Pagina 1 van 1

Inzakken in 3 & 4

Geplaatst: 14 mar 2008, 18:16
door Jorn
Hallo ,

m'n fs1 heeft het heel moeilijk om op een constante snelheid te rijden , hij zakt steeds terug in snelheid.
Je moet echt volgas gaan om op snelheid te kunnen blijven , het is echt volgas of niets ...

Te grote/kleine sproeier ?

ook als hij stationair draait , en je draait ineens de gas open, vermindert hij in toeren en wil hij stilvallen ..

Somebody help me ?

Geplaatst: 14 mar 2008, 21:09
door Triforce
het kan je luchtstel schroef zijn, en bekijk je bougie even als die koffie bruin is ja of de nee, maar stel eerst je luchtstel schroef af

Geplaatst: 14 mar 2008, 21:19
door Axel
Dichtdraaien en dan 1,5 slag open :wink:

Geplaatst: 14 mar 2008, 22:42
door Triforce
en als hij dan nog steeds slecht reageert dan steeds 1 kwart slag open tot hij goed reageert

Geplaatst: 14 mar 2008, 23:47
door Handyman
Terugvallen kan van alles zijn of een combinatie ervan.

* tandwielverhouding
* te weinig compressie
* ontstekingstijdstip
* sproeier / gasnaald
* uitlaat
* valse lucht
* etcetera, etcetera....

Eigenlijk is je luchtstelschroef het minst belangrijk....

Ik gok op de ontsteking van tijd, dan wel verrotte contactpunten.

Geplaatst: 15 mar 2008, 13:41
door Jorn
Ontsteking prima ...

110 kort in 16mm mikuni op 49cc fs1 cilinder.

Niet te weinig ?

Geplaatst: 15 mar 2008, 14:10
door jonnotje
ik heb 110 lang... te klein denk ik dus

Geplaatst: 15 mar 2008, 20:20
door YamaSam
:shock: 110 kort?? damn man, als dat een korte mikunisproeier is, is dat wel straf!
een korte 150 komt ongeveer overeen met een lange 100..

sproeiers kan je niet voorspellen,
ik heb nog es twee volledige blokken opgepeperd, met imi nieuwe cylinders, alles gelijk gedaan en gevijld,
maar de sproeiermaten scheelden 20 (lange) om ze tegelijk te laten presteren

voor zover ik weet is het kleinste randje of groefje in een spoelkanaal of carb, de oorzaak van dat verschil..

Geplaatst: 16 mar 2008, 15:11
door Triforce
YamaSam schreef::shock: 110 kort?? damn man, als dat een korte mikunisproeier is, is dat wel straf!
een korte 150 komt ongeveer overeen met een lange 100..

sproeiers kan je niet voorspellen,
ik heb nog es twee volledige blokken opgepeperd, met imi nieuwe cylinders, alles gelijk gedaan en gevijld,
maar de sproeiermaten scheelden 20 (lange) om ze tegelijk te laten presteren

voor zover ik weet is het kleinste randje of groefje in een spoelkanaal of carb, de oorzaak van dat verschil..


de nummer die op de sproeiers staan betekenen de hoeveelheid cc benzine er in 1 minuut doorheen gaat ( dat is mikuni sproeier)

Geplaatst: 16 mar 2008, 16:24
door Tombo
Nee, dat verschilt per soort mikuni sproeier!
Sam heeft daar eens een uitleg/afbeelding van gehad, weet alleen niet waar die staat :P

Geplaatst: 16 mar 2008, 16:26
door Triforce
je hebt ook nog een variable lengte van mikuni sproeiers sommige zijn weer langer en sommige zijn net iets korten van schagt maar toch als lange sproeier beschouwt

Re: Inzakken in 3 & 4

Geplaatst: 16 mar 2008, 17:04
door mpro09
Jorn schreef:Hallo ,

m'n fs1 heeft het heel moeilijk om op een constante snelheid te rijden , hij zakt steeds terug in snelheid.
Je moet echt volgas gaan om op snelheid te kunnen blijven , het is echt volgas of niets ...

Te grote/kleine sproeier ?

ook als hij stationair draait , en je draait ineens de gas open, vermindert hij in toeren en wil hij stilvallen ..

Somebody help me ?


he heb je een nieuwe? :D kun je wat fotos maken, ben wel benieuwd wat voor een is het :D

Geplaatst: 16 mar 2008, 17:09
door YamaSam
Triforce schreef:je hebt ook nog een variable lengte van mikuni sproeiers sommige zijn weer langer en sommige zijn net iets korten van schagt maar toch als lange sproeier beschouwt

hilarisch. :roll: