Pagina 1 van 6

parma of athena cilinder

Geplaatst: 21 apr 2008, 22:58
door Freddy
Rij op een fs1 sheriff en weeg 95 kg. Welke cilinder kan er nu het best op,een 60cc athena cilinder (aluminium) of een 70cc parmakit.
Bedenk wel dat een sheriff wel wat zwaarder is dan een gewone fs1 en je zit meer rechtop. Wil toch wel 80 km/uur halen (lukt niet met een gewone 60cc)
alvast bedankt Fred

Geplaatst: 21 apr 2008, 23:00
door Pipedown
ik zou een 70cc erop zetten, als het tesnel gaat andere tandwiel verhouding dan ofzo? :roll:

Geplaatst: 22 apr 2008, 08:59
door Tombo
70cc bestaat niet! Het is allebij rond de 60cc, alleen de parmakit heeft een 44,5mm zuiger.
Wiebo heeft laatst ook een Parmakit gehaald, alleen nog niet mee gereden. Ik zou daarvoor gaan. Athena's zijn erg schaars aan het worden.

Geplaatst: 23 apr 2008, 10:52
door edje
ik zou voor een 60cc f5b gaan, mischien iets bijwerken, hd kop er op en gaan :wink:

Geplaatst: 23 apr 2008, 13:55
door wiebo
Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo

Geplaatst: 23 apr 2008, 14:23
door YamaSam
koppeling zal misschien ook wel wat mogen hebben?

Geplaatst: 23 apr 2008, 14:42
door edje
wiebo schreef:Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo


ik ken iemand met een 60cc f5b immi :wink: en dat ding loopt serieus 70-75 met een 10mm carb. wel met wind mee maargoed. verder gewoon een licht gevlakt kopje, en snelle immi pijp. met 14-44 tandwielen. lijkt me dat je met ene fatsoenlijke hd kop en 16mm gasfabriek de 80 moet kunnen halen :wink:

Geplaatst: 23 apr 2008, 15:10
door wiebo
edje schreef:
wiebo schreef:Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo


ik ken iemand met een 60cc f5b immi :wink: en dat ding loopt serieus 70-75 met een 10mm carb. wel met wind mee maargoed. verder gewoon een licht gevlakt kopje, en snelle immi pijp. met 14-44 tandwielen. lijkt me dat je met ene fatsoenlijke hd kop en 16mm gasfabriek de 80 moet kunnen halen :wink:

Ja , zoals gezegd, als het een goede imi is kan dat. De ene is de andere niet.

Geplaatst: 23 apr 2008, 16:02
door Tombo
Idd de ene imitatie de andere niet. En met die gare chinese koekenbakkers kan je ook net geluk (of pech) hebben dat er gewoon een snelle poorttiming in je imitatie (F5B) cilinder zit. Verder met wind mee telt het niet echt, dan kan ik mijn brommer ook wel over de 100 km/h krijgen :P

Geplaatst: 23 apr 2008, 16:59
door fs48
Zaterdag een 60 cc F5b gehaald na het gedoe met de parmakit en ook deze F5b word heel erg heet, uitlaat de schuine achterkant gemonteerd, 22o sproeier, 12-41, onsteking op tijd, maar na 3 km kun je er een ei op bakken, gr. Frank

Geplaatst: 23 apr 2008, 17:02
door Tombo
Staat je ontsteking wel goed? Blijft 'ie uberhaupt wel lopen met sproeier 220 :shock:

Geplaatst: 23 apr 2008, 17:33
door wiebo
220 lijkt me voor een F5B idd wel erg groot! 160 was bij mijn F5B na een tijdje inrijden al te ruim.

Geplaatst: 23 apr 2008, 18:37
door fs-ael
220 klinkt als een lekke krukas kering of ergens anders valse lucht

Geplaatst: 23 apr 2008, 18:55
door Triforce
edje schreef:
wiebo schreef:Ik verwacht binnen een paar dagen wat over mijn bevindingen met de Parmikit te kunnen melden. Met een 60cc F5B haal je niet zomaar 80. Alles wat je daarvan nu nog kan kopen is zowat imi en daarvan zijn de spoelpoorten vaak erg klein en ook nog vaak allesbehalve goed afgewerkt. Kun je aan een ori F5B komen dan moet je dat zeker doen. ik wil hiermee niet zeggen dat elke imi F5B slecht is, maar dat je wel goed moet kijken wat je koopt.
Wiebo


ik ken iemand met een 60cc f5b immi :wink: en dat ding loopt serieus 70-75 met een 10mm carb. wel met wind mee maargoed. verder gewoon een licht gevlakt kopje, en snelle immi pijp. met 14-44 tandwielen. lijkt me dat je met ene fatsoenlijke hd kop en 16mm gasfabriek de 80 moet kunnen halen :wink:


ik heb met die van mij op mijn schijf blok 85 mee gehaald met 14/44 ik heb hem nu weer op mijn membraamblok gezet voor de meeting ik heb de top nog niet gedaan maar dat komt nog wel

Geplaatst: 23 apr 2008, 20:06
door dewaal
fs-ael schreef:220 klinkt als een lekke krukas kering of ergens anders valse lucht


da heb ik ok wel is gehad ja :lol: :lol: