Pagina 1 van 1

warmlopers na 2km rijden

Geplaatst: 09 sep 2008, 08:23
door appiefs1
hallo,

ik heb dus en heel tijdje geen problemen gehad met mijn fs1, tot vorige week weer
ik reed vanaaf mijn huis zoals elke dag naar school toe, ging even langs en vriend en vanaaf daar weer
verder gereden. en toen liep die na ong. 2 km warm :( , terwijl ik gewoon 60 reed
naja even laten afkoelen en wou toen weer verder rijden heel rustig, niet boven de 40 km/h gereden en toen liep die weer warm. toen werd ik opgehaald en heb ik thuis mijn ciinder er afgehaald, cilinder had 2 hele kleine krasjes maar de zuiger kon ik weggooien. toen nieuwe zuiger opgehaald en allemaal in elkaar gezet, toen weer rustig gaan inrijden.
reed ongeveer 1 km en hij liep weer bijna warm, was er gelukkig net optijd bij.

mijn vraag is dus waarom dit zomaar kon gebeuren? :shock:

ik heb mijn ontsteking na gekeken en die staat goed.
ook en nieuwe boogie er ingedraaid.

ik heb en dus en
imitatie FB5 60cc cilinder
16mm mikuni sproeier 120
homoet

Geplaatst: 09 sep 2008, 08:28
door PD
misschien in een TE laat toerental gereden bijv 35 km/h in de 4e versnelling

dan moet de moter heel veel kracht zetten
een cilinder moet je vooral in het begin rijden in verschillende toerentallen

Geplaatst: 09 sep 2008, 09:11
door EFESÉÉN
Krijgt 'ie wel voldoende olie voor de smering?
Oliepomp, als je die gebruikt, kan defect zijn, of
je hebt schrale mengsmering gebruikt?
Je zou wat tweetaktolie in de tank kunnen doen.

'n bezorgde burger... :wink:

Geplaatst: 09 sep 2008, 11:49
door appiefs1
PD schreef:misschien in een TE laat toerental gereden bijv 35 km/h in de 4e versnelling

dan moet de moter heel veel kracht zetten
een cilinder moet je vooral in het begin rijden in verschillende toerentallen


nee lijkt mij niet, aangezien ik meestal gewoon 40 45 rij de 4de versnelling.

Geplaatst: 09 sep 2008, 11:50
door appiefs1
EFESÉÉN schreef:Krijgt 'ie wel voldoende olie voor de smering?
Oliepomp, als je die gebruikt, kan defect zijn, of
je hebt schrale mengsmering gebruikt?
Je zou wat tweetaktolie in de tank kunnen doen.

'n bezorgde burger... :wink:


ja ik heb voor het laast getankt bij shell in zwolle geloof ik.
ik denk dat ik deze benzine er maar uithaal want ik vertrouw het niet helemaal.

Geplaatst: 09 sep 2008, 14:39
door Triforce
daar tank ik ook altijd, om te kijken als V power nou wat doet maar alleen een kleine verbetering op het gas reactie, dus ik ga denk ik waarschijnlijk weer over naar de esso euro 95

Geplaatst: 09 sep 2008, 15:20
door YamaSam
ik dacht dat jij hoge compressie had? :shock:

Geplaatst: 09 sep 2008, 15:44
door Triforce
valt bij mij mee met de Z1 cilinder

Geplaatst: 09 sep 2008, 16:24
door koppel
rijden op een fs1 met 60cc + homoet met een 120 sproeier.........dan vraag je een beetje om een warmloper, helemaal als je mengsmering tankt bij de pomp.

minimaal een 150 sproeier, gasnaald in het midden, ik rijdt zelf met 170 sproeier (60cc) + 1 op 35 mengsmering

bougie warmtegraad is ook belangrijk, ik rijdt met Nippondenso W27FS-U, vergelijkbaar met NGK B9 of hoger.

uiteraard moeten cylinder en zuiger van perfecte passing zijn en goed ingereden...........goedkope immitatie kan best goed lopen maar wel zuiger met juiste speling erbij, ook ruime speling zuigerveersloten en rustig inrijden met voldoende toeren in lage versnelling, zuiger zet het meest uit als de motor belast wordt, dus niet te zware vertanding en inrijden eerste 100 km niet in vierde versnelling.

verder moet het hele blok goed zijn, onsteking op tijd, geen lekke pakkingen of keerringen van de kruskas, dan gaat ie slecht lopen op een te arm mengsel.

succes..

Bas

Geplaatst: 09 sep 2008, 16:26
door mpro09
hangt er van af of het een hoge of lage sproeier is :wink:

Geplaatst: 09 sep 2008, 18:20
door Tombo
120 lang kan prima, daarmee rijd ik ook ;)

Geplaatst: 10 sep 2008, 07:26
door appiefs1
ik heb gisteren sproeier 150 er in gedaan, boogie was nog zo wit als wat heb er nu 190 in zitten en hij geeft nog steeds beetje wit af. snap niet waar die dan valse lucht kan trekken.
alle pakkingen zijn goed. en als de keeringen kapot is zou die toch echt heel beroerd lopen?

voor dat die warmliep had ik er 120 in en toen was de boogie kleur gewoon goed en werd die ook niet heet. maar toen ineens gebeurde het :shock:

Geplaatst: 10 sep 2008, 07:44
door rise and shine
gewoon proberen met 'de wd40' test

Geplaatst: 10 sep 2008, 09:55
door YamaSam
boogie time :D