Pagina 1 van 2
Geplaatst: 11 aug 2008, 22:48
door Niels
Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien.
Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin
Anders had de R1 ook wel een schijfinlaat

Geplaatst: 11 aug 2008, 22:51
door Tombo
Jooaah ik war laatst bij dn tinus, die het nu dubbele roterende inlaat op de R1
Geplaatst: 11 aug 2008, 22:52
door mpro09

whaha
waarom zet addy er dan een membraan op?
Geplaatst: 11 aug 2008, 22:55
door dewaal
op da bami blok

Geplaatst: 11 aug 2008, 23:01
door petje
ik ga liever uit van een man met 34 jaar ervaring dan leeftijdsgenoten zonder tastbaar spul.
en bamiblok is uitzondering en naar mijn mening niet mooi margoed
Geplaatst: 11 aug 2008, 23:05
door mpro09
snap ik maar als een schijf inlaat zo goed is, waarom zet addy er dan een membraan op?
Geplaatst: 11 aug 2008, 23:15
door Tombo
petje schreef:ik ga liever uit van een man met 34 jaar ervaring dan leeftijdsgenoten zonder tastbaar spul.
en bamiblok is uitzondering en naar mijn mening niet mooi margoed
Nah, en toch hebben we alle 2 het verschil gemerkt. Een membraan is een "variabele" inlaat, dus zo heel gek is het niet dat het lekkerder rijdt

ik wil onder mijn eigen brommer iig niets anders meer
Geplaatst: 12 aug 2008, 01:16
door Jelle
petje schreef:zonder tastbaar spul.
het is neit omdat je geen gerestoreerde snelle originele fs1 hebt en dat je nog jong bent dat je zoiets niet kan weten
waarom moet je toch altijd eerst een fs1 gerestaureerd hebben vooraleer je 'iets' kan weten

Geplaatst: 12 aug 2008, 08:02
door Niels
Idd. naar mijn idee kan je dan alleen maar omgaan met een sleutel en een schroevendraaier in plaats van dat je technisch bezig bent...
Ik geloof meer mijn eigen gevoel dan leeftijdsgenoten die niet eens hun eigen blokken reviseren

blok
Geplaatst: 12 aug 2008, 08:25
door FS1SE
au au au richt on the nose
Geplaatst: 12 aug 2008, 09:09
door edje
Niels schreef:Membraan scheelt echt geen kont, we hebben het bij Tom's FS1 gezien.
Eerst 2RU blok, toen 1J5 blok gereviseerd, setup overgezet (ontsteking, cilinder en de hele zooi) en dat ding liep gewoon even hard + zelfs nog meer trekkracht onderin
Anders had de R1 ook wel een schijfinlaat

dacht niet dat een r1 een 50cc 1 cilinder tweetakt was

Geplaatst: 12 aug 2008, 09:43
door Niels
Niet?

Naja Minarelli AM6 enzo dan
Maar als je onder de 15.000 toeren blijft heb je niet zoveel winst met een schijfinlaat (bijna verwaarloosbaar).
Dus waarom dan een schijfinlaat als een membraan alleen maar zuiniger is
En ik denk dat Sam hier de enige is die in de buurt komt van die 15.000

Geplaatst: 12 aug 2008, 10:08
door petje
ik zit met me werk in de techniek...en heb me nog nooit in een blokje verdiept, maar zo moeilijk lijkt me dat niet
maar waarom zou ik er moeite voor doen als Addy het geweldig kan.
en Fs1e± niet zo druk doen
Geplaatst: 12 aug 2008, 10:14
door edje
petje schreef:ik zit met me werk in de techniek...en heb me nog nooit in een blokje verdiept, maar zo moeilijk lijkt me dat niet
maar waarom zou ik er moeite voor doen als Addy het geweldig kan.
en Fs1e± niet zo druk doen
reken er op dat een 2t blokje moeilijk in elkaar steekt, professionele tuners ontdekken nog steeds weer andere dingen
@niels, ik zeg ook niet dat een roterende inlaat beter is, maar het blijft mooie techniek

Geplaatst: 12 aug 2008, 10:21
door Niels
Zeker is het mooie techniek! Wees blij dat je een FS1 rijdt, dat is een van de weinigen waar het origineel op zit/zat.
De rest is allemaal van zuigergestuurd meteen naar membraan gegaan
Een FS1 blok is ook niet zo moeilijk
Maar petje moet niet meteen beginnen met "tastbaar blabla" want dat was helemaal niet de discussie, het ging erom waarom je een schijfinlaat kiest boven membraan.