Pagina 1 van 4

paar vraagjes

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:09
door Dingetje
Hallo, ik zou vandaag met een paar vrienden op brommervakantie gaan naar friesland.
Mijn 2RU deed het eigelijk best goed, alleen hield ie in bij volgas
ik dacht dat moet wel lukken ik heb vaker lange rechte stukken volgas gereden

We vertrokken, maar na nog geen 5 km reed ik op zn top(60), en hield dus ietsje gas in, en ineens hoorde ik een soort krak/knal
toen viel mn brommer uit... vervolgens startte ie niet meer en heb k um aangelopen, dat lukte wel
hij had alleen heel weinig vermogen, reed maximaal 40 en bijna geen compressie
toen dacht ik: zuigerveren. We haalden mn cilinder eraf en bekeken de zuigerveren, maar daar was weinig aan te zien.
ze waren wel aardig versleten, maar niet gebroken ofzo. Ik kon ook geen losse stukjes zuigerveer vinden. Er zaten wel wat krassen op de zuiger en cilinder. Ik heb iemand bij de bromboer gevraagd of ie ernaar wilde kijken, hij zei dat ik die cilinder en zuiger beter kon vervangen. Dat ga ik dan ook doen.

Ik ben toen terug naar huis gereden, hij maakte wel toeren, maar haalde er geen vermogen uit,
toen dacht ik: koppeling. Thuis was ik nieuwsgierig en haalde ff dat carterkapje eraf die voor het tandwiel zit. Daarna ontkoppelde ie niet meer.

Dus nu heb ik 2 vragen:
1 Wie weet wat er aan de hand is met mn brommer?
2 Welke cilinder/zuiger kan ik het beste kopen? 65-70 lijkt me een mooie snelheid, kheb een 16mm carb en ''snelle'' uitlaat. Het liefst eentje die niet heel hard slijt.

Groeten

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:33
door Triforce
dan is een F5B wel een goede, trekt goed, gaat vaakt niet harder dan 70 รก 75

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:34
door Dingetje
ok waar is die te krijgen?

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:36
door Triforce
je kan hem bestellen bij www.bromfietsallerlei.nl/ of bij www.fs1shop.nl

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:51
door YamaSam
je kogeltje van de koppeling is er waarschijnlijk uitgevallen?
toen je de linkerkap erafhaalde? zit tussen pen in het blok, en het bewegende stuk in de kap..

je zou ook kunnen overwegen je huidige cylinder te honen, en een nieuwe piston te nemen

Geplaatst: 26 aug 2008, 18:33
door Dingetje
dat kogeltje zit er nog wel...
maar enig idee waarom ie nou ineens zo k*t loopt?

Geplaatst: 26 aug 2008, 18:56
door Axel
Je hebt waarschijnlijk een warmloper gehad (vandaar de krassen enzo).

Geplaatst: 26 aug 2008, 19:57
door Dingetje
dus dat is waarschijnlijk het enige mankement?
door de krassen minder compressie en dus minder vermogen?

Geplaatst: 26 aug 2008, 20:05
door Axel
Lijkt me wel het logischt ja.

Geplaatst: 27 aug 2008, 18:21
door edje
jep, je koppeling was waarschijnlijk niks mis mee :wink:

Geplaatst: 31 aug 2008, 15:56
door Dingetje
ok, dan ga ik voor een nieuwe F5B cilinder
hoe kan ik deze het best inrijden?

Geplaatst: 31 aug 2008, 15:57
door Niels
Officieel de eerste 500km niet harder dan 30... :wink:

Geplaatst: 31 aug 2008, 16:12
door Dingetje
dan zal ik niet in zn 4 komen, is dat erg?
en dan constante toeren rijden?

Geplaatst: 31 aug 2008, 16:14
door Yamaha rd50m
nee,e vooral afwissele, en in je 4de maak je weinig toeren, das juist goed int ebgin

Geplaatst: 31 aug 2008, 16:20
door Dingetje
dus opzich kan ik best normaal optrekken, omdat ie dan verschillende toeren maakt, maar dan niet harder dan 30km