Pagina 1 van 1
2e versnelling
Geplaatst: 12 okt 2008, 12:47
door paull
Leden,
sinds sproeier 160 in mijn brommert zit trekt hij fijn op en in de 3/4 versnelling gaat het ook prima, maar in zijn 2 wil hij toch wat moeilijk in de toeren komen. Als ik een kleinere sproeier neem trekt hij toch wat minder en is het zelfde probleempje er nog steeds. Wat kan ik doen, een nog grotere sproeier nemen of iets ander?
fs1 50cc cyl
16mm carb
snel immmi uitlaat
tandwielverhouding?
Geplaatst: 12 okt 2008, 13:19
door Dingetje
zet je gasnaald eens op een ander standje, misschien scheelt dat
Geplaatst: 12 okt 2008, 18:18
door paull
zou die dan beter in de toeren kunnen komen?
Geplaatst: 12 okt 2008, 19:05
door Dingetje
als ie dan beter mengsel krijgt wel ja
ik neem aan dat je niet volgas optekt, maar halfgas...
dat rij je dus op je gasnaald
met de stand van je gasnaald moet je gewoon een beetje klooien
hoe lager het clipje(dus hoe hoger de gasnaald) hoe meer benzine
hoe hoger het clipje(dus hoe lager de gasnaald) hoe minder benzine
Re: 2e versnelling
Geplaatst: 12 okt 2008, 20:15
door jerrow
paull schreef:Leden,
sinds sproeier 160 in mijn brommert zit trekt hij fijn op en in de 3/4 versnelling gaat het ook prima, maar in zijn 2 wil hij toch wat moeilijk in de toeren komen. Als ik een kleinere sproeier neem trekt hij toch wat minder en is het zelfde probleempje er nog steeds. Wat kan ik doen, een nog grotere sproeier nemen of iets ander?
fs1 50cc cyl
16mm carb
snel immmi uitlaat
tandwielverhouding?
Met tandwielverhouding spelen.
Geplaatst: 12 okt 2008, 20:34
door Triforce
de tandwiel verhouding is 13/44 Paull
Geplaatst: 12 okt 2008, 21:11
door jerrow
Triforce schreef:de tandwiel verhouding is 13/44 Paull
Da's vannachter ewa groot naar m'n goesting maar ieder z'n goesting natuurlijk hé

Geplaatst: 12 okt 2008, 21:45
door Triforce
ik vind het nogal een lichte vertanding
Geplaatst: 12 okt 2008, 22:07
door jerrow
Triforce schreef:ik vind het nogal een lichte vertanding
44 vannachter een lichte vertanding of een lichte verhouding 13/44
Tis idd een lichte verhouding. Krijg je geen ander effect als je bv 13/39 probeert... Vind gewoon 44 ewa zwaar vannachter.
Geplaatst: 12 okt 2008, 22:21
door Triforce
ik rij normaal met 13/40 maar ik was terug gegaan naar 13/44 omdat ik met een 50cctje reed omdat hij het niet goed deed, en nu rij ik met 14/44
Geplaatst: 12 okt 2008, 22:43
door jerrow
Triforce schreef:ik rij normaal met 13/40 maar ik was terug gegaan naar 13/44 omdat ik met een 50cctje reed omdat hij het niet goed deed, en nu rij ik met 14/44
Optrekken en topsnelheid, zit dat dan goed? Hoeveel zit je aan top en duurd het lang vooraleer je daaraan zit?
Geplaatst: 12 okt 2008, 23:01
door Triforce
kan ik nu nog niet zeggen, want ik heb teveel speling bij de vliegwiel lager. en ik heb nog geen geld om het blokje een grote beurt te geven
Geplaatst: 13 okt 2008, 18:11
door jerrow
Triforce schreef:kan ik nu nog niet zeggen, want ik heb teveel speling bij de vliegwiel lager. en ik heb nog geen geld om het blokje een grote beurt te geven
Effe sparen dus en da komt in orde.

Geplaatst: 13 okt 2008, 18:21
door Triforce
krijg binnenkort loon en studiefinanciering dus dat moet goedkomen, ik hoop alleen dat ik niet de krukas hoef te vervangen