Pagina 1 van 6
topsnelheid??
Geplaatst: 13 okt 2008, 00:21
door indian
Hallo jongens,ik heb even een vraagje over de topsnelheid van mijn fs1:
Mijn setup is:
60cc F5B
16mm carb
sproeier 150
homoetpijp
twv:14/43.
Ik moet echt doortrekken in z'n derde versnelling naar 60km om dan naar de 75/80km te gaan,maar voor die daar is heb ik toch al een paar honderd meter gereden op een langerekte weg.
Dus hij pakt eigenlijk niet goed op van drie naar vier.
Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen gasnaald ook al een keer versteld.
ik hoor het graag
Geplaatst: 13 okt 2008, 01:21
door jeroenvans
150 lijkt mij klein... dus kijk es naar de kleur van de bougie. maar 75 80 vind ik veel voor immi 60cc f5b... daar had ik een athena voor nodig
is het trouwens een schijf of membraan blok?
en de 3 naar 4 gap is gewoon fs1

Geplaatst: 13 okt 2008, 01:52
door Triforce
om 75 te rijden heb je echt geen athena voor nodig
Geplaatst: 13 okt 2008, 02:29
door jeroenvans
neuh... lukte met een immi 50 cc fs1 ook, maar die athena reed wel een stuk lekkerder

twv mocht wel wat zwaarder..
mn immi 60cc f5b ging 65 ofzo...
Geplaatst: 13 okt 2008, 08:47
door Triforce
@Indian: Staat de ontsteking wel goed
@Jeroen: ik vond de athena niet echt biezar lekker rijden, maar na de aanpassingen die ik ga maken eraan denk ik wel, ik hoef nu alleen nog de spoelpoorten te verbreden en goed aan te laten passen, en dan komt alles denk ik wel goed.
Geplaatst: 13 okt 2008, 09:03
door YamaSam
'tgaat een combinatie van ceel kleine factoren zijn denk, als alles goedstaat, en 't is alles dat eruit wil komen, kan je moeilijk anders dan systematisch alles te overlopen.
te beginnen met de montage van de cylinder, heb je de voetpakking bijgesneden op maat van de poorten op't blok? zijn je krukaskeerringen niet versleten? Staan je punten goed, en zijn ze nog goed?
schijf of membraan vergt ook een andere aanpak, een schijf heeft volgensmij minder 'geheime' valstrikken. Als het klepjes zijn, kan het ook zijn dat die niet volledig afsluiten, haast onzichtbaar, maar dat steelt per toer kracht.
die trap van drie naar vier is er idd wel altijd, eender waarmee je rijdt.
Qua snelheid is ook haast alles tot 100 te doen, er staat enkel een hele hoop werk tegenover..
suck6!
Geplaatst: 13 okt 2008, 12:40
door rise and shine
Triforce schreef:@Jeroen: ik vond de athena niet echt biezar lekker rijden, maar na de aanpassingen die ik ga maken eraan denk ik wel, ik hoef nu alleen nog de spoelpoorten te verbreden en goed aan te laten passen, en dan komt alles denk ik wel goed.
Hou eens op met wat je gaat doen, vertel me eens iets over wat je hebt gegaan, dat vind ik veel interessanter

Geplaatst: 13 okt 2008, 12:42
door Triforce
ik heb de spoelgangen al iets verbreed in de cilinder alleen de spoelpoorten in de cilinder moeten nog gedaan worden de zij en top spoelers, carters ben ik mee bezig met wat iets glader te maken, ga ik zo weer mee verder.
Geplaatst: 13 okt 2008, 13:07
door Tombo
Ontopic

Geplaatst: 13 okt 2008, 13:18
door YamaSam
Geplaatst: 13 okt 2008, 17:33
door indian
jeroenvans schreef:150 lijkt mij klein... dus kijk es naar de kleur van de bougie. maar 75 80 vind ik veel voor immi 60cc f5b... daar had ik een athena voor nodig
is het trouwens een schijf of membraan blok?
en de 3 naar 4 gap is gewoon fs1

Het is een membraam blok,en de snelheid is echt niet gek voor een 60ccf5b.
Geplaatst: 13 okt 2008, 17:53
door jeroenvans
wel voor een immi f5b
Geplaatst: 13 okt 2008, 20:27
door indian
jeroenvans schreef:wel voor een immi f5b
kwestie van goed inrijden.
Geplaatst: 13 okt 2008, 20:46
door Handyman
Mijn immi 60cc F5B doet na 400 km 70km/u, trekt als een malle.
Dit met 13/44 tandjes.
Met 14/44 of 15/44 zal 'ie de 80 wel trekken, toch ?
Jullie horen het wel over een paar 100 km...

Geplaatst: 13 okt 2008, 23:18
door jeroenvans
dan had ik gewoon een slechte immi
