Pagina 1 van 2

Uitlaat

Geplaatst: 31 mei 2008, 21:13
door Timonk
Hallo,

Ik heb vandaag een Fs1 gekocht, en heb er een stukje mee gereden.
Toen ik hem stil had staan zag ik dat hij vanuit het motorblok, via de uitlaat een heel klein beedje lekt,
is dat erg? en zo ja, kan ik daar iets aan doen?

Alvast bedankt.

Timon

Geplaatst: 31 mei 2008, 21:43
door Thomash
Het is vervelend ja want je lekt vermogen! en het geeft een hoop vette zooi (vaak teminste) Kan je oplossen door de wartel wat strakker te draaien en als dat niet lukt een pakking extra er tussen

Geplaatst: 31 mei 2008, 22:03
door Timonk
Thomash schreef:Het is vervelend ja want je lekt vermogen! en het geeft een hoop vette zooi (vaak teminste) Kan je oplossen door de wartel wat strakker te draaien en als dat niet lukt een pakking extra er tussen



OKe Bedankt, ik zal kijken

Geplaatst: 31 mei 2008, 22:44
door Lukas251
post ook wat foto's van je machine :)

Geplaatst: 31 mei 2008, 23:46
door Timonk
Lukas251 schreef:post ook wat foto's van je machine :)


Is goed, zal ik morgen wel ff doen.

Geplaatst: 01 jun 2008, 18:46
door paull
Jaah, schiet maar een beetje op met die foto''s :D

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:10
door PD
hoi,

ik heb sins kort een fs1 en ik vind de La Franconi uitlaat een mooie uitlaat om te zien,
met mijn snelle uitlaat die er orgineel uit ziet loopt die tegen de 70

hoe hard zou die lopen met de La Franconi uitlaat ?

Geplaatst: 03 jul 2008, 11:28
door jerrow
PD schreef:hoi,

ik heb sins kort een fs1 en ik vind de La Franconi uitlaat een mooie uitlaat om te zien,
met mijn snelle uitlaat die er orgineel uit ziet loopt die tegen de 70

hoe hard zou die lopen met de La Franconi uitlaat ?


Hey,

Laat eerst je FS1 eens zien :wink:

Dan je setup. Tandwielverhouding, carb, cilinder, etc.

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:12
door PD
ik zou hem binnen kort wel evenjtes posten,

het is een rode ru2,

ziet er best heel netjes uit alleen de schakel vork en dat kapje daar achter zat een beetje roest op maar die staan nu al in de grond verf
er zit een orginele fs1 cilinder op
en de cabrateur en tandwielverhouding heb ik nog niet gekeken..
maar weetje toevallig of die met een La Franconi uitlaat sneller of minder snel word?
want had op youtube een filmpje gezien en ik vind dat er echt een prachtig geluid in die uitlaat zit.

Tom

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:40
door YamaSam
ik heb de mijne sinds gisteren permanent aan de muur gehangen, die franconi

zo'n asociaal geval zeg.. en de prestatie vond ik eerlijk gezegd maar flauw (op mijn setup)

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:42
door jonnotje
hij zal in iedergeval heel wat decibels meer geven, lafraconi is niet gedempt... prestatie lagen geloof ik geleik aan een snelle pijp met schuin achterkantje... weet het niet zeker meer

Geplaatst: 03 jul 2008, 12:44
door mpro09
lafranconi is niet een helesnelle uitlaat idd maar tov originele helpt het best

tis alleen idd dat het geluid in het echt nog vetter klinkt alleen zo hard dat je er op straat eigenlijk niet mee kan rijden

Geplaatst: 03 jul 2008, 13:20
door PD
haha,

is het echt zo erg dat je er niet mee op straat kan mee rijden?

Geplaatst: 03 jul 2008, 13:26
door YamaSam
ja 8)

het is zelfs zo, dat wanneer je erachter rijdt, op een klassieke rondrit bv. je gewoon gas lost, omdat die pijp van je voorganger gewoon dusdanig scherp in je oren snijdt...

als ze dan nadien zeggen, "niemand kon me volgen met die Franconi".. dan weet je dat dat niet door de prestaties komt :lol:

je maakt er geen vrienden mee, met die pijp

Geplaatst: 03 jul 2008, 14:52
door edje
maar je kunt er natuurlijk wel een klein demperttje op zetten :wink: