder van een andr brommer op de fs1??
schijnt ook nog wel es hard te willen lopen, ben ff aant kijke wat de beste mogelijkheid is.
http://www.emot.nl/webwinkel/index.php? ... ductId=354
http://www.emot.nl/webwinkel/index.php? ... ductId=160
^^^ is zoiets ook redelijk eenvoudig passend te maken???
Geplaatst: 06 feb 2008, 13:10
door occ1s
moet je waarschijnlijk ook andere krukas hebben... aangezien de slag anders is...
Geplaatst: 06 feb 2008, 13:48
door edje
slag van kreidler is precies gelijk, van derbi volgens mij ook
wat je verder mischien moet aanpassen:
-tapeinden
-spoelpoorten in het blok
-waterpomp
-cilinderhemd
-zuigerpen
-naaldlager
-uitlaat
-inlaat
Geplaatst: 06 feb 2008, 13:56
door YamaSam

Duitse Heidi op speed in een koppel dwingen met Jengis Khan?
wel.. VEEL SUCCESS!!
die geforceerde huwelijken blijken doorgaans geen toppers...
bovendien, al es naar de prijs van die vanveenkit gekeken? wetende dat daar nog uuren werk aan is (ook om hem gewoon op een vanveenblok te zetten)
indien nog steeds goesting, adviseer ik Gino's huwelijksbureau

Geplaatst: 06 feb 2008, 14:24
door edje
idd, tik dan een 2e hands derbi cilinder op de kop

Geplaatst: 06 feb 2008, 16:33
door Tombo
VOlgens mij is de steek van een Derbi cilinder anders. Die worden namelijk op kreidlerblokken gezet met een superbreitwand er origineel op, en hebben dus een grotere steek. Verder is de slag volgens mij anders, want er moet nog een hele hoop aangepast worden!
Maar zoals je al zei, Kreidler heeft inderdaad zelfde boring x slag

Geplaatst: 06 feb 2008, 16:49
door YamaSam
vanwaar het ook komt, er zal gezweet dienen te worden!

onsteking kapt ermee
Geplaatst: 06 feb 2008, 21:10
door phil91
zit weer in de trubbles,
ik reed gister zoals elke dag lekker naar school, brommer starte prima, in 2 x kicken met chocke. Toen ik terug wou rijden kwam ik er 8er dat hij niet meer vonkte. Ben vandaag naar huis geduwd door een schootah van een vriend van me.
Me Bougie is nog goed (gechecked in een andere brommer). ik zie geen vonken bij de cntact punten. wat is het aannemelijkste volgens jullie. Ik heb zelf geen doormeetapparatuur maar die moet ik ff regelen denk ik he
bvd, Phil
Geplaatst: 06 feb 2008, 21:11
door edje
Tombo schreef:VOlgens mij is de steek van een Derbi cilinder anders. Die worden namelijk op kreidlerblokken gezet met een superbreitwand er origineel op, en hebben dus een grotere steek. Verder is de slag volgens mij anders, want er moet nog een hele hoop aangepast worden!
Maar zoals je al zei, Kreidler heeft inderdaad zelfde boring x slag

maar het kan wel. een maat van mij heeft ook een derbi cilinder op zijn kreidler. gewoon zonder draai of freesbank
en het loopt ook nog alleen kan de koppeling het allemaal niet echt aan

Geplaatst: 06 feb 2008, 21:12
door Martijn
Versleten punten en condensator !
Geplaatst: 06 feb 2008, 21:17
door phil91
en de dop? heeft schuren nog zin, had het laatst al een keer gedaan
Geplaatst: 06 feb 2008, 21:25
door Martijn
Nieuw setje kost bij elkaar 8 E, en koop dan gelijk 2 condensators, willen nog wel is kapot zijn uit de fabriek

Geplaatst: 06 feb 2008, 21:28
door phil91
Dat is ook niet het probleem, alleen ik haal liefst zo min mogelijk uitelkaar want ben bang dat als ik het uit elkaar haal dat ik het niet meer goed inelkaar krijg

. Als ik et uberhaupt al uitelkaar krijg:P
Re: onsteking kapt ermee
Geplaatst: 07 feb 2008, 14:10
door prit2
phil91 schreef:zit weer in de trubbles,
ik reed gister zoals elke dag lekker naar school, brommer starte prima, in 2 x kicken met chocke. Toen ik terug wou rijden kwam ik er 8er dat hij niet meer vonkte. Ben vandaag naar huis geduwd door een schootah van een vriend van me.
Me Bougie is nog goed (gechecked in een andere brommer). ik zie geen vonken bij de cntact punten. wat is het aannemelijkste volgens jullie. Ik heb zelf geen doormeetapparatuur maar die moet ik ff regelen denk ik he
bvd, Phil
helemaal geen vonk, ook niet aan de kabel een heel klein beetje?
dan zou ik toch echt denken dat er ergens een draadje/stekkertje loszit, met een slechte condensator of punten zal die altijd het wel een beetje doen..
groeten