Pagina 1 van 1

20mm ipv 14mm op originele yamaha rd50m, slim slecht idee?

Geplaatst: 27 jun 2008, 23:34
door mathieu2
ik wil mijn rdm toch wel een slagje rapper doen rijden, en een 16mm kost het dubbel van een 20mm, en kwil er eigelijk nie veel aan spenderen.. is dit te groot voor gezond te rijden? 20mm ipv 14 op originele rdm?

Mathieu

Geplaatst: 27 jun 2008, 23:36
door mathieu2
of iemand die een snelle uitlaat te koop heeft voor rd? of carburator, zeg maar als je iets weet of hebt :)

Geplaatst: 27 jun 2008, 23:46
door Yamaha rd50m
snelle uitlaten kan je kopen bij almere,
of als je kan lasse kan je een rd bocht op een snelle fs1-uitlaat plaatsen.

ik denk dat 20 mm wel te doen is, je moet wel zien dat je ook ander spruitstuk koopt, en ook je luchtfilter past niet meer dan.

Geplaatst: 27 jun 2008, 23:56
door Thomash
ik rijd met een 16 en dat heeft al geen effect (50/55 km/h) dus denk dat 20 wel nog wat meer kracht geeft maar niets doet in top

Geplaatst: 27 jun 2008, 23:59
door Yamaha rd50m
ik denk dat het ook veel aan de uitlaat ligt, en goede afstelling

Geplaatst: 28 jun 2008, 14:47
door edje
Yamaha rd50m schreef:snelle uitlaten kan je kopen bij almere,
of als je kan lasse kan je een rd bocht op een snelle fs1-uitlaat plaatsen.

ik denk dat 20 mm wel te doen is, je moet wel zien dat je ook ander spruitstuk koopt, en ook je luchtfilter past niet meer dan.


ik denk niet dat zo heel veeel nut heeft, het ''snelle'' van een immi fs1 pijp zit hem in de dikke bocht, ik neem aan dat een rd ook gewoon een 28mm bocht heeft?

Geplaatst: 28 jun 2008, 14:50
door Yamaha rd50m
je kan voor rd ook wel een 32 mm bocht kopen,
ik rij nu met standaard cilinder, 16 mm carb en snelle fs1 uitlaat met een 28 mm bocht en heb een top van iets over de 70

Geplaatst: 28 jun 2008, 15:03
door prit2
Thomash schreef:ik rijd met een 16 en dat heeft al geen effect (50/55 km/h) dus denk dat 20 wel nog wat meer kracht geeft maar niets doet in top


maar dat ligt echt niet aan de carb dat je 55 gaat.
met 10mm moet je ook al 60 kunnen als alles goed staat

Geplaatst: 29 jun 2008, 14:25
door Tombo
Als je een originele langzame cilinder hebt, heeft een 20mm totaal geen nut. Dan kan je het beter ergens anders zoeken, uitlaat met dikke bocht ofzo en goed afstellen

Geplaatst: 30 jun 2008, 23:58
door andres
ik heb een 32mm bocht gestoken en geeft geen enkel verschil... dacht altijd dat het lag aan het feit datk met een 12mm carb rondreed...

Geplaatst: 01 jul 2008, 09:52
door mpro09
dan zou ik gewoon voor de goedkoopste aftermarkt cilinder gaan of gewoon zelf aanpassen

Geplaatst: 01 jul 2008, 17:15
door edje
andres schreef:ik heb een 32mm bocht gestoken en geeft geen enkel verschil... dacht altijd dat het lag aan het feit datk met een 12mm carb rondreed...


heb je hem wel opnieuw aftgesteld?

Geplaatst: 01 jul 2008, 22:48
door andres
aah nee :p

Geplaatst: 02 jul 2008, 11:41
door edje
doe dan eerst :wink: