Pagina 1 van 8
V Power of gewoon 95???
Geplaatst: 03 apr 2008, 22:51
door SvenMelgert
is het beter om v power te tanken in plaats van gewone euro 95?
Heb namelijk gehoord dat het je motor schoonmaakt en je er sneller door rijdt.
Geplaatst: 03 apr 2008, 23:11
door Handyman
Volgens Shell is het beter...
Volgens BP moet je Ultimate tanken, die ga ik eens een paar tanken testen.
1e zit erin en rijdt prima.
Bij de volgende tank het verbruik eens meten.
En het is bewezen, dat zuiniger & schoner.

Geplaatst: 03 apr 2008, 23:33
door SvenMelgert
maar het kan dus wel gewoon?
levert verder geen problemen op of wat dan ook, want ik had gevraagd bij de shell of ik gewoon vpower kon tanken
maar de persoon achter de balie durfde het niet met zekerheid te zeggen
Geplaatst: 03 apr 2008, 23:37
door Handyman
Zolang je er geen diesel in tieft, rijdt 'ie op alles uit de slang.
V-power is geen probleem.
Slaolie is ook een leuke.
Op kerosine loopt 'ie het best, alleen niet zo lang. (Don't ask...

)
Geplaatst: 03 apr 2008, 23:41
door SvenMelgert
ok weet ik dat ook weer bedankt
Geplaatst: 04 apr 2008, 00:03
door wiebo
Ik zou alleen geen spectaculaire verschillen verwachten hoor...
Geplaatst: 04 apr 2008, 02:13
door YamaSam
daar ga je op je brommer idd tien tegen één niks van merken

Geplaatst: 04 apr 2008, 08:16
door Tombo
Ik zeg zelfs 5 tegen 1

Geplaatst: 04 apr 2008, 10:12
door Andries
ik heb er wel een keer wat van gemerkt
Ik reed toen nog met 50cc fs1 cylinder en 16mm etc. ging iets van 80 km/u op teller
ik had zo bp-ultimate getankt met goede castrol olie erdoor heen
moest vet snel ergens heen dus gassen met dat ding
mevrouw fizzy ging toen echt wel 5 km harder op top en betere acceleratie
In het autoprogramma ''the fifth gear'' heb ik een keer een test gezien van bp ultimate, shell V power en gewone 98 en 95
V power kwam er het beste uit duidelijk merkbaar betere prestaties
Bp ultimate was niet duidelijk beter, dus alleen minder vervuiling
Geplaatst: 04 apr 2008, 10:19
door Tombo
Ja, maar dat waren high-performance auto's zoals een Subaru Impreza enzo

Geplaatst: 04 apr 2008, 10:22
door Andries
de meeste fs1's hier zijn ook wel opgevoerd
dus ook wel high-perfomance zo n 10.000 toeren gemiddeld
Geplaatst: 04 apr 2008, 10:25
door Tombo
Ja, maar dat is totaal niet te vergelijken

Een 2-takt FS1, en een geblazen 4-takt met computergestuurde injectie etc
Geplaatst: 04 apr 2008, 10:28
door Andries
dat zal wel waar zijn
maruh ik tank gewoon liever ultimate of V-power sowieso geen euro 95
je hebt dan betere verbranding en minder koolafzetting
Geplaatst: 04 apr 2008, 10:34
door Tombo
Betere verbranding is niet waar. Het grote verschil is het octaangetal, en dat er bepaalde additieven bijzitten. Schonere verbranding maakt me niet veel uit, het blijft een 2-takt. Je gooit olie bij je benzine, dus schone verbranding krijg je nooit

Geplaatst: 04 apr 2008, 10:41
door mpro09
vervuiling boeit me idd geen zak maar ik denk wel dat het verschil tussen vpower en normale benzine meer is dan alleen de octaan