Pagina 1 van 1
bezig met inrijden
Geplaatst: 18 sep 2008, 18:35
door Dingetje
hallo,
ik heb mn gehoonde 60cc FS1 cilinder erop zitten en ben bezig met inrijden
kheb nu ongeveer 25 km gereden
maar is het normaal dat ie nog niet heel erg hard rijd en nog niet heel erg hard optrekt?
niet dat ik keihard zit te gassen ofzo(kheb nog nooit volgas gereden)
maar ik heb het idee dat ik nu hooguit 50 op zn top ga
dit lijkt me omdat ie nog moet worden ingereden
is dit zo? of gaat er iets fout?
Geplaatst: 18 sep 2008, 18:36
door Tombo
In het begin kan een cilinder idd wat sloom zijn. Maar ga hem niet op top uittesten als hij nog niet goed is ingereden!
Hou echt goed de kleur van de bougie in de gate, dat kan ook de oorzaak (sproeierbezetting) zijn waarom hij niet hard wilt lopen.
Geplaatst: 18 sep 2008, 18:40
door Dingetje
nee ik ga niet zo hard mogelijk rijden natuurlijk
mn bougie is best mooi bruin, tegen het perfecte aan zelfs:P
maar nu zal de sproeier niet heel veel uitmaken toch?
aangezien ik eigelijk nooit volgas rijd?
meer de gasnaald en luchtstelschroef
Geplaatst: 18 sep 2008, 18:44
door Axel
Ben nu een 60cc f5b aant inrijden, 90 km erop zitten, gaat ook nog behoorlijk sloom allemaal en als ik in zn 4 rij en dan halfgas rij en dan em een beetje opentrek (niet enorm in toeren natuurlijk) dan geeft ie geen reactie, eerder een beetje een meeuuuuhh geluid. Te veel benzine, te grote sproeier? Sproeier is nu dacht ik 175.
Geplaatst: 18 sep 2008, 20:45
door 1j5
150 is zat hoor
Geplaatst: 18 sep 2008, 21:51
door jerrow
Gouden raad , blijf zo rijden en je zal sprongen van verschil merken bij elke 200km die je maakt.
En idd je bougie in't oog houden.
Smeer 1/30 voor in te rijden en rij 'm maar rustig in.
De eerste 500 km zo blijven gaan en er niks van aan trekken dat ie sloom "lijkt" dat veranderd nog wel.
Ik geloofde het ook niet en zag de logica er niet in maar het is dus werkelijk zo.
GreetzzZ...
Geplaatst: 18 sep 2008, 22:05
door Axel
Ok. Bougie is wel mooi bruin heel de tijd. Alleen net weer lopen kloten en een tapeind afgebroken
Ik ben er eentje die net zolang doorsleutelt tot er wat kapotgaat

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:06
door lespaultje
had ik dus laatst ook last van

ik heb er nu wel van geleerd

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:09
door rise and shine
Axel schreef:Ok. Bougie is wel mooi bruin heel de tijd. Alleen net weer lopen kloten en een tapeind afgebroken
Ik ben er eentje die net zolang doorsleutelt tot er wat kapotgaat


en vervolgens zeker ijzerdraad tjoenen

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:10
door Dingetje
mijn bougie is opzich wel mooi bruin, maar het lijkt wel een beetje roodachtig bruin
zegt dit nog wat? bijvoorbeeld over ontsteking ofzo

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:11
door rise and shine
*topictitel had beter kunnen zijn: Bougie lees goeroe

Geplaatst: 18 sep 2008, 22:11
door Axel
rise and shine schreef:Axel schreef:Ok. Bougie is wel mooi bruin heel de tijd. Alleen net weer lopen kloten en een tapeind afgebroken
Ik ben er eentje die net zolang doorsleutelt tot er wat kapotgaat


en vervolgens zeker ijzerdraad tjoenen

Ghehe dat dan weer net niet

Maar is al de tweede keer... Ik heb altijd wel weer wat om me mee bezig te houden

Geplaatst: 18 sep 2008, 23:30
door Handyman
Vanmiddag een 60cc eronder gejopt.
Sproeier 170, gasnaald 1 gleufje boven midden.
Rondje om de kerk, ging wel vooruit, maar niet doortrekken.
Gasnaald in het midden => doortrekken !
Omdat je toch niet volgas gaat / mag de eerste paar (100) kilometers maakt je hoofdsproeier niet zo bar veel uit.
Deze gaat tzt véél fijner lopen op een 150 sproeier.
Olie extra, niet te veel, dan slijt de boel ook niet echt lekker in.
Ik rij op de oliepomp, de beugel van de oliepompkabel kan dan een standje omhoog.
Nu een weekendje Centerparken, daarna horen jullie de prestaties wel.
't Was in ieder geval 1 kick en lopen.

Geplaatst: 19 sep 2008, 18:23
door jerrow
Handyman schreef:Vanmiddag een 60cc eronder gejopt.
Sproeier 170, gasnaald 1 gleufje boven midden.
Rondje om de kerk, ging wel vooruit, maar niet doortrekken.
Gasnaald in het midden => doortrekken !
Omdat je toch niet volgas gaat / mag de eerste paar (100) kilometers maakt je hoofdsproeier niet zo bar veel uit.
Deze gaat tzt véél fijner lopen op een 150 sproeier.
Olie extra, niet te veel, dan slijt de boel ook niet echt lekker in.
Ik rij op de oliepomp, de beugel van de oliepompkabel kan dan een standje omhoog.
Nu een weekendje Centerparken, daarna horen jullie de prestaties wel.
't Was in ieder geval 1 kick en lopen.

Ze noemen je niet voor niks "handyman" hé
