Pagina 1 van 1
Stephan's Afstelperikelen
Geplaatst: 10 apr 2008, 22:23
door occ1s
Ten eerste wil ik Gino van harte bedanken, hij heeft me keurig uitgelegd hoe je de ontsteking af moet stellen, wat nu overigens goed gelukt is, vind ik zelf.
En ja, dan toch nog wat probleempjes, weet niet wat het is.
Heb mn voorontsteking op 1.7/1.8 mm staan.
Nu heb ik al een aantal keren verschillende sproeiers geprobeerd, 150, 160, 180 en 200.
Maar bij geen enkele sloeg hij ook maar aan, zit er iets wat blokkeert?
Nogmaals, de schijf is wel goed gemonteerd, want die deed t ook met een 50cc.
Er zit onder:
Een 60cc met 50cc cilinderpet
16mm Keihin (kom er nou niet mee dat ik m moet vervangen, want wil er echt niet al te veel geld meer in stoppen)
Snelle inlaatschijf
en een snelle uitlaat
Alvast bedankt...
Geplaatst: 11 apr 2008, 07:37
door Niels
Als je de benzineslang van de carburateur af haalt, loopt er dan benzine uit als je het kraantje open zet?
Geplaatst: 12 apr 2008, 01:53
door occ1s
en of

dan ligt de hele tegel onder

Geplaatst: 12 apr 2008, 10:13
door Triforce
hoe staat je luchtstel schroef? en doet de schijf alleen boven of probeer even aan te lopen das wat beter voor het starten en heb je meer kans om hem te starten
Geplaatst: 12 apr 2008, 12:00
door occ1s
luchtstelschroef heb ik vanaf 2 volledige slagen open tot 1 slag open geprobeerd (dus vanaf 2 volledige slagen, steeds een kwart dichter).
Als t kicken niet lukt, probeer ik idd altijd nog even te lopen (in zn 2, heb gehoord dat ie dan sneller aan zou slaan?!)
Geplaatst: 12 apr 2008, 12:04
door jonnotje
ik doe hem altijd gewoon in ze 1...
Geplaatst: 12 apr 2008, 13:24
door Tombo
Je kan beter in de 1 aanlopen, dan draait je motor meer toeren (grootste overbrenging).
Heb je wel een vonk? Dat zie ik hier nergens terug
Geplaatst: 12 apr 2008, 16:13
door Triforce
Dat is vooral het belangrijkste jah
Geplaatst: 12 apr 2008, 23:04
door occ1s
Tombo schreef:Je kan beter in de 1 aanlopen, dan draait je motor meer toeren (grootste overbrenging).
Heb je wel een vonk? Dat zie ik hier nergens terug
Ja, hij vonkt

!
Geplaatst: 12 apr 2008, 23:16
door Triforce
kijk even naar valse lucht en probeer morgen even aan te lopen in zijn 1 en kijk wanneer hij het wel doet
Geplaatst: 12 apr 2008, 23:34
door occ1s
ok, doe ik morgen eventjes, beddankt (waar kanik nog mer valse lucht vinden aangezien ik zojuist de cilinder goed gemonteerd, en bij de carburateur goed gemonteerd is, ook de kap zit er goed op...)
Geplaatst: 13 apr 2008, 10:19
door Triforce
bij de pakking onder de cilinder, boven de cilinder, bij de carburateur dus de aansluiting op carb - membraam
Geplaatst: 13 apr 2008, 12:09
door mpro09
aan lopen doe ik met een vierbak altijd in zijn 2, om dat als ik hem in de eerste aanloop dat het dan net lijkt of er nog een slot door me achterwiel zit
hij lijkt ook idd wel makkelijker aan te slaan maar waarom weet ik niet
Geplaatst: 13 apr 2008, 12:50
door Triforce
als je hem in zijn 1 start moet je gaan zitten als je je koppeling los laat
Geplaatst: 13 apr 2008, 18:22
door ginofs1
als je hem start door te kicken, word dan je bougie nat.(na een keer of 10 trappen)
wat heb je allemaal gedaan na de laatste keer dat hij gelopen heeft.
gr gino