Pagina 1 van 2

aanpassen vering

Geplaatst: 19 apr 2008, 18:28
door firenzo
hey!

morgen is het oldtimerbeurs in Hamont (B), en ben op zoek naar nieuwe vering geschikte plaats dus!
nu is mijn vraag of jullie voorstellen hebben en tips waar ik op moet letten, is het eender welke lengte van vering?
wat is het mooist, of het sportiefste...ik ben mijn yamaha aan het ombouwen naar "caféracer" dus mss heeft iemand een goed id.

mvg Jan.

Geplaatst: 19 apr 2008, 18:33
door reddevil
iets lagere vering als normaal.. met zwarte binnen kant en chrome vering zelf.. ziet er altijd erg mooi/sportief uit

Geplaatst: 19 apr 2008, 19:39
door Tombo
Als je achter lager doet, moet je voor eigenlijk ook lager gaan, anders krijg je een raar effect.
Hier een (mooi) voorbeeld van verlagen van een brommer:
Afbeelding

Kreidler RMC met lagere achterveren, en de voorvering verlaagt. Verder een FS1 buddy :P

Geplaatst: 19 apr 2008, 20:38
door ginofs1
hee tombo.
deze brom loopt nog niet denk.
er zit geen benzine kraan in de tank en het slangetje is ook zoek :wink:

Geplaatst: 21 apr 2008, 12:15
door firenzo
hey! bedankt voor de reacties, heb nieuwe vering gekocht :d

Kreidler vering wel, deze is aan het hechtpunt met het kader wel iets breder (het ook heeft zelfde diameter, maar het is iets breder) zou dit kwaad kunnen?
normaal gezien zou de as (die vasthangt op de kader) wel lang genoeg moeten zijn zeker? (kader is in spuiterij :d daarmee...)

bedankt jongens!

mvg Jan.

Geplaatst: 21 apr 2008, 12:46
door Aad
firenzo schreef:hey! bedankt voor de reacties, heb nieuwe vering gekocht :d

Kreidler vering wel, deze is aan het hechtpunt met het kader wel iets breder (het ook heeft zelfde diameter, maar het is iets breder) zou dit kwaad kunnen?
normaal gezien zou de as (die vasthangt op de kader) wel lang genoeg moeten zijn zeker? (kader is in spuiterij :d daarmee...)

bedankt jongens!

mvg Jan.


Hoe lang zijn ze? Mijn ervaring is dat alle kreidler veren meestal langer zijn. Heb hier nog imi kreidlerveren liggen van 'n vriend, die zijn 30cm, de gemiddelde fs1 veren zijn 28cm.

Geplaatst: 21 apr 2008, 15:39
door firenzo
ze zijn 40cm...

Geplaatst: 21 apr 2008, 15:46
door mpro09
dan ga je flink omhoog :shock:

Geplaatst: 21 apr 2008, 16:07
door firenzo
ja dat was de bedoeling, vooraan lager...

Geplaatst: 21 apr 2008, 16:12
door Aad
Ik denk niet dat dat helemaal goed zal gaan, zo ver kan je achterbrug niet eens naar beneden volgens mij :wink:

Geplaatst: 22 apr 2008, 08:59
door firenzo
hey!

heb hier even zitten brainstormen, omdat je had gezegd dat de achterbrug niet lang genoeg zou zijn...

maar kijk even...

Afbeelding

je brengt toch het zadel omhoog, dus de hoek tussen je achterbrug en je vering wordt toch gewoon groter?

mvg Jan.

Geplaatst: 23 apr 2008, 10:36
door edje
ja maar de hoek die de de brug met het frame kan maken is beperkt :wink:

Geplaatst: 23 apr 2008, 12:51
door firenzo
uitproberen dus!

bedankt voor de reacties!

Geplaatst: 23 apr 2008, 15:25
door Zwepper
let er wel op dat je mischien je standaart moet aanpassen ik had dit namelijk ook toen ik mijn fs1 kocht daar zaten honda mb veren op :wink:

Geplaatst: 23 apr 2008, 15:30
door Niels
Dat is inderdaad wel zo :lol:
Een vriend van mij had ooit een Vespa Si met Honda MB veren :P
Daar werkte de standaard ook niet meer van en dat had ie opgelost met een stalen pijp :lol: