Pagina 1 van 2

uitlaat en cilinder sluiten niet op elkaar aan

Geplaatst: 08 mei 2008, 13:18
door jurriaan
beste FS1'ers,

ik heb een nieuwe uitlaat gekocht, een snelle uitlaat via fs1shop.nl ik moest mijn oude uitlaat met heeel lichte tikjes even los tikken want ik had geen tang voor de wartel. nu wilde ik de nieuwe uitlaat erop zetten maar wat ik ook doe, er blijft een kier tussen de pakking + uitlaatpoort en de uitlaat. deze kier zit van voren (dichtst bij het voorwiel) terwijl de achterkant van de monding van de uitlaat wel goed aansluit.

wat zal er nu gebogen moeten worden? de uitlaat of de cilinder en hoe doe je dat in beide gevallen?

ik probeerde mijn oude uitlaat er weer op te zetten, maar die bleef ook maar valse lucht trekken vreemd genoeg. toch zat daar geen kier in. maar de uitlaten zijn bijna hetzelfde (de vorm van de ophanging is iets anders) en de pakking is nieuw,

heeft iemand enig idee??

Jurriaan Daams

Geplaatst: 08 mei 2008, 14:42
door Pa_Tombo
Hallo jurriaan.
Imi uitlaten laten wat pasvorm betreft nog wel eens te wensen over.
Om hem toch passend te krijgen moet je wat met het ophangpunt
rommelen d.w.z. of de steun iets verbuigen of het boutgat wat uitvijlen.
Meestal is dit wel voldoende.
Goed de ring aandraaien (niet vast tikken) bijv goede waterpomptang.
Als je genoeg draad op de cil. hebt 2 ringen dit is eigenlijk niet wenselijk.
Succes

Geplaatst: 08 mei 2008, 14:45
door YamaSam
beste Jurriaan..

dit probleem is een klassieker met imitatieuitlaten,
de simpelste oplossing is twee dichtingen steken, warmrijden en wat bijdraaien..

wil je met één dichting werken, is je haast enige mogelijkheid het gat in de bevestiging te vervijlen.. je kan de uitlaat monteren zonder dat die bevestiging over de as zit, draaien tot ie botst, en kijken wat er moet gebeuren

uitlaatwartel heeft z'n vaste plek, en is dus niet te veranderen, de chroombuis laat zich niet zomaar bewerken zonder zichtbare gevolgen

Geplaatst: 08 mei 2008, 16:21
door Tombo
Let er wel op dat je hem niet onder spanning monteerd! Dan gaat de uitlaat scheuren, dat zie je bij heel veel imitatieuitlaten.

Geplaatst: 08 mei 2008, 17:13
door YamaSam
intertaat! :wink: :mrgreen:

Geplaatst: 08 mei 2008, 17:22
door Tombo
Boeiend, ik ben technicus, geen taalkundige :mrgreen:

Geplaatst: 08 mei 2008, 18:36
door Hans W
ik heb gewoon de sluitring wat afgedraaid en goed vastgedraaid :wink:

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:16
door ginofs1
als je het netjes wil doen dan neem je een haaksleutel ipv waterpomptang :wink:

Afbeelding

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:35
door pee67
ginofs1 schreef:als je het netjes wil doen dan neem je een haaksleutel ipv waterpomptang :wink:

Afbeelding


kijk :D die gebruik ik dus ook
alleen dan onder de naam zuivelingskoppelingssleutel :)

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:44
door ginofs1
pee67 schreef:
ginofs1 schreef:als je het netjes wil doen dan neem je een haaksleutel ipv waterpomptang :wink:

Afbeelding


kijk :D die gebruik ik dus ook
alleen dan onder de naam zuivelingskoppelingssleutel :)



http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1127558

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:46
door pee67
ginofs1 schreef:
pee67 schreef:
ginofs1 schreef:als je het netjes wil doen dan neem je een haaksleutel ipv waterpomptang :wink:

Afbeelding


kijk :D die gebruik ik dus ook
alleen dan onder de naam zuivelingskoppelingssleutel :)



http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1127558


Tja :roll: zo staat die bij ons op het werk in het boekje genoemd :wink:
maar het gaat om hetzelfde what's in a name

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:47
door mpro09
k heb de mijne zelfd gemaakt :P

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:47
door pee67
Ik heb de mijne zelf meegenomen van mijn werk :lol:

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:50
door mpro09
:mrgreen:

Geplaatst: 08 mei 2008, 20:50
door ginofs1
mpro09 schreef:k heb de mijne zelfd gemaakt :P


jij bent ook zo handig.
ps wanneer gaan we even langs john