Pagina 1 van 2
accu problemen
Geplaatst: 17 mar 2008, 19:44
door reddevil
heej
mijn accu is steeds leeg..
nou heb ik laatst mijn gelijkrichter gemonteerd maar dat was samen met een electrisch figuur!
en als die stuk ZOU zijn.. hoe meet je dat dan?
(btw me toeter doet ook niks meer

)
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:22
door reddevil
weet niemand het?

Geplaatst: 18 mar 2008, 19:26
door marco
Is je spoel nog wel goed?
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:27
door reddevil
ja me licht werk gewoon.. alleen mijn achterlicht brand steeds door
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:29
door marco
heb je geen spannings regelaar?
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:30
door reddevil
ja een "gelijkrichter"..
dat schijnt het zelfde te wezen..
maar hoe ken je kijken of die stuk is?
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:33
door marco
bij mij zit er appart een gelijkrichter en een spanningsregelaar
een gelijkrichter is niet het zelfde als een spanningsregelaar
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:45
door YamaSam
je kan die testen met een lampje en je batterij, zet de gelijkrichter er in serie tussen,
als ze brandt en je draait ze om en ze brandt nietmeer, dan werkt ie nog
(of omgekeerd natuurlijk)
op een fs1 speelt de batterij normaalgesproken voor spanningsregelaar
(daarom dat je zo dikwijls moet water bijvullen, hij kookt leeg door de overspanning..)
eens je batt de geest geeft, branden je lichten door
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:47
door reddevil
dus dat wil zeggen dat ik een nieuwe accu moet.. en steeds bijvulln moet met water..
(weet bijna wel zeker dat de gelijkrichter werkt.. want die is niet zo oud
Geplaatst: 18 mar 2008, 19:56
door YamaSam
normaal gezien gaat je koplamp branden wanneer hij draait, en is dat het teken dat er stroom gemaakt wordt, dan zit je al goed op dat vlak
je batterij geeft je de buffer, om bv te claxonneren.. dus tien tegen één is je batterij jaak. of de zekering gesprongen..
bij een gelbatterij hoef je niet bij te vullen en die kan wat meer overspanning aan, je weet echter niet of ie nog goed is en kan er niks aan zien.
Wat ook nogal es wil gebeuren, is dat de minpool van je batterij, slecht contact naar het frame geeft, en dus eigenlijk niet goed met het cirquit verbonden is..
kan je een foto posten van je batt? waarschijnlijk staat die leeg en vol kool vanbinnen? Klassieker bij fs1.. Een sheriff heeft een blokje tussen de gele draad en de massa zitten, dat eigenlijk hetzelfde doet als de batterij.. het overschot 'opstoken' in warmte. Dat is nodig als je brom veel toeren maakt, of je regelmatig echt lange ritten doet
(de batterij krijgt het dan zwaar te verduren)
Geplaatst: 19 mar 2008, 19:09
door Pa_Tombo
Geplaatst: 19 mar 2008, 22:00
door reddevil
na me batt is dus helemaal leeg.. maar ziet er nog goed uit..
de min zit met een bout tegen mijn frame geschroef..
het is een accu die je met "gedemini...water" moet vullen..
maar als die helemaal leeg is moet ik een nieuwe of opladen
(maar dan de vraag hoe kan het dat hij leeg is..? overkoken door te veel toeren?
Geplaatst: 19 mar 2008, 22:02
door Thomash
je kan dus gewoon gedeminiraliseert water kopen om hem weer bij te vullen.
Beetje bromfiets/motorzaak/autobeun heeft dat geheid staan.
Ik zelf heb hem bijgevult met een paar keer gekookt water. Zorgt ook dat er wat mineralen uitgaan maar 't is niet de netste oplossing

Geplaatst: 19 mar 2008, 22:05
door reddevil
ja maar is ie dan al op spanning..? denk het niet..? moet je toch opladen weer.. anders heb je een volle accu zonder enige volt..
Geplaatst: 19 mar 2008, 22:10
door jonnotje
waar ken je zon blokje van een sherif kopen?
