Pagina 1 van 2
stilvallen, zwarte cilinder
Geplaatst: 18 apr 2008, 20:50
door Jelle
daarnet een ritje gedaan op fs1
jammer dat ik nog moet inrijden want hij wil echt voorruit.
Na een tijd kwam ik aan kruispunt en ik sukkelde weer om naar neutraal te gaan en hij viel stil
ik wil hem terug starten maar niets...
thuis cilinder bekeken.
geen krassen, maar wel een zwart mengsel, pistonkop is aangekoekt zwart,
bougie pikzwart, ook cilinderkopholte.
ik maak hem helemaal proper
en kick hem 3 keer aan, en hij gaat weer. hij heeft wel moeite om hem te pakken.
hij draait weer op volle toeren, en dan is het er weer mee gedaan
what's the problem?
verzuipt hij?
Geplaatst: 18 apr 2008, 22:35
door Martijn
Ik denk het ! Of je mengt te rijk !
Aangekoekte zooi enzo ?
Geplaatst: 18 apr 2008, 22:48
door reddevil
hoe staat je lucht?
hoeveel smeer jij?
Geplaatst: 18 apr 2008, 22:53
door Jelle
lucht op
anderhalf
en smere geen idee, oliepompje en een grote scheut in de tank,
kan wel teveel zijn, hij rookt ook redelijk
Geplaatst: 18 apr 2008, 22:55
door reddevil
waarschijnlijk dus te veel olie.... dan slaat je bougie vet.. en dan stopt hij ermee..
Geplaatst: 18 apr 2008, 23:10
door Jelle
kben derstraks gaan tanken, dus morgen nog beetje laten draaien en dan komt het wel in orde hoop ik

Geplaatst: 18 apr 2008, 23:37
door Andries
welke bougie heb je erin gedaan???
Geplaatst: 19 apr 2008, 09:45
door Tombo
Als je te vet smeert, en je bougie niet op temperatuur komt, door bijvoorbeeld te weinig toeren draaien, kan je bougie vet slaan. Dan valt hij uit en krijg je hem (vaak) niet meer aan. Dit had ik ook op de FS1 rit 2 jaar geleden

Geplaatst: 19 apr 2008, 10:59
door Jelle
bougie: B8HS
moet er misschien een 7 in?
ik zal hem seffes wat stationair laten draaien, nudat ik ben gaan tanken zit er minder olie in de tank
Geplaatst: 19 apr 2008, 11:24
door Tombo
Ik weet niet wat je setup is, maar als hetiets van een FS1 cilinder is, zou ik een B8 erin houden. Anders heb je kans dat je van die speciale racezuigers krijgt zoals Sam en mij

Geplaatst: 19 apr 2008, 12:00
door Jelle
setup=
F5B imi 50cc
16mm mikuni
sproeier: geen idee
ik heb er net een B7HS in gestopt en hij rijdt wel goed
zodadelijk de bougiekleur eens nakijken.
wow man wat een power.
ik geef nu een kwartje gas of zelfs nog minder, omdat hij anders, als ik meer gas geef , der echt vandoor trekt
heb nu al moeite om minder dan 45/uur te rijden
bijna 100 km ingereden, komt goed
Geplaatst: 19 apr 2008, 14:23
door Jelle
ok effe weer update:
hij doet weer een beetje raar, soms stilvallen.
bougie ziet weer helemaal zwart (roet) niet nat.
vanmorgen was hij nog mooie koffiemetmelkbruin.
what's the problem?
Geplaatst: 19 apr 2008, 18:03
door Dorfie
Mss te traag gereden. Maar zolang hij deftig rijd maakt het toch niet uit? Je bent toch nog maar aan het inrijden? Liever zwart en droog dan wit
Tombo schreef:Als je te vet smeert, en je bougie niet op temperatuur komt, door bijvoorbeeld te weinig toeren draaien, kan je bougie vet slaan. Dan valt hij uit en krijg je hem (vaak) niet meer aan. Dit had ik ook op de FS1 rit 2 jaar geleden

Ja, maar dat kwam ook omdat jij echt ongelofelijk veel 2t olie in je tank deed
Iedereen stond er naar te zien en letterlijk iedereen: 'gaat ie nog stoppen met olie bij te doen?'
Hahaha, was je verdiende loon

Geplaatst: 19 apr 2008, 18:06
door Jelle
dat zal het wel zijn denk ik..
rij namelijk heel de tijd met maar een kwart gas open.
wel lastig dat hij er dan na een tijd gewoon mee ophoudt.
Geplaatst: 19 apr 2008, 19:10
door mpro09
bij inrijden moet je eigen lijk ook niet half gas rijden, maar de hele tijd afwisselen tussen gas los en vol gas, zonder te veel toeren te maken natuurlijk