Pagina 1 van 1

spanning van de Accu

Geplaatst: 10 apr 2008, 17:19
door Brambo
Beste

is er iemand die het volgende herkend???
de accu behoudt niet zolang zijn spanning
na een ritje is de spanning al weer op top maar de volgende dag brandt niet eens meer het vrij lampje
de accu is nieuw met voldoende zuur.

kan het zijn dat de gelijkrichter defect is?
mijn theorie zegt dit:
geljik richter defect,niet meer volledige gelijkspanning waardoor de accu niet goed geladen wordt, en door de defecte gelijkrichter gaat er een stroompje lopen door de licht spoel waardoor de accu wordt leeggetrokken?

zou dit kunnen???

Geplaatst: 10 apr 2008, 17:32
door YamaSam
niet als je contact afstaat denk ik..

als je'n voltmeter hebt, kan je meten bij stilstand, dan zou het iets meer dan 6v moeten zijn.
contact op en achterlicht aan, moet dit ietsje zakken..
als je dan start, zou het naar de 7,5v moeten gaan, maar niet teveel hoger..

doorgaans zijn die €10 chinese batterijen €0 waard, en dienen ze enkel als stroombuffer tegen overspanning..
een deftige batterij van hetzelfde formaat kost het dubbele..

je kan ook voor gel gaan, die verdraagt wat meer diepontladingen voor ze kapotgaat, maar daar kan je dan weer niks aan doen.

de gelijkrichter kan je testen met een lampje en de batt. in de ene richting moet het branden, pool je de zaak om, niet..

Geplaatst: 10 apr 2008, 23:33
door Handyman
Of een lekstroom die 's nachts je accu leeg laat lopen.

Of de accu is idd gewoon bagger.
Ik heb lopen zoeken met een accu die defect bleek.
Nieuwe gelaccu doet het al jaren perfect.

Geplaatst: 11 apr 2008, 10:07
door Brambo
dat kan idd ook is weer een leuk zoek klusje