Pagina 1 van 4

Kreidler cilinder?

Geplaatst: 09 apr 2008, 13:49
door Ruudsjuh
Ik heb een vraag over een cilinder voor mijn FS1. Ik kan namelijk een 14 pk kreidler cilinder kopen van mijn vorige baas. Het gaat om een parmakit 60cc cilinder die proffesioneel met een tandartsboortje is aangepast ;) en ook zit er een snelle zuiger bij (barikit). Ik heb gevonden dat de slag hetzelfde is als die van Yamaha, en de steek van de tapeinden is ook hetzelfde. Zou ik zo'n cilinder op een FS1 kunnen gooien of komt dit onmogelijk uit? :roll:

Geplaatst: 09 apr 2008, 14:13
door Niels
Volgens mij is dat dan gewoon een grote Parmakit cilinder :shock:

Geplaatst: 09 apr 2008, 14:36
door Tombo
Ja het kan, maarrr is het een breitwand of een superbreitwand? Een normale breitwand past zo, maar een superbreitwand niet, daarvoor moet je de tapeinden verzetten.
Verder moet je er vanuit gaan dat je die 14 pk met een korreltje zout moet nemen :P

Geplaatst: 09 apr 2008, 14:54
door Aad
Gaat mijn brommer ook harder als ik 'n korreltje zout in de cilinder gooi? :mrgreen:

Geplaatst: 09 apr 2008, 15:13
door Ruudsjuh
Nee, ik heb die Kreidler op de testbank gezien met een 20mm carburateur, electronische ontsteking en een berekende uitlaat. Heb er ook op gereden, 120 km/h en er zat nog meer in ;) Het is echt een perfect getunede cilinder met smalle tap, is in Zeeland getuned.

Geplaatst: 09 apr 2008, 15:34
door Niels
Let wel op dat de bakverhoudingen van een Kreidler waarschijnlijk heel anders zijn en dus die cilinder niet per definitie 120 loopt op een FS1 :wink:

Geplaatst: 09 apr 2008, 17:01
door Ruudsjuh
Ja dat weet ik maar dat geeft wel aan dat het een sterke cilinder is, want zo groot is een 20mm carburateur niet...

Geplaatst: 09 apr 2008, 17:09
door Andries
ik ben benieuwd wat het op zal leveren 8) !!
hou ons op de hoogte en post foto's
wat voor uitlaat plan je eronder te monteren???

Geplaatst: 09 apr 2008, 17:25
door Martijn
Wat me nog steeds een keer lache lijkt om te proberen is een fs1 met dubbele carb :P Kijken wat voor een effecten dat heeft !

Iemand daar n idee over ?

Geplaatst: 09 apr 2008, 17:40
door Andries
het afstellen van die 2 carburateurs tot 1 mengsel lijkt me vrij lastig....

Geplaatst: 09 apr 2008, 17:50
door Tombo
Ruudsjuh schreef:Ja dat weet ik maar dat geeft wel aan dat het een sterke cilinder is, want zo groot is een 20mm carburateur niet...

Dan was het zeker eentje met zo'n membraankitje erop, of niet?
En zoals niels zegt, als je met een 4-bak rijdt is de ovrgang van de 3 naar de 4 wat groot. Maarja als dat ding echt zoveel PK heeft moet dat niet echt een probleem zijn, anders vertand je hem iets lichter, dan rijdt 'ie nog maar 110 ipv 120 :mrgreen:

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:18
door Hans W
ik ben nu bezig met project om een puch cilinder op fs1 te krijgen
vanavond zal ik wat fotos maken :lol:

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:33
door mpro09
was het niet zo dat het hemd van die kreidler cilinder aande onder kant net iets te breed is?

kan je opzich nog wel afdraaien denkik

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:39
door wiebo
Aad schreef:Gaat mijn brommer ook harder als ik 'n korreltje zout in de cilinder gooi? :mrgreen:

Ja dat helpt zeker Aad! Denk er wel aan dat je dan Euro 98 tankt en uiteraard alleen echt vlugzout toepassen he?! Ik dacht iets van 1 gram per liter.

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:56
door Ruudsjuh
Het is inderdaad een met een membraamkitje, worden in Zeeland (Krabbedijke volgens mij) gefabriceerd. Ik heb een maand geleden met mijn oude baas een Kreidler 4-bak opgehaald en daar zat dit spul bij plus een originele set. Hij wil nu die originele set er weer op, dus kon ik deze overnemen