Pagina 1 van 4

Hoe hoog schatten jullie de verkoopwaarde?

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:01
door occ1s
Sorry jongens, niet boos worden.
Ben al een tijdje aan het nadenken om mijn fs1 te verkopen. Heb er nu al te veel problemen mee gehad voor een schoolbrommer.
Volgensmij klopt er motorisch gewoon niet iets, ook iets wat je moet weten, maar zal voor de kenner wel snel opgelost zijn.

Wil mijn bromm op Markplaats zetten, en dan voor het geld (wat ik ook nog ga vangen voor een Ibi GAX die ik verkopen ga en een 80wat versterker) een andere brom kopen, die er qua uiterlijk ongeveer hetzelfde uitziet (denk aan honda ss50) of iets als een Mt5 of Mb.

Er zit nu een 60 cc op, die nog helemaal afgesteld moet worden (lees: carburateur en ontsteking).
Maar door tijdgebrek niet aan toe gekomen, en ben het beu dat ik er bijwijze van elke avond aan moet sleutelen of dat ding naar iemand weg moet brengen.

Verder heeft hij een snelle uitlaat, een m-stuurtje (smal) en een 16 mm carburateur (red met gemak 75 wanneer je er weer een ori 50cc op zet).

Er zit nu een eigen geverft tankje op, met wat schade door het vele vervoer in de auto naar de monteur, maar ook nog een rode originele (nog wel roest binnenin, en schade van het zadel, wat wel weer bedekt word, als het goed is, door het zadel).

Heb m voor 600 gekocht, en toen was het echt een wrak, en optrekken had dat ding ook nog nooit gedaan. dus wil m ook niet onder die prijs kwijt.

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Zeg het maar (let niet op die skies, is een handel van mn pa)

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:08
door Tombo
mss moet je een duidelijkere foto maken, hier kunnen we weinig mee :P
Verder zou ik hem fatsoenlijk afstellen, want een brommer die niet (of slecht) loopt is een stuk minder waard in mijn ogen.
Verder zo ik jezelf afvragen waarom je perse een SS50 wilt, een SS50 heeft voor een leek moeilijkere techniek (want 4-takt). Verder is een goede SS50 over het algemeen duurder als een FS1 (oude FS1 type's daargelaten dan..), en zijn de meeste Honda MT/MB's afgeragt, en een goed origineel exemplaar kost ook nog wel wat.

Ook heb ik je topic verplaatst naar algemeen, hij hoort hier niet echt thuis :)

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:12
door edje
idd, laat dat je brommer een keer helemaal goed maken en je hebt er nog een beste tijd plezier van :wink:

bovendien worden fs1's alleen maar duurder :P

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:13
door occ1s
Dan moet ik hem maar weer wegbrengen.. zucht..

Ik bedoel eigenlijk het model brommer niet specifiek een ss50 (lees 'Denk aan een ss50') kan dus ook kreidler zijn in mijn ogen...

Foto's over 5 minuten

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:16
door Axel
Als ik jou was zou ik er gewoon even de tijd voor nemen en een keer je blok reviseren oid. Alle motordelen goed schoonmaken enz. en dan alles goed afstellen.

En ik zou hem niet wegbrengen. Met dit forum kan je meer bereiken dan je plaatselijke scootahmonteur denk ik :wink:

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:17
door Tombo
Een Kreidler is al helemaal duur kwa onderdelen voorziening. Voor 1 fatsoenlijke mahle cilinder met zuiger(snelle) kan je denk ik wel dik 10 nieuwe imitatie cilindersetjes voor een fs1 kopen :P

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:20
door occ1s
Das het probleem, heb geen tijd en zin meer om dat ding zelf de reparere.. of er moet hier iemand in de buurt wonen die dat ding kan repareren voor mij?

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:24
door Thomash
Betaalbaar zou een zundapp zijn maar dat rijd ook weer niet zo goed als een fs1. ss50 goede staat zijn echt onbetaalbaar en mbtjes zijn boere kinkel brommers :P

Maar over de waarde. goed afgesteld zou ik er wel 6 a 700 voor geven.

Slecht rijdt baar zoals de jouwen echter.. niet zoveel 400 a 500 ?

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:30
door Ruudsjuh
Zo betaalbaar is zundapp niet .. wil je 'enigzins fatsoenlijk' ( :bike: ) rondrijden betaal je wel 2 rooien

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:35
door occ1s
naja goed.. leuk en aardig :P maar er zit hier in de beurt geen brommer freak die me vertrouwd kan helpen.
Had iemand, waar ik 10x heen ben geweest, maar stuite heletijd op problemen die kwamen door hèm. en dat wil ik niet natuurlijk.

Jos dijkman doet niet meer in oude brommers repareren, das wel balen.

Het klinkt lui, maar wil er niet meer alteveel zelf aan doen (door werk en de opleiding etc), dus hoe hoog schatten jullie m in?

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:38
door Ruudsjuh
Euh zie nu pas dat het een 2RU is :P Ik wil niet lullig doen maar het ziet er wat rommelig uit allemaal, denk dat je hier zo ongeveer 5/600 voor beurt. Correct me if I'm wrong

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:38
door Giel_fs1
zoveel kan het toch niet zijn, met behulp van wat zoekwerk vind je het probleem zelf wel hoor :P


alhoewel jos dijkman hem wel zou kunnen reparenen.
hij heeft een megeproject 8) :prof:

http://www.josdijkman.nl/images/project ... erie_8.jpg

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:48
door occ1s
Nee.. dat is niet de reden :P was er een half jaar terug ook al geweest, alleen toen zei hij persoonlijk dat de brommer te oud was, en dat ze alleen nog maar scoots deden naja, goed, moet ie zelf weten natuurlijk...

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:53
door dewaal
Thomash schreef:Betaalbaar zou een zundapp zijn maar dat rijd ook weer niet zo goed als een fs1. ss50 goede staat zijn echt onbetaalbaar en mbtjes zijn boere kinkel brommers :P

Maar over de waarde. goed afgesteld zou ik er wel 6 a 700 voor geven.

Slecht rijdt baar zoals de jouwen echter.. niet zoveel 400 a 500 ?


een dapp rijd nie zo goed als een fs1 da is een goeie :lol: :lol:

Geplaatst: 02 apr 2008, 21:58
door occ1s
Hoezo :roll: rijd een dapp beter dan?

Komop jongens :P ik wil cijfers zien :D