Pagina 1 van 3
meer trekkracht
Geplaatst: 05 aug 2008, 14:14
door edje
hallo,
mijn brommer trekt onderin niet goed genoeg. mijn setup
-40.25mm ori f5b met verbrede uitlaatpoort
-immi hoge uitlaat (sluit netjes aan, lekt niet langs de demper
-ori 10mm carb
-ori onsteking
-gevlakte protuna kop
-13-44 tandwielen
-snelle schijf
top is nu ongeveer 60-65km/u. dat vind ik genoeg, maar hoe krijg ik er meer trekkracht uit? kan ik mischien de uitlaat aanpassen?
Geplaatst: 05 aug 2008, 14:25
door Andries
een 16mm carburateur erop
met die vertanding zou ie wel goed moeten trekken
Geplaatst: 05 aug 2008, 14:31
door Tombo
Idd, 16mm carburateur zal al redelijk wat schelen.
Geplaatst: 05 aug 2008, 14:37
door YamaSam
misschien kan je nog nét iets winnen met het ontstekingstijdstip? op hoeveel staat die nu?
Geplaatst: 05 aug 2008, 14:58
door edje
met een 16mm zal de topsnelheid wel richting de 75-80 gaan? dat is me eigenlijk wat te veel
heb al wat geprobeert met de onsteking, maar maakt aleemaal niet zo gek veel uit

Geplaatst: 05 aug 2008, 15:00
door Tombo
In principe maakt een grotere carburateur niet heel veel uit voor een hogere topsnelheid. Z'n toptoeren haalt 'ie wss nu toch al. En 80 met een F5B red je echt niet zomaar

Geplaatst: 05 aug 2008, 18:33
door mpro09
idd carb heef tniet heel veel invloed op je topsnelheid, en alshet toch te hard gaat achter een of 2 tandjes mee misschien

Geplaatst: 05 aug 2008, 19:20
door Andries
edje schreef:met een 16mm zal de topsnelheid wel richting de 75-80 gaan? dat is me eigenlijk wat te veel

kom op zeg

wat is dit nou? waarom heb je dan een fs1? om hard te gaan

toch
met jouw vertanding haalt ie dat trouwens denk ik ook niet
Geplaatst: 06 aug 2008, 16:58
door edje
ik zat er nog een over na te denken, kan het zijn dat de schijf te ''snel ''is? want hij spuugt aardig wat terug'. deze schijf zat bij de brommer toen ik heb kocht
Geplaatst: 06 aug 2008, 17:50
door YamaSam
dat kan zeker, óf je schijfhuis lekt...
denk eigenlijk dat' laatste zal zijn..
mijne is ook een 'spitter' meer dan een 'swallower'
dat komt dan wel door de aggressieve schijf..
maar 'onderin' zit ik zelden

Geplaatst: 06 aug 2008, 17:59
door edje
waar moet men schijfhuis lek zijn dan

Geplaatst: 06 aug 2008, 18:03
door Triforce
kan bij de grote O ring die er tussen zit of dat de schijf niet goed afsluit of dat de keering lek is
Geplaatst: 06 aug 2008, 18:35
door YamaSam
doorgaans is de schijf en het raakvlak ingelopen...
die rubberring heb ik nog nooit weten lekken, tenzij bij een blok die ooit fout heetgestookt en compleet 'banan' is misschien
Geplaatst: 06 aug 2008, 18:47
door edje
lijkt me dat hooftzakelijk de schijf zelf slijt?
@triforce, dan trekt hij blokolie de cilinder in

Geplaatst: 06 aug 2008, 19:10
door YamaSam
schijf zeker, maar ook de -rechter blokhelft, met een beetje revisie kan je die ook vlakken
dan terug een dikke schijf erin en dar zal al een stuk schillen denks
