Pagina 1 van 7
metaal tikkend geluid
Geplaatst: 09 okt 2008, 18:42
door Dingetje
Hallo ik ben mn opnieuw gehoonde cilinder (43mm) aan het inrijden, ook heb ik een nieuwe cilinderkop erbij gekocht (ook 43mm)
en een nieuwe pakkingset
mn brommer maakt een soort metalig tikkend geluid
ik heb dr al 120 km mee gereden want ik hoopte dat het weg zou gaan, maar dat is het niet
wat kan dit zijn? als het koptikkingen waren zou dr al iets foutgegaan zijn lijkt me, en bovendien heb ik niks afgevlakt of iets...
en dan nog iets... (waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig

maarja)
hij rijdt nog steeds niet erg hard
dr zit wel wat verbetering in tov toen ik net begon met inrijden, maar tis niet veel
ongeveer 5km harder
het is een 43mm fs1 cilinder, 16mm carb, snelle uitlaat twv: 12-44
Geplaatst: 09 okt 2008, 18:45
door harmen251
ik denk u segmenten, die chinese rommel moogt ge niet vertrouwen, alles eerst goed nameten voor je het monteert.
het kan ook dat ze al omzeep zijn door onvoorzichtig inrijden.
trouwens met die set-up kan je twv 14-44 wel aan dan zal die al een heel stuk sneller rijden
Geplaatst: 09 okt 2008, 18:49
door Dingetje
um segmenten? bedoel je daar zuigerveren mee? en idd een zwaardere twv gaat ie sneller mee, maar hij rijdt nu misschien iets van 45km ofzo
dat vind ik opzich wel raar, want met mn oude setup(50cc) reed ie 60, en toen reed ik nog met twv 11-44, nu al met 12-44
Re: metaal tikkend geluid
Geplaatst: 09 okt 2008, 19:38
door ginofs1
Dingetje schreef:Hallo ik ben mn opnieuw gehoonde cilinder (43mm) aan het inrijden, ook heb ik een nieuwe cilinderkop erbij gekocht (ook 43mm)
en een nieuwe pakkingset
mn brommer maakt een soort metalig tikkend geluid
ik heb dr al 120 km mee gereden want ik hoopte dat het weg zou gaan, maar dat is het niet
wat kan dit zijn? als het koptikkingen waren zou dr al iets foutgegaan zijn lijkt me, en bovendien heb ik niks afgevlakt of iets...
en dan nog iets... (waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig

maarja)
hij rijdt nog steeds niet erg hard
dr zit wel wat verbetering in tov toen ik net begon met inrijden, maar tis niet veel
ongeveer 5km harder
het is een 43mm fs1 cilinder, 16mm carb, snelle uitlaat twv: 12-44
probeer eens 2 koppakkingen op elkaar?
zuiger veertje maken geen tikkend geluid maar meer rammelen.

Geplaatst: 09 okt 2008, 19:46
door Dingetje
2 koppakkingen??
dat is toch iets wat je juist nooit moet doen? ivm valse lucht en shit
ik haal de cilinderkop er morgen maar eens af en dan kijk k of de zuiger beschadigd is...
het kan ook nog zijn dat de koppakking een beetje scheef erop zit en een klein beetje de zuiger raakt.
Geplaatst: 09 okt 2008, 19:50
door ginofs1
Dingetje schreef:2 koppakkingen??
dat is toch iets wat je juist nooit moet doen? ivm valse lucht en shit
ik haal de cilinderkop er morgen maar eens af en dan kijk k of de zuiger beschadigd is...
het kan ook nog zijn dat de koppakking een beetje scheef erop zit en een klein beetje de zuiger raakt.
dat mept hij wel plat.
ik bedoel er mee 2 kop pakkingen om het even te testen of het daar in zit .
zet anders even je oude kop er op
of een koperen pakking die is ook dikker
Geplaatst: 09 okt 2008, 19:57
door Dingetje
ja mn oude kop kan ik idd wel ff proberen
dat was trouwens ook toevallig, want die oude kop is 60cc, hoewel ie vroeger gewoon op een 50cc cilinder zat.....daar kwam ik pas achter bij het veranderen van cilinder

maarja beter..nu heb ik 2 60cc koppen
Re: metaal tikkend geluid
Geplaatst: 09 okt 2008, 20:10
door geo
Dingetje schreef:Hallo ik ben mn opnieuw gehoonde cilinder (43mm) aan het inrijden, ook heb ik een nieuwe cilinderkop erbij gekocht (ook 43mm)
en een nieuwe pakkingset
mn brommer maakt een soort metalig tikkend geluid
ik heb dr al 120 km mee gereden want ik hoopte dat het weg zou gaan, maar dat is het niet
wat kan dit zijn? als het koptikkingen waren zou dr al iets foutgegaan zijn lijkt me, en bovendien heb ik niks afgevlakt of iets...
en dan nog iets... (waarschijnlijk ben ik gewoon te ongeduldig

maarja)
hij rijdt nog steeds niet erg hard
dr zit wel wat verbetering in tov toen ik net begon met inrijden, maar tis niet veel
ongeveer 5km harder
het is een 43mm fs1 cilinder, 16mm carb, snelle uitlaat twv: 12-44
wij hebben laatst ook zo iets voor gehad, koppakking was de oorzaak.
Geplaatst: 09 okt 2008, 20:24
door Handyman
Ik heb ook een raar bijgeluidje sinds ik er een 43mm op heb...
Nog niet echt naar gekeken eigenlijk.
Qua prestatie ivm 50cc : zet je voorontsteking ietsje vroeger, 1.8 ipv 1.6mm.
Ik rijd nu 13-44, 70km/u, strax met 14-44 moet 'ie de 80 toch wel aantikken.
Of 10 kilo afvallen en 15-44 erop

Geplaatst: 09 okt 2008, 20:36
door Dingetje
Handyman schreef:Ik heb ook een raar bijgeluidje sinds ik er een 43mm op heb...
Nog niet echt naar gekeken eigenlijk.
Qua prestatie ivm 50cc : zet je voorontsteking ietsje vroeger, 1.8 ipv 1.6mm.
Ik rijd nu 13-44, 70km/u, strax met 14-44 moet 'ie de 80 toch wel aantikken.
Of 10 kilo afvallen en 15-44 erop

haha of gewoon elke keer heel weinig tanken ipv met ene volle tank rijden:P
maar die voorontsteking heb ik ook nog niet perfect afgesteld volgens mij...
ik heb dr wel naar gekeken volgens mij gaan de puntjes gewoon open als ie mn schuifmaat aantikt
maar ik heb een kloteschuifmaat waarbij de speling alleen al 0.2mm is

dus morgen ff naar een vriend die wel een goede heeft
mn cilinder/kop/uitlaat worden ook vreselijk warm je kunt um eigenlijk niet eens aanraken of je brand je poten al, mn ontsteking moet dus ietsje eerder waarschijnlijk
veel te doen morgen dus....
Geplaatst: 09 okt 2008, 20:39
door Handyman
Welke bougie heb je er in ?
Kokend blok / cilinder / kop is vaak een te warme bougie.
Je uitlaat wordt altijd kokend, daar heb ik nog een leuk lidteken van op mijn arm.
Ff de bok van rechts af willen pakken => AAUUUWW

Geplaatst: 09 okt 2008, 20:42
door Dingetje
ah ok.. dat zou ook wel kunnen ik heb dr een B8ES inzitten, ik zat nog te twijfelen tussen 8 of 9... ook maar eens 9 proberen dan
Geplaatst: 09 okt 2008, 20:44
door Handyman
B8 is op zich prima, zeker met de huidige buitentemperaturen.
Dan de ontsteking maar ff checken.
Geplaatst: 09 okt 2008, 20:57
door Dingetje
denk je? is het t waard om een 9 te proberen?
Geplaatst: 09 okt 2008, 21:02
door Handyman
Kwaad kan het niet.
Electrodes ff op 0.6 mm zetten.