Pagina 1 van 1
Warmte/Vast-loper - Powerband
Geplaatst: 15 feb 2008, 21:29
door Nils
Misschien domme vragen, maar leer gelukkig nog elke dag;
Hoe ontstaat een warmteloper en een vastloper?
Valt de boel uit of slaat alles vast? Ook op volle snelheid?!!
Volledig in slip en gelanceerd worden met 80 km/pu lijkt me geen pretje.
Leuke stunt voor mannetje van 16, maar voor vader van 41 met kids achterop beetje dom.......
Hoe kun je het voorkomen?
Vraag 2 Wat is de Powerband?
Groet,
Lerende Nils uit Zoetermeer
Geplaatst: 15 feb 2008, 21:52
door Niels
Een warmloper of vastloper is gewoon dat je cilinder ineens vastslaat.
Warmloper komt door het uitzetten van het materiaal en een vastloper komt doordat er iets mechanisch is vastgeslagen (zuigerveer gebroken oid.)
Het is geen pretje, maar ook weer niet levensgevaarlijk ofzo.
Hij maakt gewoon een ghhhzzzzjjj (oja zo

) geluid:
http://nl.youtube.com/watch?v=YjcHpZQVyoM
Die kerel heeft m op het laatst...

Geplaatst: 15 feb 2008, 22:12
door Nils
Dank Niels,
Heb je ook een antwoord op de 2 andere vragen?
Hoe kun je het voorkomen?
Vraag 2 Wat is de Powerband?
Gr. Nils
Geplaatst: 15 feb 2008, 22:14
door Triforce
Nils schreef:Dank Niels,
Heb je ook een antwoord op de 2 andere vragen?
Hoe kun je het voorkomen?
Vraag 2 Wat is de Powerband?
Gr. Nils
dat is de kracht verdeling in onder, midden, boven in
Geplaatst: 15 feb 2008, 22:18
door Niels
Je kunt het voorkomen door goed af te stellen en kwaliteitsolie te gebruiken.
En powerband is inderdaad wat het al zegt de het gedeelte van het volledige toerenbereik waarin de motor het meeste vermogen kan leveren...
Geplaatst: 16 feb 2008, 09:01
door Tombo
Powerband is het toerenbereik waarin je setup maximaal (het beste) presteerd.
Warmlopers voel je vaak wel aankomen, en een warmloper heb je vaak zelf in de hand (ga bv niet met een koude motor meteen 80 km/h rijden ofzo). Ik heb in de 4 jaar tijd dat ik mijn fs1 heb nog nooit een warmloper gehad. Enkel alleen een keer een bijna vastloper (dus mechanisch), maar dat kwam wss door de vorige eigenaar. Als je normaal rijdt en af en toe gewoon met beleid op top rijdt kan er weinig fout gaan.
En stel dat je een warmloper krijgt, wat je het beste kan doen (als je ver van huis bent), brommer afzetten (die is wss al uit haha), paar minuten laten afkoelen. In de 1 zetten en ff rustig vooruit lopen (kijken of alles nog vrij loopt) en dan starten en rustig naar huis rijden en thuis meteen de boel nakijken
Als ik ook een lang stuk 85+ rijd hou ik voor de zekerheid alijd m'n hand bij de koppeling
