Pagina 1 van 2
olielek
Geplaatst: 31 jul 2008, 12:51
door jurriaan
beste fs1'ers,
mijn blok lekt veel olie, en ik heb de carter nagecheckt, er zat inderdaad een scheurtje in. dat heb ik netjes laten dichtlassen, maar nu lekt hij op verschillende plaatsen nog steeds! hier zitten geen scheurtjes, ze lekken namelijk op de naad van de carterhelften.
nu heb ik dat ook dichtggemaakt en lekt het nog steeds, maar nu had een vriend van mij dat zijn 4takt veel lekte omdat de zuigerringen versleten waren, kan zoiets ook bij een fs1?
hartelijke groeten,
jurriaaan daams
Geplaatst: 31 jul 2008, 12:57
door rise and shine
nee? Maar heb je tussen je carter helften vloeibare pakking gesmeerd?
Geplaatst: 31 jul 2008, 13:25
door Niels
Die zal wel tijdens het lassen gesmolten zijn

Geplaatst: 31 jul 2008, 13:48
door jurriaan
ah zo, dat dachten ze daar ook al bij de lasserij
ik heb nooit een motorblok echt uit elkaar gehaald is het verdoemde lastig om dat te doen of kan een redelijk onervaren sleutelaar dat wel doen?
is het niet mogelijk om gewoon de naad aan de onderkant dicht te smeren met pakking?
graag hoor ik ervaring e.d
Geplaatst: 31 jul 2008, 13:49
door Niels
Voor een blokrevisie kan je de handleiding van het forum erbij nemen, of ik kan het voor je doen.
Als je hem toch open hebt kan je hem net zo goed meteen reviseren, nieuwe lagers erin etc.
Gewoon met pakking smeren lijkt me niet zo netjes

Geplaatst: 31 jul 2008, 14:16
door Tombo
Is idd niet netjes, maar als het werkt, dan werkt het.
Geplaatst: 31 jul 2008, 14:18
door Niels
Tombo schreef:Is idd niet netjes, maar als het werkt, dan werkt het.
Ik denk trouwens dat pakking die niet tussen de pakkingsvlakken op den duur toch weer loskomt en gaat lekken.
Tussen de pakkingsvlakken is zoals het hoort en dat zal ook best beter zijn...
Geplaatst: 31 jul 2008, 17:35
door jerrow
hopelijk zijn de carterhelften niet samengelast...

Geplaatst: 31 jul 2008, 17:52
door Niels
Dat zou ook wel knap lullig zijn inderdaad

Geplaatst: 15 mar 2009, 20:36
door Laars
Niels schreef:Voor een blokrevisie kan je de handleiding van het forum erbij nemen, of ik kan het voor je doen.
Als je hem toch open hebt kan je hem net zo goed meteen reviseren, nieuwe lagers erin etc.
Gewoon met pakking smeren lijkt me niet zo netjes

Niels,
Doe jij nog steeds blokrevisies?
Geplaatst: 15 mar 2009, 20:38
door rise and shine
Laars schreef:Niels schreef:Voor een blokrevisie kan je de handleiding van het forum erbij nemen, of ik kan het voor je doen.
Als je hem toch open hebt kan je hem net zo goed meteen reviseren, nieuwe lagers erin etc.
Gewoon met pakking smeren lijkt me niet zo netjes

Niels,
Doe jij nog steeds blokrevisies?
Niels is nogal druk met andere dingen ipv brommers volgens mij

Geplaatst: 16 mar 2009, 10:18
door Pa_Tombo
Je kan het proberen van buiten dicht te smeren met vloeibare SILICONE
pakking.(het is een lapmiddel ik weet het)
Maar als je de naad ZEER GOED vet en olievrij maakt wil dit wel eens werken.
Maar netjes is anders.
Beter is loshalen.
Geplaatst: 16 mar 2009, 12:43
door Giel_fs1
ik zou zeggen haal het los en kijk dan wat de staat is wat je dan gaat doen.
Geplaatst: 16 mar 2009, 12:47
door PD
Giel_fs1 schreef:ik zou zeggen haal het los en kijk dan wat de staat is wat je dan gaat doen.
waarombenjenietindeklas

Geplaatst: 16 mar 2009, 12:51
door Giel_fs1
PD schreef:Giel_fs1 schreef:ik zou zeggen haal het los en kijk dan wat de staat is wat je dan gaat doen.
waarombenjenietindeklas

ontopic graag
