Pagina 1 van 4

molykote

Geplaatst: 05 mei 2008, 14:47
door mpro09
molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient

mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde

is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen? :P

heeft iemand hier ervaring mee

Geplaatst: 05 mei 2008, 15:16
door Triforce
mijn vader heeft het nooit gebruikt vroeger, maar toch ging hij 100 en wat harder,

ik denk dat het probleem nu is dat er geen lood meer in de benzine zit want dat geeft een betere dichting ronde de zuigerveren en het smeert beter, en dus kan je harder in princippe

Geplaatst: 05 mei 2008, 15:49
door Thomash
Klinkt vreemd dat een poeder een laag wrijvingscoëfficiënt heeft

Geplaatst: 05 mei 2008, 16:09
door mpro09
het ging in de kleinste porien zitten ofzo

t gaat mij niet om het hard gaan maar gewoon of het nut heeft :wink:

Geplaatst: 05 mei 2008, 16:50
door fs50
ik veronderstel dat je het hier hebt over de molykote anti friction coating?

we hebben dit op het werk maar gebruiken dit eigenlijk niet voor hoogtoerige onderdelen.
het is meer iets dat we op kettingwielen, tandwielen en nog enkele andere eerder laagtoerige of stilstaande toepassingen gebruiken

maar het zou kunnen dat het werkt, al denk ik dat je coating snel weggesleten zal zijn door je segmenten

david

Geplaatst: 05 mei 2008, 17:04
door mpro09
hmm ok dus dan zou het misschien handig kunnen zij bij het inlopen, echt de eerste meters

Geplaatst: 05 mei 2008, 17:49
door jonnotje
waar laat je dit dan? in de tank bij de benzine ofzo? :?

Re: molykote

Geplaatst: 05 mei 2008, 18:10
door rise and shine
mpro09 schreef:molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient

mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde

is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen? :P

heeft iemand hier ervaring mee

Geplaatst: 05 mei 2008, 18:40
door jonnotje
ja, maar als je het er op smeert en je rijd 10 minuten... dan is het er toch weer af :?

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:03
door mpro09
nee want het gaat in de porien!! :P

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:13
door ginofs1
nee mpro nooit meer smeren bij het inlopen, maar voorzichtiger doen en kleine korte ritten maken.
ik zal je wel wat laten zien wat er dan gebeurt :cry: , als je weer hier bent.
gr gino

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:26
door Triforce
ik maak juist zolang mogelijke ritten, ik heb mijn f5b in 1 rit 100km ingereden 8)

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:43
door ginofs1
is in het begin zeer link.
een cilinder die moet inlopen heeft dus meer wrijving.(het moet op elkaar inslijten)
wrijving geeft veel warmte, de cilinder word dus veeeeeel warmer.
de cilinder / zuiger moet dus op elkaar inslijten, de grootste slijtage heb je
als de motor van koud naar warm gaat.
dus motor goed op temp (zuiger lekker heet) motor uit.
en de zuiger hard lekker uit :wink:

maar geen 100 km aan een stuk. 5 km is lang zat.

natuurlijk zijn de meningen verdeeld, maar zo doe ik het.
gr gino

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:49
door Tombo
Tja, maar dan denk ik weer, als hij zoveel warmte produceert, is de zuigerspeling dan niet té krap?
Als je bv ziet bij Kreidlers, sommige rijden met zuigerspeling 0,01mm (er zijn zelfs gekken die met nóg een kleinere zuigerspeling rijden)! Dat moet je bij een FS1 btw niet proberen :lol: En dan met een heftige (+10 pk) setup. Na enkele duizenden KM's hebben die zuigers nog steeds dezelfde zuigerspeling t.o.v. de cilinder, dus geen materiaal weg, hoonsporen ook nog zichtbaar. Waar zou dan die extra wrijving vandaan moeten komen?

Geplaatst: 05 mei 2008, 20:55
door mpro09
maar wie weet nou wat meer over die molykote? :huh: